Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49, 50, 51   >>
35 besök senaste veckan (451464 totalt)
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Citat:
Jag vet att du är mest intresserad av en RSR-74 men jag kan inte låta bli att visa denna. Tycker den är riktigt snygg och stilren.


& vart kom du ifrån nu då.. ..har ni gaddat ihop er.... ....jag klarar snart inte av mer Porr & det blev ju inte bättre när jag började titta igenom forumet & hittade andra fräna bilar....

någon mer än mig som får ha begär....


ok...om saker går helt åt pipsvängen på hemmaplan...så kommer mina planer kanske att ändras & då kommer inte bilen ut förrän nästa år igen...tidigast..... ...hoppas ni är nöjda nu
Dock ska man inte stirraa sig blind på Singer-medellerna då jag förstått att dessa inte har en enda del utvändigt som är "Porscheform" på....så man luras lätt där....men snygga är dom

Denna är ju inte heller ful....dock lite slarvig finish trots allt...huven "saknar" nedre hörn...rundade...hjulhusen matchar inte varandra & inpassning på saker har gjort halvdant...enligt mitt tycke iaf...& då har ändå en firma gjort allt jobb på hans BB II...men men, fortfarande porr....




Men jag tycker ju inte att denna är ful heller...dock kanske inte i orangea....


Jag har bilder på ett par vita som funkar som inspiration...men dom ligger på min privata dator...inte på den jag använder nu....jag återkommer....

Tack för dom inspirerande bilderna...

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8820

Hjälpmoderator

Den svarta och den gröna var lite udda mixar. Men smaken är ju som baken, hårig...

Personligen håller jag nog mer på ursprungligt stuk, och då blir det ju svårare. Mer detalj-jobb med inredningsdetaljer, färgsättning, dekaler, fälgar osv.

Fick jag själv bestämma ett drömbygge stod nog den här:



i garaget (givetvis utrustad med 2,8 liters dubbeltändningsmotor). Men det har nog mer att göra med "daddy issues" än något annat (jag tror det var denna han fick provköra när jag var sex år gammal och jag inte fick följa med ).

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Chris Ter

Här sen Jul 2004
Inlägg: 291

Namndispens
Namndispens

barre skrev:
Citat:
Jag vet att du är mest intresserad av en RSR-74 men jag kan inte låta bli att visa denna. Tycker den är riktigt snygg och stilren.


& vart kom du ifrån nu då.. ..har ni gaddat ihop er.... ....jag klarar snart inte av mer Porr & det blev ju inte bättre när jag började titta igenom forumet & hittade andra fräna bilar....

någon mer än mig som får ha begär....


..


Denna är sjukt fin...är min skärmsläckare sen en tid tillbaka thumbs up

_________________
Chris Ter
Citera
Rickard M
Stockholm - Tullinge / Gustafs
Här sen Jan 2009
Inlägg: 95



Sorry, lite off topic: Den svarta är Jack olsens bil, han har ett litet mysigt garage: http://www.youtube.com/watch?v=FNRgXec-06g
Dess hela tråd och bygge: http://www.garagejournal.com/forum/showthread.php?t=55006&page=1

_________________
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW DH Bay 1978 2000cc Turbo
VW Westfalia 1974 Campmobile
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW ID4
Citera
Freddan71
Växjö
Här sen Jan 2011
Inlägg: 5



Citat:
& vart kom du ifrån nu då.. ..har ni gaddat ihop er.... ....jag klarar snart inte av mer Porr & det blev ju inte bättre när jag började titta igenom forumet & hittade andra fräna bilar....


hehe, ursäkta att jag dök upp som gubben ur lådan men jag kunde inte låta bli att visa dig Singer modellerna. Snygga men dyra, såg en uppgift om att de går på 300 000dollar . Jag har läst igenom tråden och gillar projektet. Eftersom jag inte har så mycket att tillägga gällande mektips för Porsche får jag köra på designspåret. Kul att du tennspacklar, har inte försökt själv men vet att det är ett riktigt hantverk.

_________________
Fredrick Carlsson
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



massa nytt folk, trevligt trevligt! Hej & välkomna

P.P, du får också räknas som ny då det var ett tag sedan du gjorde ett inlägg Tyvärr så hade jag nog inte köpt en 911 om den såg ut som det exempel du lade upp, inget illa menat, men dom har för lite former för att vara attraktiva nog. Det måste vara mer markerad midja & sen mer här & mer där...& ja...ehum...ni fattar & ja det är fortfarande en bil jag beskriver....inte flickvännen.....

Jack olsen i all ära, men ärligt talat så tycker jag att killer verkar lite överreklamerad...inte heller där något illa menat... Jo hans bil är snygg....men det finns fasen så mycket snyggare & i bättre "finish" men som sagt, tycker hans bil är häftig, absolut thumbs up Ja vet bara inte hur många gånger han lagt upp en & samma bild på sin bil i en & samma tråd....samma sak med hans garage.....har inga nytagna bilder...så jag lägger upp en gammal IGEN...ursäkta att jag tar massa bandbredd....jaja ok!
Nej, jag är INTE avundsjuk, jag funkar inte så & dom som känner mig vet om detta....jag är bara ärlig....& alla klarar inte av det Men Rickard, tack för läsningen...det var faktiskt trevlig läsning & det fanns en hel del andra garage att dregla över också!!! thumbs up

Singermodellerna uppskattades, nåt i hästväg så snygga....& med den prislappen så kan man inte annat än drömma...
Tack för den positiva kritiken! Jo, jag såg en möjlighet att få använda mig av "riktigt" gammaldags hantverk & tog helt enkelt tillfället i akt, likaså plåtbockning mm....skitkul att få utvecklas & nyttja det lilla man kan i kunskapsväg ibland. Man hinner ju glömma en hel del emellan projekten

Nu ska vi se, jag har hittat ett par exemplar av "-74 modellen" som funkar lite som förebilder & inte att glömma, Dan & hans Grand Prix-vita Ubersport thumbs up

Denna fast med andra fälgar & helröd reflexramp bak....& röda bakljuslinser...me like!
Så nåt i stil med detta men med de droppformade Cup-speglarna





Denna är också Porrsche...men då jag inte bestämmer så föll den bort....
Jag är liite emot fronten på denna dock...kan inte riktigt sätta fingret på varför...för "platt" typ...





_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



en fråga....

ligger en annons ute på följande & jag undrar om kylaren där. Har en sådan någonsin suttit på en 911 ser ut som en oljekylare & är det nog, märke setrab.

Info någon, då jag tänkt köpa oljetanken men får kylaren med??!
Kylaren känns en aning för stor för att kunna nyttjas ändå....men men....




Tack på förhand

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen


_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1896



barre skrev:
en fråga....

ligger en annons ute på följande & jag undrar om kylaren där. Har en sådan någonsin suttit på en 911 ser ut som en oljekylare & är det nog, märke setrab.

Info någon, då jag tänkt köpa oljetanken men får kylaren med??!
Kylaren känns en aning för stor för att kunna nyttjas ändå....men men....




Tack på förhand


Kolla om det finns någon möjlighet att sätta den i höger hjulhus, längdmonterad.
En senare lösning Porsche har, vore ju inte dumt om det gick att få in den även om den ser stor ut.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Citat:
Kolla om det finns någon möjlighet att sätta den i höger hjulhus, längdmonterad.
En senare lösning Porsche har, vore ju inte dumt om det gick att få in den även om den ser stor ut.


Jag hade faktiskt inte tänkt inhandla någon oljekylare alls nu egentligen....& den är på tok för stor....MEN, den går att kapa ner som så mycket annat & då har jag en frontmonterad oljekyl helt plötsligt & priset för dessa båda grejor var inte så blodigt heller så.... thumbs up
Ska kolla med säljaren & sen slår jag väl till......måste bara hitta nån ficka med lite pengar kvar.....annars får jag börja sälja mig själv igen


Citat:
Fläsktuket funkar också fint i mitt tycke


Fy f_n, det där var taskigt. ...rakt åt andra hållet...sååå rått...sååå fränt..... Tack & lov för att det är en bit kvar innan man kommer till beslutstagandet... fram till dess är det full fart framåt med stommen & sökande efter delar...

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



ingen mer som har/kan nåt gällande ovan nämnda oljekylare

Hittat lite infobilder på vinge som är intressant...dock misstänker jag att den är svindyr att köpa, om man får tag på en....så planen där ar att gjuta en istället...utgå från en av de vingar som redan ligger hemma bilder kommer på de exempel jag hittat....minns inte vilka dom sitter på eller vad dom kallas

Annars har stolsskenor/underreden gjorts klara:

bild efter het kemikalietvätt, klicka för större:


& en efter lite blästring:

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3446



Den vingen som sitter på Sports Classic modellen är min favorit.



_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens

barre skrev:
Hittat lite infobilder på vinge som är intressant...dock misstänker jag att den är svindyr att köpa, om man får tag på en....så planen där ar att gjuta en istället...utgå från en av de vingar som redan ligger hemma bilder kommer på de exempel jag hittat....minns inte vilka dom sitter på eller vad dom kallas


Jag vet inte vilken vinge du menar men jag har en ankstjärt i glasfiber om du är intresserad. Byter gärna mot en originallucka utan vinge.

_________________
Mikael S
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

barre skrev:
Fy f_n, det där var taskigt. ...rakt åt andra hållet...sååå rått...sååå fränt..... Tack & lov för att det är en bit kvar innan man kommer till beslutstagandet... fram till dess är det full fart framåt med stommen & sökande efter delar...


Gött att du gillade det, här finns mer bilder på diverse RWB. Rätt snygga lösningar på sina ställen, som att bakrutan är "invinklad" 10cm i bakkant för att agera luftintag.

http://www.rwb.jp/gallery.htm


_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Trueracer
Örebro
Här sen Aug 2006
Inlägg: 329



[quote="barre"]ingen mer som har/kan nåt gällande ovan nämnda oljekylare

Hittat lite infobilder på vinge som är intressant...dock misstänker jag att den är svindyr att köpa, om man får tag på en....så planen där ar att gjuta en istället...utgå från en av de vingar som redan ligger hemma bilder kommer på de exempel jag hittat....minns inte vilka dom sitter på eller vad dom kallas






Här kommer några bilder på vingar som satt org på RS/RSR 1974. Ser ut som en vanlig Carreravinge men mycket bredare. Jag tycker dom är hur coola som helst: thumbs up









Ankstjärt tycker jag passar bäst på en early. Jag gillar inte blått i vanliga fall men den här färgkombinationen var nåt extra!
Hur frän är den här bilen på en skala mellan 1-10? Jo 347 ungefär!

_________________
D Ekholm
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Svante skrev:
Den vingen som sitter på Sports Classic modellen är min favorit.




Du har så rätt, den hade jag glömt bort....& då står det en sån rackare i Porschehallen hemma i stan...riktigt snyggt "retrostuk" på den thumbs up tackar vi för

Mikael_S skrev:
Jag vet inte vilken vinge du menar men jag har en ankstjärt i glasfiber om du är intresserad. Byter gärna mot en originallucka utan vinge.


DU kommer ha ett pm om ett par minuter....& jag en hel bunt pengar mindre...misstänker jag....

& härmed är jag till salu till högstbjudande.....
Jag är en kille i mina bästa dar. Anser mig själv vara i god form & ser "representativ" ut
Jag slits inte ut i första hand & kan även jobba på udda tider mot tillägg....
God hand med barn, trots att de flesta gråter första gången dom ser mig...vanlig reaktion....
Jag tycker om husdjur....
Jag kan städa & har god hand med hushållsutrustning ( trots att jag är kille ) ...
Jag klipper ogärna din gräsmatta men ser det som en möjlighet att få motion & att plocka bajs efter din hund ser jag mest som ett növändigt ont....men jag gör det eftersom du betalar mig för det.... Likaså vad gäller duschavlopp & liknande...jag kräks av det, men gör det, om än motvilligt....

Jag kan även agera butler när du bjuder över polarna på beerkväll
Har du någon form av "udda" böjelse så är jag villig att disskutera detta mot ett ev tillägg på betalningen
Handla, underhåll på hus & hem, hämta på dagis, serva din bil....ja det finns inte mycket jag INTE kan göra för att få ihop till porschen, bara priset är rätt...

Pris: bud...jag är riktigt billig kontant eller mot de delar jag eftersöker...cheap cheap, special price for you my friend


Dignell skrev:
Gött att du gillade det, här finns mer bilder på diverse RWB. Rätt snygga lösningar på sina ställen, som att bakrutan är "invinklad" 10cm i bakkant för att agera luftintag.

http://www.rwb.jp/gallery.htm




Det är just den vingen jag är ute efter för det lite mer rejsiga stuket :woot: Har lite bilder på den.... Så den & en ankstjärt, sen är min lycka gjord.....Sen bestämmer damen vad som kommer sitta på....& övertar jag bilen så har jag allt jag behöver.... annars vet jag vad hon vill ha


Trueracer skrev:

Här kommer några bilder på vingar som satt org på RS/RSR 1974. Ser ut som en vanlig Carreravinge men mycket bredare. Jag tycker dom är hur coola som helst: thumbs up






Ankstjärt tycker jag passar bäst på en early. Jag gillar inte blått i vanliga fall men den här färgkombinationen var nåt extra!
Hur frän är den här bilen på en skala mellan 1-10? Jo 347 ungefär!


Jo den blå ser riktigt frän ut...kan inte riktigt peka på varför den bara är frän. Har spanat lite på den själv...

Var det inte av dig jag köpte en Carreravinge? Det är ju tänkt att jag ska bygga om den till en Whale tail

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8820

Hjälpmoderator

Bara för att få klarhet i saker och ting, det är alltså något sånt här du är villig att sälja din kropp för:



?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
rollexe
Hässelby
Här sen Sep 2010
Inlägg: 230



Blir inte avundsjuk när jag ser allt arbete, har själv renoverat en 911 -72 och känner igen mycket av ditt arbete. Jag undrar hur du vill ha din bil, vilket utseende, som jag skrev har jag renoverat en 911 och har kvar formar för att plasta kofångare fram och bak + kjolar. Jag hade också samma breddning och kofångare på min bil från början.

Bilder på min bil färdig. (obs dålig bild bak på bilen)





Måste säga bra jobbat thumbs up

_________________
Ronald Ejderkrans
Citera
Sonic
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 6



P.P. skrev:
Bara för att få klarhet i saker och ting, det är alltså något sånt här du är villig att sälja din kropp för:



?


Ska man kalla det för vinge eller kombi? ^^

_________________
Sonic Sjöholm

Tack till
http://stockholmunnamed.se/
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8820

Hjälpmoderator

Med tanke på hjulhusen så skulle jag nog dra till med ett amerikanskt uttryck: Extended cab, dually

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



P.P. skrev:
Bara för att få klarhet i saker och ting, det är alltså något sånt här du är villig att sälja din kropp för:



?


Tror snarare min annons skulle hamnat under uthyres istället för under säljes...sen får jag nog mer om jag säljer mig själv i delar på svarta marknaden, som så mycket annat.
Så budgivningen kan starta....inga bud alls....ingen?

P.P.... jag är mållös..är det bara för att alla dag närmar sig du kommer med sånt smicker?! Inte trodde lilla jag att min kropp kunde vara värd så mycket.....för den bilen kan inte vara billig att köpa, eller att bygga för den delen....
nej nej P.P....hu har du nallat på hostmedicinen igen OM jag skulle sälja min kropp för en bil av det råbrutala stuket så finns det nog ingen Porsche som kommer i närheten av denna: För er inbitna Porschenördar, vänligen blunda & scrolla förbi dessa bilder....då detta KAN göra ont i era själar

Audi S1 Pikes Peak







Förutom det så gäller något i stuk med detta:






rollexe skrev:
Blir inte avundsjuk när jag ser allt arbete, har själv renoverat en 911 -72 och känner igen mycket av ditt arbete. Jag undrar hur du vill ha din bil, vilket utseende, som jag skrev har jag renoverat en 911 och har kvar formar för att plasta kofångare fram och bak + kjolar. Jag hade också samma breddning och kofångare på min bil från början.
Måste säga bra jobbat thumbs up


Nice kärra du har & tack för de vänliga orden! Jag förstår att du inte är avis....det hade inte jag heller varit....det ska bli riktigt skönt när denna del av renoveringen är förbi
Dom två bilder ovan beskriver ganska bra hur det är tänkt att bilen ska se ut. Grand Prix-vit i RSR -74 utförande.....typ...allt enligt "chefens" önskemål....my lady, that is...chefen alltså


_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49, 50, 51   >>
35 besök senaste veckan (451464 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande