Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
RaceChrono - logger för många smartphoneplattformar
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18   >>
1 besök senaste veckan (141828 totalt)
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



nzorikko skrev:
Visst borde det funka med en sån här blutooth-GPS http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=311 . . . . och en SonyEricsson K810i.


Det ser bra ut, men för dom pengarna hade jag nog försökt hitta en GPS mottagare som är lite mindre

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355



Går det inte att använda den tråbundna USB-mottagaren jag använder till laptopen med nån slags adapter till mobilen?

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Nja, det blir nog svårt tror jag.

Undrar om inte många GPS laptimer apps i mobilen behöver en bluetooth ansluten "puck"

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355




_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



nzorikko skrev:
Den här är liten http://www.dustinhome.se/pd_5010114492.aspx


Now we are talking......

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Ni som har testat med SE P1i: Körde ni med den medföljande wayfinder GPSen?
http://www.royaltek.com/index.php/content/view/98/80/

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



oj att jag inte sett detta innan.
Nu får jag äntligen användning av min GPS puck som legat i en låda i 2 år .
Ska bli skoj att testa och se hur bra det fungerar.

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918



Finns det program till HP iPAQ?
Har en GPS puck till den.

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3088



Ebay är ju helt nerlusat med drivor av gpspuckar. Funkar vilken som helst ? 5hz är väl bra å ha.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918



Har testat GPS Lap Timing idag och det verkar funka!
Det är dock mycket irriterande att displayen slocknar på min Sony Ericsson K800i hela tiden
Går det ställa om så att dispayen lyser konstant vid laddning?

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



barth skrev:
Har testat GPS Lap Timing idag och det verkar funka!
Det är dock mycket irriterande att displayen slocknar på min Sony Ericsson K800i hela tiden
Går det ställa om så att dispayen lyser konstant vid laddning?

Jag har en W810i och jag stör mig på exakt samma sak... På min förra K700i så kunde man ställa in hur displayen ska lysa, men jag hittar inte de inställningarna på min nya telefon...

Har du problem att programmet blir lite "efter" när man ska recorda en bana? Min hänger med en bit, sen fastnar den för att långt sedan ta ett skutt fram till där jag är. Får väl se om man kan lyckas spela in nån bana nästa säsong..

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
folian
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 39



Nu har jag äntligen hittat en gps laptimer som funkar med ppc/WM/CE, har inte hunnit leka med det än och det finns för många funktioner för att kunna skriva ner allt men här kommer några guldklimpar.

+Gratis
+engelsk hemsida och manual
+Funkar med intern/extern BTGPS
+laptimer med loggning
+möjlighet att ansluta BT accelerometer
+Möjlighet att ansluta till bil via OBD för motordata
+prestanda mätningar
+Möjlighet att i förväg lägga in start och mål via gpskoordinater, (tex BTG med koordinater från google earth).
m.m.

+Det funkar på min HTC (WM6) med inbyggd GPS

http://www.chronogps.com/
Citera
folian
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 39



Nu kan jag konstatera efter ett antal varv runt kvarteret att det funkar riktigt riktigt bra!

Programet i sig är en liten exe fil så inga installationer eller liknande, bara flytta till pda'n och starta.

Det är lite synd att det inte är gjort för mellantider annars kan jag varmt rekommendera denna franska hjältes program.

Jag har fortfarande inte förståt hur prestandamätningen funkar, men jag gissar att det är här accelerometern kommer in i bilden.

Nu letar jag för fullt efter den blåtands obd kontakten jag har sett i nån EVo tidning i somras.

Det bör kanske tilläggas att trots likheterna i namn, (racechrono gps, chronogps) så är alltså dessa två skiljda program.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Nu har den ultimata Laptimern kommit........

Vi kommer använda den i SLC nästa år.... Och det är AMBs egna nya som leverar både varvtider, antal varv, position, tidskillnad till andra tävlande och en massa andra funktioner..... kommer även mer funktioner som möjlighet att SMSa till den och för oss arrangör att skicka ut meddelande om svartflagg, gulflagg osv......

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19592



Fredrik - SLC skrev:
Nu har den ultimata Laptimern kommit........

Vi kommer använda den i SLC nästa år.... Och det är AMBs egna nya som leverar både varvtider, antal varv, position, tidskillnad till andra tävlande och en massa andra funktioner..... kommer även mer funktioner som möjlighet att SMSa till den och för oss arrangör att skicka ut meddelande om svartflagg, gulflagg osv......
Jasså, en ny version av Display-IT är ute äntligen?

