Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 320i -92 Time Attack | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 83124 besök totalt |
Det kan det. Menar du på e36an så verkar det som inte tiden räcker till riktigt så det får förmodligen skjutas på till framtiden Min bil hoppas jag kunna köra på alla återstående bmwsc träffar utom Emmaboda. Men det återstår att se, kul att du gillar bilen iaf _________________ Richard Brandt |
||||
Ja det är riktigt gött att den är svart igen. Tyvärr så kunde jag inte börja montera ihop den idag för det hade blivit lite skräp i klarlacken på taket. Lackeraren gjorde ett nytt försök men samma sak idag. Men det får duga för nu, eventuellt får han blåsa taket en gång till längre fram men nu vill jag hellre köra än att vänta på att få ny lack igen..... Kika gärna bort
_________________ Richard Brandt |
||||
Försökt uppdatera två gånger nu men datorn hänger sig när jag skrivit en jäkla massa så nu skriver jag bara lite snabbt.
onsdag: SBP kl:10.50 två st 2:or på infästning bromsslang och bromsljus. Kl:15.50 ombes. GODKÄND! Fredag: Plockade ner bakvagnen och det gick ganska smärtfritt. Det uppstod dock ett problem när vi skulle ha upp den nya med m3 diff. Medbringaren på m3 diffen är 6-bultad och på min 320 är den bara 4-bultad. Någon som har någon idé om hur man ska gå till väga? Det gick inte att byta rätt av för det provade jag. Splinsena stämde men inte resten. Här var det tomt _________________ Richard Brandt |
||||
Eftersom du ska köra med m3 låda så kanske en kardan från 328/m3 skulle göra susen
Har för mig att det är: 325 diff - 328 kardan - 328/m3 låda m3 diff - m3 kardan - 328/m3 låda då m3 lådan har annan längd måste du byta kardan har jag för mig _________________ J0 han Sahlgr 3n |
||||
Då ska det gå att byta medbringare mellan diffarna. Lite knepigt å lossa den bara kanske då allt snurrar.
Men annars ska det passa, sök lite på autopower har för mig att det står en hel del där. Var ett tag sedan jag utforskade ämnet själv =) Men jag kör med en lamelldiffad 325 diff (allt samma som m3 3.0L men med andra medbringare). och vill byta till 328/m3 3.0L låda, så då måste ja ha kardanen från en 328 då 328orna har samma bultmönster på medbringaren som 325, men 328orna har ju även m3 lådan därav att det passar på längden _________________ J0 han Sahlgr 3n |
||||
Efter några dagars slit så är äntligen bakvagnen uppe.... provade själv i två dagar men det gick inge vidare. Idag fick jag hjälp av två vänner och då gick det lite lättare (tack David och Micke). Dock inte så lätt som jag trott, det visade sig att m3-diffen var ca 30 mm längre än orginal 320 så jag fick skruva bort kardan för att få upp bakvagnen. Och eftersom jag måste byta kardan så måste jag även byta låda... Och eftersom jag inte orkar byta låda liggandes på golvet i garaget så tänker jag plocka ur motorn tillsammans med lådan i helgen. Motorn ska ju ändå bytas så.. En sak som jag tyckte va lite konstig va att hylsorna som sitter i powerflex bussningarna bak i bryggan va väldigt stora så bultarna glappade flera mm. Verkar som det ska vara så eftersom orginalbussningarna var lika glappa?
_________________ Richard Brandt |
||||
Blev några timmar i garaget idag(kväll) också fick ångest vid kl:21 över att jag inte fått något vettigt gjort på hela dagen, så jag fick åka iväg och skruva lite. Monterade stålomspunna slangar bak, fjädrar med tillhörande höj/sänk justering, bromsskivor och slutligen slängde jag på lite svart färg på bromsoken.
_________________ Richard Brandt |
||||
Börjat plocka ur motorn nu, det blir en 2.5:a med dubbla insugskammar. Har varken tid eller råd att bygga klart turbomotorn i år så det får duga. Hade tankar på en s50 ett tag också men det känns tryggare att köra med en nyrenoverad m50 än en orenoverad s50. Också blir det ju billigare eftersom jag redan har m50in, måste bara skruva ihop den först
_________________ Richard Brandt |
||||
Nu har det hänt lite igen. Motorn är snart ihop, monterade kammar, tråg mm idag(stoooort tack till Håkan för hjälp med inställningarna av kammarna), återstår lite saker runt omkring som grenrör, insug osv. Också var jag iväg och hämtade lite godis på posten, Sparco ratt med tillhörande nav.
Kunde inte hålla mig så jag fick ta och provmontera _________________ Richard Brandt |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 320i -92 Time Attack | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 83124 besök totalt |