Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nordschleife - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (100891 totalt)
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2742



jbergin skrev:
En rejsa-besökare som med sin BMW Z3M-99 utrustad med MPSC tagit sig runt på 8.14,5. Övriga specifikationer kan säkert föraren komplettera med.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-08-26_u5345 . . . .


kul att det kommer in lite andra varv. Du släpper av mycket gas i kinken upp Kesselschen, den är läskig denna där kinken, eller kanske stod en bil där?. Fint fart ut mot Swalbenschwanz 201 GPS km thumbs up

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
M M
SWE
Här sen Jul 2005
Inlägg: 62



Göte RS6 Sjögren skrev:
Magnus D skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:


o när vi gräver ner oss, o när vi gräver ner oss.... så dränker vi oss oxå i VETEÖL.....


Som jag alltid har sagt, mitt snabbaste varv var på Pistenklause..


Ja och de flesta förutom jag runt bordet den kvällen blev lite avundsjuka på det varvet


DB never lies...
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Göte RS6 Sjögren skrev:
jbergin skrev:
En rejsa-besökare som med sin BMW Z3M-99 utrustad med MPSC tagit sig runt på 8.14,5. Övriga specifikationer kan säkert föraren komplettera med.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-08-26_u5345 . . . .


kul att det kommer in lite andra varv. Du släpper av mycket gas i kinken upp Kesselschen, den är läskig denna där kinken, eller kanske stod en bil där?. Fint fart ut mot Swalbenschwanz 201 GPS km thumbs up


Ser inte hela vägen upp Kesselchen lite märklig ut? Fredrik är aldrig över 193 km/h och "cruisar" efter kinken länge runt 180-182. Hindrade trafik kanske vidare acceleration här? Hur som helst tappas det mkt fart och därmed tid här jämfört med fritt!

Likaså ner i Fuchsröhre, först brant acceleration men sedan planar kurvan ut sista halvan av backen och du håller ganska jämn fart hela vägen ner i svackan. Med tanke på hur snabbt både Kesselchen- och Fuchsröhre-partiet är tappar du mkt tid här.

Att du har bra fart såg jag inte bara när Patrik kom ikapp dig utan också på noteringar som 100 km/h i den skarpa Metzgesfeld-vänstern, 89(!) i Kallenhard, 104 i Breidscheid, 105 i Ex-Mühle, 106 i Hohe Acht och 105 i Brünnchen 2, det är alltihop bra till mkt bra farter! thumbs up

Känns spontant som att ett tempo under 8 min är klart inom räckhåll!

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



[quote="Christian Eick! thumbs up

Känns spontant som att ett tempo under 8 min är klart inom räckhåll! [/quote]

Sesa Fredrik, bara att aka ner igen till helgen.

Dr Eick har talat

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Christian Eick skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
jbergin skrev:
En rejsa-besökare som med sin BMW Z3M-99 utrustad med MPSC tagit sig runt på 8.14,5. Övriga specifikationer kan säkert föraren komplettera med.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-08-26_u5345 . . . .


kul att det kommer in lite andra varv. Du släpper av mycket gas i kinken upp Kesselschen, den är läskig denna där kinken, eller kanske stod en bil där?. Fint fart ut mot Swalbenschwanz 201 GPS km thumbs up


Ser inte hela vägen upp Kesselchen lite märklig ut? Fredrik är aldrig över 193 km/h och "cruisar" efter kinken länge runt 180-182. Hindrade trafik kanske vidare acceleration här? Hur som helst tappas det mkt fart och därmed tid här jämfört med fritt!

Likaså ner i Fuchsröhre, först brant acceleration men sedan planar kurvan ut sista halvan av backen och du håller ganska jämn fart hela vägen ner i svackan. Med tanke på hur snabbt både Kesselchen- och Fuchsröhre-partiet är tappar du mkt tid här.

Att du har bra fart såg jag inte bara när Patrik kom ikapp dig utan också på noteringar som 100 km/h i den skarpa Metzgesfeld-vänstern, 89(!) i Kallenhard, 104 i Breidscheid, 105 i Ex-Mühle, 106 i Hohe Acht och 105 i Brünnchen 2, det är alltihop bra till mkt bra farter! thumbs up

Känns spontant som att ett tempo under 8 min är klart inom räckhåll!