Synd att den kräver uppdatering av decodern (behövs ju en sändardel) samt att alla banor inte har decodern påslagen alltid (om det finns nån decder på banan öht (tidtagarna har egen och banan har bara slingan)).
Men under träning inför tävling, kval och race hade den varit riktigt intressant.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Niklas Falk skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Nu har den ultimata Laptimern kommit........

Vi kommer använda den i SLC nästa år.... Och det är AMBs egna nya som leverar både varvtider, antal varv, position, tidskillnad till andra tävlande och en massa andra funktioner..... kommer även mer funktioner som möjlighet att SMSa till den och för oss arrangör att skicka ut meddelande om svartflagg, gulflagg osv......
Jasså, en ny version av Display-IT är ute äntligen?


njae...... en helt ny produkt iofs..... som är mer avancerad som jag förstått det..... Och som kommer tillåta specifik information till enskild bil i framtiden..... Och den är då naturligtvis kopplad till den personliga transpondern......

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Niklas Falk skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Nu har den ultimata Laptimern kommit........

Vi kommer använda den i SLC nästa år.... Och det är AMBs egna nya som leverar både varvtider, antal varv, position, tidskillnad till andra tävlande och en massa andra funktioner..... kommer även mer funktioner som möjlighet att SMSa till den och för oss arrangör att skicka ut meddelande om svartflagg, gulflagg osv......
Jasså, en ny version av Display-IT är ute äntligen?

Synd att den kräver uppdatering av decodern (behövs ju en sändardel) samt att alla banor inte har decodern påslagen alltid (om det finns nån decder på banan öht (tidtagarna har egen och banan har bara slingan)).
Men under träning inför tävling, kval och race hade den varit riktigt intressant.


du la till lite...


tja, dom arrangörer som inte har tidtagningen igång under träningar är ju bara för lata..... eller snåla...
vi har alltid tidtagningen igång och vi kommer ha sändardelen på våra evenemang......

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 513



Folian skrev:
Nu har jag äntligen hittat en gps laptimer som funkar med ppc/WM/CE, har inte hunnit leka med det än och det finns för många funktioner för att kunna skriva ner allt men här kommer några guldklimpar.

+Gratis
+engelsk hemsida och manual
+Funkar med intern/extern BTGPS
+laptimer med loggning
+möjlighet att ansluta BT accelerometer
+Möjlighet att ansluta till bil via OBD för motordata
+prestanda mätningar
+Möjlighet att i förväg lägga in start och mål via gpskoordinater, (tex BTG med koordinater från google earth).
m.m.

+Det funkar på min HTC (WM6) med inbyggd GPS

http://www.chronogps.com/


Kanon! Tack som fan, har väntat et halvår på en vettig laptimer till wm6

_________________
Erik Lindgren
Honda
Integra Type R K24 -98
Accord -04
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918



Folian skrev:
Nu har jag äntligen hittat en gps laptimer som funkar med ppc/WM/CE, har inte hunnit leka med det än och det finns för många funktioner för att kunna skriva ner allt men här kommer några guldklimpar.

+Gratis
+engelsk hemsida och manual
+Funkar med intern/extern BTGPS
+laptimer med loggning
+möjlighet att ansluta BT accelerometer
+Möjlighet att ansluta till bil via OBD för motordata
+prestanda mätningar
+Möjlighet att i förväg lägga in start och mål via gpskoordinater, (tex BTG med koordinater från google earth).
m.m.

+Det funkar på min HTC (WM6) med inbyggd GPS

http://www.chronogps.com/


Jag har ingen vidare framgång med att få det att funka i min HP iPAQ
Tacksam om någon kan förklara vilken fil man skall ladda hem och vart jag skall lägga filen!

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
folian
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 39



Du skall med största sannolikhet köra armv4 filen,

arm, mips, sh3 etc syftar på processorn och som jag kommer ihåg det så skall alla pocketpc som kör pocketpc 2000 och senare klara att köra arm-program
lycka till
Citera
folian
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 39



Jag skall skaffa mig ett obdinterface "www.obdkey.com" då prestanda mätningen inte riktigt ger korrekta värden med min långsamma gps.

Är det någon som vet om en generic obdläsare funkar med VAG (audi,skoda etc), har läst nånstans att det kan skilja sig lite?
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
RaceChrono - logger för många smartphoneplattformar
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18   >>
1 besök senaste veckan (141828 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande