Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 31, 32, 33   >>
21 besök senaste veckan (218574 totalt)
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1103


Trådstartare
Är ju tvungen, då jag alldrig besökt banorna vi ska köra på tidigare, så måste ju försöka fixa bra förutsättningar
Men ska bli himla kul att få köra och ha roligt med er alla i år.

Vad blir de för bil för dig Anton, blir de 370z 👍 eller har du något annat roligt på G

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 781



Fricke.w skrev:
Är ju tvungen, då jag alldrig besökt banorna vi ska köra på tidigare, så måste ju försöka fixa bra förutsättningar
Men ska bli himla kul att få köra och ha roligt med er alla i år.

Vad blir de för bil för dig Anton, blir de 370z 👍 eller har du något annat roligt på G


Haha Absolut!!
en tycker du gör bra förändringar och inget som gör att man skruvar bort sig heller vilket är kanon

Lutar lite mera på en S2000 faktiskt men ska kolla in båda S2000 och 370Z.
Handlar lite om vart man ska köra i framtiden.

I Club CH tror jag en N/A 370Z har svårt och med överlladd hamnar man i Pro Street.
Dock passar en S2000 med överladd perfekt i Club CH men bra HK och låg vikt.

Ska bli så sjukt kul oavsett

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1103


Trådstartare
Anton-Dekorteknik skrev:
Fricke.w skrev:
Är ju tvungen, då jag alldrig besökt banorna vi ska köra på tidigare, så måste ju försöka fixa bra förutsättningar
Men ska bli himla kul att få köra och ha roligt med er alla i år.

Vad blir de för bil för dig Anton, blir de 370z 👍 eller har du något annat roligt på G


Haha Absolut!!
en tycker du gör bra förändringar och inget som gör att man skruvar bort sig heller vilket är kanon

Lutar lite mera på en S2000 faktiskt men ska kolla in båda S2000 och 370Z.
Handlar lite om vart man ska köra i framtiden.

I Club CH tror jag en N/A 370Z har svårt och med överlladd hamnar man i Pro Street.
Dock passar en S2000 med överladd perfekt i Club CH men bra HK och låg vikt.

Ska bli så sjukt kul oavsett


Du får tummen upp på vilken av dom 2 du än väljer, riktigt härliga bilar båda två thumbs up
Hade 4st bilar på min lista, när de begavsig
Och de var just Honda s2000, Nissan 370z, Toyota GT86 och Porsche cayman S faktist, varför de vart Toyota? Ja säg de.
Ska bli kul att se vad du handlar.

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 781



Fricke.w skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
Fricke.w skrev:
Är ju tvungen, då jag alldrig besökt banorna vi ska köra på tidigare, så måste ju försöka fixa bra förutsättningar
Men ska bli himla kul att få köra och ha roligt med er alla i år.

Vad blir de för bil för dig Anton, blir de 370z 👍 eller har du något annat roligt på G


Haha Absolut!!
en tycker du gör bra förändringar och inget som gör att man skruvar bort sig heller vilket är kanon

Lutar lite mera på en S2000 faktiskt men ska kolla in båda S2000 och 370Z.
Handlar lite om vart man ska köra i framtiden.

I Club CH tror jag en N/A 370Z har svårt och med överlladd hamnar man i Pro Street.
Dock passar en S2000 med överladd perfekt i Club CH men bra HK och låg vikt.

Ska bli så sjukt kul oavsett


Du får tummen upp på vilken av dom 2 du än väljer, riktigt härliga bilar båda två thumbs up
Hade 4st bilar på min lista, när de begavsig
Och de var just Honda s2000, Nissan 370z, Toyota GT86 och Porsche cayman S faktist, varför de vart Toyota? Ja säg de.
Ska bli kul att se vad du handlar.


Tjenare.

Går allt bra för dig inför säsongen?

Jag har skitsvårt att välja bil och skulle åka och kolla på en här nästa vecka som jag hade bestämt mig för men sedan blev det lite strul med den bilen och han kunde inte sälja den :P

Så letar vidare!

Hittade detta klipp:
https://www.youtube.com/watch?v=YPtiHW34iwk

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804



Anton , köp min mördarmiata istället
340whp "nästan " gatleg bil m 340whp /930kg bil
Så ln jag snöa in på the dark side med fulåka gatracer igen..
Sorry för ot/ erik

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1103


Trådstartare
Anton-Dekorteknik skrev:
Fricke.w skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
Fricke.w skrev:
Är ju tvungen, då jag alldrig besökt banorna vi ska köra på tidigare, så måste ju försöka fixa bra förutsättningar
Men ska bli himla kul att få köra och ha roligt med er alla i år.

Vad blir de för bil för dig Anton, blir de 370z 👍 eller har du något annat roligt på G


Haha Absolut!!
en tycker du gör bra förändringar och inget som gör att man skruvar bort sig heller vilket är kanon

Lutar lite mera på en S2000 faktiskt men ska kolla in båda S2000 och 370Z.
Handlar lite om vart man ska köra i framtiden.

I Club CH tror jag en N/A 370Z har svårt och med överlladd hamnar man i Pro Street.
Dock passar en S2000 med överladd perfekt i Club CH men bra HK och låg vikt.

Ska bli så sjukt kul oavsett


Du får tummen upp på vilken av dom 2 du än väljer, riktigt härliga bilar båda två thumbs up
Hade 4st bilar på min lista, när de begavsig
Och de var just Honda s2000, Nissan 370z, Toyota GT86 och Porsche cayman S faktist, varför de vart Toyota? Ja säg de.
Ska bli kul att se vad du handlar.


Tjenare.

Går allt bra för dig inför säsongen?

Jag har skitsvårt att välja bil och skulle åka och kolla på en här nästa vecka som jag hade bestämt mig för men sedan blev det lite strul med den bilen och han kunde inte sälja den :P

Så letar vidare!

Hittade detta klipp:
https://www.youtube.com/watch?v=YPtiHW34iwk


Oj, var ett tag sen jag var här nu, Sorry.
Börjar dra i hop sig nu och lite lätt panik infiner sig ju, om man ska hinna med allt
Du verkar vara is kall Anton, som väntar ut rätta bilen jag skulle nog inte klara av det.

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1103


Trådstartare
Japp så vad har hänt i garaget då?
Ja inte så mycket som jag skulle ha velat i alla fall, mest pappers arbete faktist involverande mail till jordens alla hörn känns de som, men den som inte vågar fråga, kan inte ens få ett nej och ska man söka sponsorer så har man direkt inget att förlora, bara köra på.
Och de har faktist blivit en hel del sponsorer
Både i Sverige och länder som USA och Taiwan/Japan, ska ta de mer ingående lite senare i veckan, men kan säga att sponsorn från Taiwan/Japan, van i alla fall en av sina Time attack serier med just en GT86 och placerade sig bra även i andra, och deras produkt ser grymt lovande ut

I garaget så har jag bytt fjädrar bak till 10kg, så nu mer ska de prövas 10kgF/10kgB men har starka funderingar på att även köpa en uppsätning 8kg, så man kan pröva sig fram.



Sen är broms kylningen 100% klar, vart en del fabriserande att få de att gå fritt vid fullt ratt utslag och få innerskärmarna att passa på samma gång.





Limmade fast Password JDM vingen på orginalen.












Monterade ju även TRD short shift och lägena vart sjukt korta, vilket var bra, då tanken hela tiden var att förlänga spaken, för att slipa rota i växlarna så länge då jag tycker att de tog onödigt med tid på trixa banor och resultatet vart riktigt bra

TRD bussningen med tillbehör.




Förlängaren och nya delrin knoppen.

Alu stycket svarvat, dock ej gängad här.




Passade ju även på att tvätta av allt satans grönt snor på lådan när den var borta, ser ju ut som dagis varit lös på hela bilen med allt grönt slime dom så snällt sprutat på över allt på bilen, men nu är de vell borta på de mesta grejer.









Gjorde om front pipen och svetsade in 200cel katten jag hade liggandes, fick bli 1,6er pinne, då jag var för slö för att dra fram tigen och böka på jobbet, men vart vell helt okej i alla fall.





Fick även hem stolar från en sponsor, Matfors hydraulteknik, de tackar vi för



En fråga, blir vell bara dumt att köra med 4-punkts eller 6-punkts bälten, då de blir alldeles fel vinklar, då jag inte har någon bur sträva att fästa dom i och efter vad jag förstått, så är ju så kallade harnes bars rent av livs farliga och funkar inte alls?
Så då åter står ju att skaffa så kallade cg locks till original bälte och dra om original bälte genom öppningen vid vänstra benet om jag sitter i förar stolen, eller är jag ute och cyklar då?
Tar gärna era synpunkter på de.

de var vell allt för nu tror jag.

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1103


Trådstartare
Skulle ju återkomma till sponsorer jag lyckats knutit lite spons med och de lyder som följande.
Stenö plåt och isolering AB.
Engrens tack.
Elektrolindningar.
Matfors hydraul service.
Solings däck och bilservice.
Säls åker AB.
Algolan AB maskinbearbetning.
Söderhamns stuveri.
PBZ.
ACE muffler/header.
OFT= open flash tablet/vhisnu tuning

OFT tog jag kontakt med, för att jag tycker att ecutek har lite för ensam rätt på marknaden i Sverige, vad gäller mappning av original ecu och tycker dom har väldigt bra priser jämfört med sin konkurrent + att den så kallade surf platan man får med för att skötta sina mappar med loggning med mera, även spar din original mapp och kan enkelt återställas till helt original om så skulle behövas.
dom har även program varan för att mappa själv helt gratis på sin hemsida eller ta hem färdiga mappar att utgå i från för ned landning + som sagt att man kan logga alla värden på bilen för att läsa ut senare eller se dom direkt på tableten under färd
Finns för närvarande till följande bilar.
Toyota GT86/Scion FRS/ Subaru BRZ.
Mazda MX-5.
Porsche 997
Porsche cayman och boxter.
http://openflashtablet.com/index.html

ACE muffler då?
Jo för att dom är en firma att räkna med, gör uträknade grenrör för racing och är duktig på de.
Har Grenrör till följande bilar.
Toyota GT86/Subaru BRZ.
Honda S2000.
Mazda RX-8 och utveklar till flera.
Dom sysslar även med luft kylda Porsche och VW Bubbla
http://aceheader.com/











Dom van ju för övrigt sin klass i Japansk Time attack med ACE/Arise bilen.
















Jäkligt sköna bilder på fina bilar från den dagen på Tsukuba.
http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=78895&highlight=Ts . . . .

PBZ för att jag ville ha någon som mappar med OFTen som är erkänt bra på Japanare, kommer att lägga upp lite bilder och broms papper när den dagen med Arash är avklarad

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1103


Trådstartare
Har ju hämtat lite däck också den här veckan, Kumho KU36 och de som var så fint med dom, är ju att de bara är inside out side märkning, man får ut mycket mer åka av dom då, då jag kan skifta däcken hur som helst under rejs helg






Köpte även en uppsätning Nankang NS2R i TW180.



Vad tror folket då, klarar man sig på 2st uppsätningar, eller ska jag köpa en till, om vi tänker att de ska köras 4st fredagar med träning i TA och 4st tävlings dagar + TA festival och säkert 5 st ban dagar hemma vid på flygstaden?
Klarade 7-8 körningar på Falken fk453 föra året och då är de i alla fall 1-2 dagars körning kvar i dom skulle jag tro, men dom gick ju också att skifta hur som, då dom bara är märkt out side och inte har en rull riktning.

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329



Angående 4-6punkt bälten så skulle jag personligen inte vilja ha det i en bil utan bur. Om olyckan skulle vara framme och man voltar så kommer du ingenstans med kroppen, du kan böja huvudet men troligtvis bryter du nacken

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Alex H
Farhult
Här sen Feb 2009
Inlägg: 354



Samtidigt har moderna bilar en väldigt stark takkonstruktion

_________________
Alex H-e-d-s-t-r-ö-m

Tesla Model Y Performance -22
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500
VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ )
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1103


Trådstartare
Ni har rätt båda två i den här frågan skulle jag tro
4-6 punkt bälte kan nog ställa till de mer än de hjälper vid en kollision utan bur.
Samtidigt verkar tack konstruktionen vara riktigt stabil på dessa bilar, alla bilder jag sätt på rullade gt86/brz och som ligger på tacket, så är de alltid intakt när bilen väll kommer på fötter i gen.
Men är oturen framme och man kanar med taket före in i något eller landar med taket före på något hårt, ja då kan nog utgången bli sämre

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1103


Trådstartare
Var i väg och hämtade pålagda däck på fälg i dag och de som slog än var va lätt dom känndes
Är nog en kombo av att kumho ku36orna var riktigt lätta, jämfört med Nankang Ns2r jag fick hem + enkei rpf1orna som också är väldigt lätta, var inte bara jag som reagerade på de, utan däck grabbarna tyckte också samma sak.
Lite bilder på skönheterna då så klart



_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329



Alex H skrev:
Samtidigt har moderna bilar en väldigt stark takkonstruktion

Ja toyota kanske ligger långt fram i utvecklingen av tak det är inget jag vet något om. Men har sett flertalet nya Mercedes och Bmw med intryckta tak, men dom kanske inte är lika stabila

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 781



Fricke.w skrev:

Oj, var ett tag sen jag var här nu, Sorry.
Börjar dra i hop sig nu och lite lätt panik infiner sig ju, om man ska hinna med allt
Du verkar vara is kall Anton, som väntar ut rätta bilen jag skulle nog inte klara av det.



Äntligen hittat bil och du får en S15 att köra emot
Finns tråd här på Rejsa.nu

Riktigt bra uppgraderingar du gör!
Ska bli spännande även i Club!

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701



Gillar modellen skarpt! Om man inte bränt alla slantar på mazdadelar så....

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1103


Trådstartare
Anton-Dekorteknik skrev:
Fricke.w skrev:

Oj, var ett tag sen jag var här nu, Sorry.
Börjar dra i hop sig nu och lite lätt panik infiner sig ju, om man ska hinna med allt
Du verkar vara is kall Anton, som väntar ut rätta bilen jag skulle nog inte klara av det.



Äntligen hittat bil och du får en S15 att köra emot
Finns tråd här på Rejsa.nu

Riktigt bra uppgraderingar du gör!
Ska bli spännande även i Club!


Längtar så in i bomben på att få träffa alla nu och ratta bil så klart

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1103


Trådstartare
Chefen skrev:
Gillar modellen skarpt! Om man inte bränt alla slantar på mazdadelar så....


Ha ha, ja bräna pengar är inga som helst problem med ett bil intresse
Mycket mycket pengar som bara försvinner upp i kosmos, men med ett leende på läpparna konstigt nog

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1103


Trådstartare
Då var de ju de här med dämparna och till hörande fjädrar som de diskuteras mycket om på detta forum just nu
Just det här med fjäderhårheter och dämpar kurvor hit och dit, är rena grekiskan för mig
Men föra året körde jag med 10kg fram och 7kg bak och tyckte vell att den krängde lite mer än vad jag önskade.
Tanken var då att gå upp i grovlek på krängarna och se hur de blir, men vart avråd från de av counterspace garage som håller till på andra sidan atlanten.
Och dom menade då att de är bättre att trimma in dämparna först, då helst med riktiga grejer, innan man börjar labba med krängarna.
Så sagt och gjort så bestämde jag mig för att köra 10kgF/10kgB, men nu funderar jag på om jag kan ha gjort bort mig?
Är de någon här inne som skulle kunna ha en aning om vad max fjäderkonstant ett par BC BR racing coilovers, klarar av att hantera, ja menar jag har ingen aning om hur dom är schimsade mm orginal i husen?
I alla så är utväxlingen bak eller vad de kallas, 1,7 då dämparen där sitter på en arm som går till hubben på bak hjulet.
Så då blir de i verkligheten 10kg fram och 5,88kg bak.
max som br coiloversen säljs till min bil med är 8/8kg.
Så borde dom klara 10/10 då?
är de för hårt för snabba gat däck?
Vart mycket och ludigt nu

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Jag hade handlat ett par justerbar krängare vad dom än sa på andra sidan pölen

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3082



Supramannen skrev:
Jag hade handlat ett par justerbar krängare vad dom än sa på andra sidan pölen


+1

Lätt bästa uppgraderingen jag gjort på mig bil, även när jag temporärt haft knasig fjädersärrning har jag kunnat justera in snudd på perfekt balans. Har rätt rejält med justermån fram och bak, likande vikt/effekt som din bil. Vad var deras argument emot?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 31, 32, 33   >>
21 besök senaste veckan (218574 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande