Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 4.0 V8 1uzfe (-83) | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21 >> 3 besök senaste veckan (190530 totalt) |
Oljetråget på sin nya plats.
Väntar på min sprängkåpa nu bara. 700m bort från mitt garage finns en firma som jobbar just med att "fräsa spår / splince & kugghjul". Så nu är kortningen av transaxel inget bekymmer. Blir ny vev med också. Om de inte går att fixa till den gamla. _________________ Magnus Helin |
||
Lite mindre jobb på huset har gjort att man lagt lite prio på de... Tyvärr!
Men stakar & en fin vev har i alla fall landat. På karossen är de 500x500mm kvar att svetsa. Letar efter ett "ford plast plenium" till volvo motor med. _________________ Magnus Helin |
||
Motor blir en enkel 2,5 2010 vvt med stumma kamdrev, slipade orginal kammar, h-profilare, r-kolvar, 1680cc spridare, mek-pump, aeromotivregulator, "Fåård plast plenium" snikig custom garrett turbo & vems med 5st ac delco spolar. Bränslet blir e85.
_________________ Magnus Helin |
||
Snart är det jul Magnus! Hur går det för dig med bygget? Jag ser att du boxat igen torpeden igen. Har du kommit nån vart med planerna kring tråg osv? Jag har tillgång till ett kortat 960-tråg nu, som jag skulle kunna mäta på osv, om du är intresserad av att se möjligheterna kring att slippa torrsump? Själv har jag lagt den sista tiden på rostlagning av karossen, och kör en tråd på 944-sverige. Jag vet inte vilket forum som är bäst, men det känns som att intresset är svalt i båda våra trådar! Hoppas du får en god jul, och att du kanske hinner mecka mera. Innan denna vecka är över, ska jag vara klar med rostlagning, och anti-rostbehandling, så man kan börja riva ur drivlinan och måtta lite. Jag känner mig inte så orädd med kapskivan som du, så jag hoppas slippa ta hela torpedväggen... Hör av dig om du vill tjöta lite! God Jul - Fredrik _________________ Fredrik Rhodin Porsche 944 Bieber Cabrio Jensen Interceptor MK III Porsche 996 Targa Camaro 68 BMW E30 V8 Porsche 944 Turbo Tigercat Super7 |
||
Kul!
Vad blev det för grejer? Jag minns inte hur du sa när vi pratade, men trodde du det var möjligt att få ner motorn i motorrummet, utan att korta transaxeln, och utan att då kapa i torpedväggen? Du får höra av dig om du har tid att tjöta nån dag, så kan vi se på det där med tråg också. F. 0725529550 _________________ Fredrik Rhodin Porsche 944 Bieber Cabrio Jensen Interceptor MK III Porsche 996 Targa Camaro 68 BMW E30 V8 Porsche 944 Turbo Tigercat Super7 |
||
Jo de ska kunna gå, lite trång vid kopplingskåpan & vid bromsservot.
Fast jag kommer knappt ihåg hur det såg ut innan ;-) Men nu är de gott om plats för downpipen. En Barnes pump blev de låg rätt i kurs. Torrsumpstanken blev en 9"diameter & 19" hög Peterson custom tank. Får se om de är nåt & ha ;-) _________________ Magnus Helin |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 4.0 V8 1uzfe (-83) | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21 >> 3 besök senaste veckan (190530 totalt) |