Kul med lite kommentarer

Mycket riktigt hade jag trafik upp för Kesselchen, vänstern "brukar" tas utan gassläpp om det är fritt.
Men det spårval loggen visar känns ändå märkligt om man jämför med mina andra varv eller med Samuels 8.10, lite skummt.
Har jämfört lite med ett fritt varv och det tappas som sagt en maaassa=) sekunder från bergwerk till steilstrecken kurve...

Även om jag vanligtvis fegar ganska mycket ner i rävgrytet har jag för mig där var lite bilar ivägen även där.

Men som alla vet är ju fria varv sällsynta så då är det skoj att analysera lite med driftboxen thumbs up

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Qvisfr skrev:
[quote="Christian Eick! thumbs up

Känns spontant som att ett tempo under 8 min är klart inom räckhåll!


Sesa Fredrik, bara att aka ner igen till helgen.

Dr Eick har talat [/quote]

Hade varit trevligt.... men 7.XX tiden lär få vänta till nästa sommar

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Göte RS6 Sjögren skrev:
Qvisfr skrev:
Tack gaute!

Klart intressant läsning. Mkt kul o jämföra på detta viset. Ska nog ha en box när jag blir stor thumbs up

Man kan väl kort o gott säga att du har mer fart i alla de partier där det för den vanlige föraren är mentalt svårt att köra fort?

Typ Fuchsröhe, Kallenhard, Miss-Hit-Miss, Mutkurve, planzgarten, Sprunghugel etc...


Annars måste jag hålla med dig. Patrik har hittat oerhört mkt fart i år. Förra året coachade jag bort en halvminut för honom, och nu får jag nog försöka ta rygg på honom istället!


Tack Jim och Q, bara kul.
Jo jag minns ju det när du coachade honom och det var ju genom dig jag först träffade Patrick
Du berättade om den där märkliga göteborgaren som typ aldrig varit på ringen men som körde fort redan då med sin GT3a, han blev visst riktigt biten Love bite

I övrigt, just dessa två varv jag jämfört kör P grymt mycket fortare än mig genom Mutkurve och just eftersom det är så mycket fortare samt jag har massa andra logg vet jag att jag inte kör så sakta igenom om det är fritt thumbs up(är ju adekvat förklaring för alla om man har ett mycket högre snitt i vanliga fall, det lär man sig se efter ett tag, många logg bir det.. ) HvS har i GT3 Mk2 på gatpuckar 164 GPS km som lägsta hastighet inför Mutk(0.95G), Patrick har med samma bil på Cup ca 161 och jag har inte mer än 140 GPS km som lägsta hastighet inför Mutk på detta varv. I vanliga fall kör jag fortare igenom här på sladd.

Notera att HvS har HELA 167 GPS km i CSL som lägst inför Mutk, han drar då 1.2G i CSLen

På de två andra varven som oxå ligger här har jag mostvarande 163,5 GPS km som lägsta inför Mutk(1,096G) samt ett annat varv med 155km, lite snabbare än 140 i allafall .

Efter mutkurve når Patrick i GT3 mk2 183 GPS km som Vmax innan farten börjar gå ner inför skrämmande Huppe Rechts Jag når på samma ställe 181 GPS km i CSL(dock inte på detta varv, utan ett 7.48BTG som oxå ligger här) Slutsatsen är att GT3 bör gå fortare och det kommer nog bara vara en tidsfråga innan P är där thumbs up

Slutsatsen får bli att en GT3 Mk2 på cup däck ska vara snabbare i princip överallt på banan, haken är bara att föraren måste vara kapabel och trygg i sig själv, t o m hobbyföraren HvS klarar ju det , med cup däck på GT3an hade han varit snabbare i den än med CSLen.

EDIT, Hvs kör endast 232 GPS km i foxhole med CSL, löjligt samt han kör exakt lika fort med GT3 MK2 på gatdäck, ännu löjligare

Nörderi, får skylla på att jag de facto är hemma och är sjuk
Fan...jag tar nog med datorn till ringen så får vi fort se svart på vitt vem som verkligen höll STUMT. Hmmm det brukar ju låta så i baren på kvällarna


Intressant att se olika hastigheter, det finns mycket att lära. Jag har ett 7.50 varv med 165 GPS km/h och 1.18G genom mute. Som mest når jag då 184 km/h innan Huppe Rechts sen fegar jag ur och bromsar lite för mycket. Jag ska plocka fram några varv som kan vara intressanta att titta på. Återkommer

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Skulle vara kul att titta på dina loggar Daniel, speciellt 7.47,5-varvet i sin helhet. Lägg gärna ut den loggen! thumbs up

Har forskat lite i Patriks loggar från helgen, några nya bästanoteringar blev det:
252,76 som Vmax innan Schwedenkreuz.
181,52 som lägsta fart genom Schwedenkreuz-vänstern.
241,70 som Vmax i Fuchsröhre.
199,72 som Vmax innan Metzgesfeld.
88,85 som lägsta fart genom Kallenhard-högern.
106,57 som lägsta fart över bron i Breidscheid.
202,61 som Vmax innan Bergwerk.
234,29 som Vmax i Kesselchen.
165,79 som lägsta fart genom Mutkurve.
163,79 som lägsta fart genom snabba vänstern efter Karussell.
219,68 som Vmax innan Schwalbenschwanz.

Intressant att Kallenhard faktiskt inte är långt från Aremberg fartmässigt, den känns ju mycket skarpare. Kan nog mycket väl ha med armco-räcket i utgången att göra...

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Här kommer två
Dett är mitt 7.47 varv.
https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-09-01_u832_ . . . .
7.50 varv
https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-09-01_u832_ . . . .

Ett 7.54.5 varv med skapligt flyt.
https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-09-01_u832_ . . . .

Varje varv har sin höjdpunkt, nu har jag några vckor på mig att analysera innan det är tid igen. Förhoppnings vis kan man "klippa" ihop det perfekta varvet i teorin och sedan genomföra det till nästa besök.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2742



Daniel Gudmundsson skrev:
Här kommer två
Dett är mitt 7.47 varv.
https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-09-01_u832_ . . . .
7.50 varv
https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-09-01_u832_ . . . .

Ett 7.54.5 varv med skapligt flyt.
https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-09-01_u832_ . . . .

Varje varv har sin höjdpunkt, nu har jag några vckor på mig att analysera innan det är tid igen. Förhoppnings vis kan man "klippa" ihop det perfekta varvet i teorin och sedan genomföra det till nästa besök.


Fina varv med god fart Daniel thumbs up Kul att se lite logg från fulla varv, klart kan man notera att dina två första varv ligger ca 70-100 GPS km/h högre än mig i ca 5-6 sekunder sedan du passerat bron p g a att ni kör fulla varv mot mig som startar från TF och därför flyger ni under bron vs mig.

Daniels sista varv på 7.54 ser ut att vara en normal TF start som mina loggor som ligger här. De två övriga droppar liksom från himmelen i loggen , det går fort ner under bron på fria varv vs TF start

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



TAckar för det Gaute, du har helt rätt, 7.54 är ett normat TF varv, visst gör det skillnad när man kan hålla stumt under bron, vågade inte hålla fullgas längre men det skulle nog gå en bit till

7.54 varvet har några bra partier, själv tycker jag att det är ett bättre varv än de andra två.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Daniel Gudmundsson skrev:
7.54 varvet har några bra partier, själv tycker jag att det är ett bättre varv än de andra två.


Tycker jag med, vissa partier är nästintill briljanta! Att ha 182 som lägsta fart innan Schwedenkreuzvänstern är snabbt, 244 i Fuchsröhre tyder på durken i princip hela vägen ner, 157 som lägst innan Metzgesfeld är riktigt snabbt för en turiståkare, 113 i Ex-Mühle är världsklass (Horst kör 109 där med CSL) och 216 innan Schwalbenschwanz visar att det gått fort genom Pflanzgarten III!

Intressant är också att notera att du ofta har lägsta fart i kurvorna mot utgången, verkar som du dundrar in med väldigt hög fart och nästan får kliva av gasen inför utgången. Jämför man med t.ex. Patriks eller mina egna loggar så har vi ofta lägsta fart vid ingången till kurvan för att hålla jämn fart eller accelerera svagt genom kurvan. Trots detta mönster är ofta lägstafarten hög, vilket indikerar att du tar med dig mycket fart (men inte för mycket) in i kurvorna och det är ju det som ofta utmärker "riktiga räserförare"! thumbs up

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Citat:
"Christian Eick"Intressant är också att notera att du ofta har lägsta fart i kurvorna mot utgången, verkar som du dundrar in med väldigt hög fart och nästan får kliva av gasen inför utgången. Jämför man med t.ex. Patriks eller mina egna loggar så har vi ofta lägsta fart vid ingången till kurvan för att hålla jämn fart eller accelerera svagt genom kurvan. Trots detta mönster är ofta lägstafarten hög, vilket indikerar att du tar med dig mycket fart (men inte för mycket) in i kurvorna och det är ju det som ofta utmärker "riktiga räserförare"! thumbs up


BMW vs. klassisk 911?!

_________________
Johan Bergin
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2742



Daniel Gudmundsson skrev:
TAckar för det Gaute, du har helt rätt, 7.54 är ett normat TF varv, visst gör det skillnad när man kan hålla stumt under bron, vågade inte hålla fullgas längre men det skulle nog gå en bit till

7.54 varvet har några bra partier, själv tycker jag att det är ett bättre varv än de andra två.


Håller oxå med om detta, det är inte alltid de snabbaste varven som är de bästa rent åktekniskt. Riktigt fint åkt på detta 7.54 TF varv thumbs up Men som du säger om man klipper ihop det bästa från de viktiga partierna i teorin och sedan sätter det i praktiken då jäklar. Detta är ju möjligt och det handlar till sist om att ha fritt skulle jag säga om man ska ha riktigt god fart genom hela banan.

Tycker i övrigt du gör det riktigt bra ner under bron på fulla varvet p g a att det stod koner vid TF utfart som man mentalt om inte annat måste ta hänsyn till. Det är mycket lättare att åka fort ner i Tiergarten då TF exit är helt stängd, således inga koner höger sida. I vart fall känner jag personligen att det är lättare då man slipper konerna och ev trafik som kan komma ut på banan från TF, då kan man ligga max ut till höger hela vägen förbi döttinger för att göra svängen ner under bron så rak som möjligt.(vilket blir svårare om koner står där för att markera TF exit och hänsyn måste tas till att bilar faktiskt kan komma ut där)

Exempel på detta är t e x Scuderia Hanseat, (eller race)då är TF exit helt stängd och inga koner, således kan man uttnytja full banbredd i god tid vilket sanerligen krävs för att åka stumt i effektstraka bilar ner här. Klart med mindre effekt svänger det inte lika skarpt ner under bron

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2742



Ska försöka lägga in mitt 9.01 BTG varv med 130 hk suzukin då det kan vara kul att ha någon sorts referens för andra med effektsvaga bilar oxå. Vill minnas att jag hade ca 168 GPS som lägsta fart just inför SX vänstern, frågan är hur mycket jag bromsade bort(släppte gas)? Ingen aning men säkert för mycket, har inte loggen här men Peter F ska maila den senare i kväll, kanske har CE den från då du kopierade?

Med CSL har jag ofta ca 187 GPS som lägsta inför SX vänstern. Som bäst noterar jag 195 GPS som lägsta med CSL här inför Swedenkrytz vänstern(SX)och når då hela 205 GPS som högsta inför Aremberg.

Så ett bra kört parti här med CSL når man Ca 245 GPS på SX, lägst inför SX vänster 195, med andra ord skalar man av ca 50 GPS km inför vänstern. Undrar hur det ser ut i Suzukin.....rimligtvis bör jag inte skala av så mycket fart här med den då Vmax torde vara tämligen låg...

Högsta Vmax jag hittat med min CSL i SX är 245.77 GPS. Då både jag och Daniel samt HvS ligger på ca samma max här gissar jag att den har svårt att gå fortare där om man samtidigt vill klara att ta vänster i SX med livet i behåll(edit eller med dräglig fart)

Gissningsvis gick Suzukin fort i kurvor som tex Steilstrecke, AF genom S partiet, T13 vänstern och liknande kurvor, Bergwerk, Aremberg etc.. Kanske CSL fart? Kändes så i en del långsamma 90 grades svängar iallafall.

Får se när jag tittat närmare på loggen från Suzukin.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Har börjat kolla den första av Suzuki-loggarna nu. På 9.05-varvet når du knappt 159 innan Flugplatz och går ner till knappt 144 genom kurvan och du har 185,9 som Vmax innan Schwedenkreuz och saktar ner till 161 innan vänstern. Om vi utgår från att bilen nästan skulle klara 160 genom Flugplatz och dryga 180 genom SX-vänstern så är tanken svindlande: Det går att hålla nästan stumt från Hocheichen - Aremberg med Swiften!!!

Ett annat kul parti är Hatzenbachbogen. På alla andra loggar jag studerat, inkl mina egna, är det lätt att se vad lägsta fart i kurvan är. Här är det i princip omöjligt eftersom du accelerar stadigt hela vägen från T13 till inbromsning ingång Hatzenbach, dvs genom hela kurvan!

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



om vi fortsätter varvet så ser man att Vmax i Fuchsröhre detta varv är knappt 197 och lägsta fart i AF är 74 km/h! Längre fram hittar vi 85(!) i Kallenhard och 90(!) i Bergwerk!

Sedan visas väldigt tydligt i Kesselchen att det går brant uppför där. Detta varv la du i 5:an vid ca 158 km/h ungefär vid kinken och uppe vid Mutkurve har bilen sackat till 147 trots stum pedal och genom Mutkurve sjunker farten till 139 i utgången, återigen trots stum pedal! Ska kolla de andra varven där du låg kvar på 4:an, den orkade ju hålla farten uppe bättre då!

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2742



Christian Eick skrev:
Har börjat kolla den första av Suzuki-loggarna nu. På 9.05-varvet når du knappt 159 innan Flugplatz och går ner till knappt 144 genom kurvan och du har 185,9 som Vmax innan Schwedenkreuz och saktar ner till 161 innan vänstern. Om vi utgår från att bilen nästan skulle klara 160 genom Flugplatz och dryga 180 genom SX-vänstern så är tanken svindlande: Det går att hålla nästan stumt från Hocheichen - Aremberg med Swiften!!!

Ett annat kul parti är Hatzenbachbogen. På alla andra loggar jag studerat, inkl mina egna, är det lätt att se vad lägsta fart i kurvan är. Här är det i princip omöjligt eftersom du accelerar stadigt hela vägen från T13 till inbromsning ingång Hatzenbach, dvs genom hela kurvan!


Helt klart ska jag hyra den igen i okt, 5 varv är allt för lite för att våga ta ut max av en 130hk Suzuki på ringen, har man blivit gammal och feg månne Efter ca 5 varv till så lär jag våga mer skulle jag tro Men frågan är om man kan anta att den klara 160 GPS som lägsta inför första vänstern efter Quiddlerbachehöe hoppet

Du har väl ca 178 GPS som lägst inför SX vänstern, så det borde ju gå i Suzukin, dock känns den hög med smalare spårvid än Clion skulle jag gissa? Tänk om den välter, det får vi ta reda på nästa gång helt enkelt. Tror jag hade ca 168 som lägsta inför SX vänstern på 9.01 varvet? Så 10 till bör ju gå...

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



På 9.06,9-varvet har du knappt 76 genom T13, du har ökat till drygt 147 genom Flugplatz, når 188 innan SX och 162 genom SX. Mest imponerande är dock i mina ögon 90 km/h genom Hocheichen-högern! Jag kör 88 där med Clion.

Upp Kesselchen når du 160 på 4:an och nu droppar den bara till 155 innan Mutkurve och till 146 i utgången. Alltså orkar den inte ens hålla farten uppe på 4:an trots 130 hk, det är brant här!

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Göte RS6 Sjögren skrev:
Men frågan är om man kan anta att den klara 160 GPS som lägsta inför första vänstern efter Quiddlerbachehöe hoppet

Antar att du menar höger? 160 är nog kalsongbytesframkallande men jag har 156 med Clion och jag vet att det går att köra fortare så varför inte 160? Känns spontant som att eftersom Swiften är hårdare än Clion och har riktiga r-däck så borde det gå att köra minst lika fort i kurvorna med den som Clion trots höghuskänslan.

Helt klart är att helt stumt inte är att rekommendera över SX, vill inte veta vad som händer om du går in i 188 i vänstern... Men eftersom luftmotståndet är stort i höga farter så kanske det räcker med att släppa gasen lite, ett confidencelift istället för broms?

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Har hittat 9.01,5-varvet nu även om de sista metrarna fattas på loggen?!

Nu har du ökat till knappt 160 upp till Flugplatz och går genom själva Flugplatz med som lägst drygt 150. Innan SX når du nu 190 och går ner till knappt 167 genom SX-vänstern. Sedan är dryga 78 som lägsta fart i AF snabbt!

Detta varv är mkt mer imponerande än de övriga två pga hindrande trafik, du får släppa av rejält i Mutkurve och ner i Pflanzgarten. Trots detta är det 3-6 sek snabbare! Ska se om jag inte kan lägga upp en screenshot på detta.

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Nürburgring
Nordschleife - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (100891 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande