Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4M Coupe -06 | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 28, 29, 30 >> 49 besök senaste veckan (180602 totalt) |
Har parkerat där många gånger på Caran-tiden, hade även vårt långloppsgarage strax bakom fotografen. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
|
||
Vidare finpyssel:
Hittade det svaga värmeplåtskramlet, visade sig vara kat-plåtarna. Löstes enkelt genom att pula tillbaka "stålullsormen" ifrån var den halkat ur. Hasplåten(plasten) fram var skadad och byttes (original BMW - trevligt att få med nya bultar etc!) Inspektion av "nya bakfjädrarna". Ja de var nya. Demonterade original strypventil för kopplingscylindern, ger olinjärt ingrepp. Lustigt att den satt kvar efter alla år/mil. Årets första tvätt slutligen.. Nu blir det lite ny bromsvätska och sen är det Kullen på lör - ses där! |
||
|
||
Dessa har jag använt med stor framgång. De tryckte ut ett knä ifrån en vandal på bakskärmen på min e46 coupe utan ett spår - och då är jag gnällig... http://www.buckla.se/ //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + V70II Sodi DD2 |
||
Röstar oxå på buckla.se.
Var nu hos jonas på dentexpress men han lyckades inte 100% tyvärr, som jag tyckte buckla.se gjorde på Fiaten. |
||
Tack! Och snyggare ska den bli!
Saknade dig idag på Kullen.. Grymt väder, kanske lite väl varmt för gatdäck och (vad jag tror iaf) std belägg. Men när det gick gick det bra! Vilket jäkla grepp den har.. 1.04 som bäst, helt ok. Tack Mikael Andersson för bilden! Edit aug 2016: Glömde lägga upp klipp.. Men det är lite tröttsamt att glo på, omkörningar på målrakan endast. Här är iaf första varven Zätan. Gatdäck som sagt och original i allt utom PerformanceFriction skivor o slitna Carbotechbelägg. Lite mjuk pedal på slutet. Och spola fram till runt 1.45... Händer inte mkt innan. Inte hade jag rätt bakstycke på kameran heller.. vattentätt ger dåligt ljud! |
||
Semesterhälsning från Champagne. Fint o soligt här!
Klarade f.ö. med lätthet 270 på autobahn, fartspärr borttagen..? Har bara vågat 260 innan, med Fiaten. Den accade fortfarande men var läskigt "lös i ratten" över 240.. Alltså ÄNNU lösare än Z4an! Zätan dricker annars hutlösa mängder hur lugnt man än kör. Blir en dyr semester.. |
||
|
||
Det är nog inte däcken (Michelin Pilot Sport) som är boven i dramat utan aerodynamiken. Men även sådant går ju att förbättra.
Lustigt att 250-spärren är så "suddig" på våra bilar, när tidningarna testade bilarna back in the day kunde man läsa om att de var rätt exakta? Mats; vilka dimensioner? Tänkte mig R-däck på originalfälgarna. |
||
Bucklade ut ett antal p-bucklor etc på båda dörrarna och framskärmarna innan jag polerar.
Var tvungen att demontera hö dörr och i samband med detta såg jag att den var absolut tom på all form av både rostskydd och ljudisolering... Inte ens den minsta resonansplatta! Inte konstigt att man får tinnitus av Sthlm-Gbg. Lätt fixat dock. En vanlig bit självhäftande bitumen 15x20cm (biltema) gjorde stor skillnad i dörrklonket! Bisarrt nog hade förardörren både resonansskiva och skyddsvax.. Hö dörr bytt eller ojämn tillverkningskvalitet? Innerdörrarna. Här har jag börjat i nedre hörnet. Pilligt långsamt jobb att pussla isolering precis där det får plats. Klart! Resultat: inte oväntat enorm förbättring, helt plötsligt går det faktiskt att åka nånstans utan öronproppar. För oroliga rejsianer kan jag meddela att den ökade vikten motsvarar en extra jacka. Passade även på att byta pedalgummin, främst bromsgummit var lite spräckt. Även kortantennen från BMW åkte på: |
||
Är dom tokigt utväxlade? för min M3 e46 körde jag på 0,77l milen när man körde landsväg. och på en hel sommar så snittade jag 0,99 över 1500 mil. valde faktiskt en bil med S54 motor för att de är otroligt snåla.
Och jag har upplevt att de Vmax stoppar lite olika beroende på hjulomkrets. kan det vara som så att det är ett varvstopp på högsta växeln som begränsar dom? Så som det va på gamla M5 e34? för den varvstoppar på 6500rpm på högsta växeln om jag inte missminner mig. (kopplar man bort hastighetssignalen på dom så varvstoppar det plötsligt på 6500rpm på alla växlar) _________________ Sammy Lundin |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4M Coupe -06 | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 28, 29, 30 >> 49 besök senaste veckan (180602 totalt) |