Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320i -88
<<   1, 2, 3, 4, 5
18 besök senaste veckan (68375 totalt)
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536


Trådstartare
bmw_ixen skrev:
Hej!
Jag såg bilen på vårgårda i söndags, men hann/blev inte tillfälle att prata. Jag blir lite väl fokuserad på körningen kanske. :-)
Tyvärr titta jag inte så noga på bilen heller. Det ända jag såg va att du hade fina hjul och ovanlig färg, men att det fanns så mycket dolda fräcka mods och så spännade historik hade jag inte en aning om.

Har ångrat 1000 gånger att jag sålde min E21 323 och även min första 320ik -87 och min 4dr 320 gröna inne/grön ute E30. Egentligen nästan all bilar man haft... men, men.

I vilket fall så måste det uppenbart hänt saker sedan 2017? Berätta!
Så hoppas jag att vi ses 2022 om inget annat. :-)


Hej Stefan,
Ja det kommer fler tillfällen, tänkte försöka köra lite nästa år också.

Det är något med E21 323i, många som sagt att dom ångrar dom sålt sådana, fina vagnar, lite som en krympt 635.

Efter sista inlägget har jag varit på någon/några enstaka träffar per år, Superstage i Emmaboda gillar jag så försöker ta en plats där när tillfällen dyker upp. Lite bilder från Såtenästräffen på Hasslösa 2019.






Lite som hänt med bilen då, växellådan och diffen renoverade av Mobimech thumbs up . Peder ändrade lite på diffen också så nu tror jag all förspänning är borta om jag kommer ihåg rätt.



Monterat Stahlbus snabbluftningsventiler, riktigt smidiga när man bara vill byta "lite" bromsvätska.

Monterat fästen till pendelstagen i fjäderbenen mha fästen från Porsche och pendelstag från Millway. (för att öka hjulkonstanen jämfört med när krängaren sitter i bärarmen).





_________________
Magnus Lidholm
Citera
bmw_ixen
Spring farm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 830



Riktigt fräckt att kunna använda porsche fästet. Det ser sjukt stabilt ut.
På mina första coilovers hade jag liknade pågängad hållare, men den lossnade hela tiden, så jag kapade av örat och svetsade på det rakt på hylsan som sitter i spindeln. Det satt bra med 2cm svets på var sida om örat :-)
På de nya sitter örat fabrikssvetsat på röret...

Sitter det ett axiallager under fjädern? Funkar det bra? Det ser ut som om du bara kör sommartid, med bilen, så med vinterkörning funkar det kanske inte...

Emmaboda? Vad är det som lockar ner dit? Hur lägger de upp banan? För det är väl "super stage" som de kallar det.
Är det roligare/snabbare/bättre än A sprinten?

_________________
S te fan Be ck er

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536


Trådstartare
bmw_ixen skrev:
Riktigt fräckt att kunna använda porsche fästet. Det ser sjukt stabilt ut.
På mina första coilovers hade jag liknade pågängad hållare, men den lossnade hela tiden, så jag kapade av örat och svetsade på det rakt på hylsan som sitter i spindeln. Det satt bra med 2cm svets på var sida om örat :-)
På de nya sitter örat fabrikssvetsat på röret...

Sitter det ett axiallager under fjädern? Funkar det bra? Det ser ut som om du bara kör sommartid, med bilen, så med vinterkörning funkar det kanske inte...

Emmaboda? Vad är det som lockar ner dit? Hur lägger de upp banan? För det är väl "super stage" som de kallar det.
Är det roligare/snabbare/bättre än A sprinten?


Fästet passade väldigt bra kopierade lösningen från någon BMW-cup-åkare. Hoppas det håller, känns i ratten att det bänder en hel del i krängaren när jag svänger med max eller nära max styrutslag. Ja det blir nog ännu starkare med örat svetsat i benet.

Japp det är ett nållager från Millway, finns för 60 och 63 mm fjädrar tror jag, funkar bra för sommarkörning, har väl gjort rent och fettat in någon gång när fjädern varit loss av annan anledning. Köpte lagren för att fjädern snurrade mot tallriken med lite oljud som följd. Ja du hade barnstolar och grejor så du använder bilen året runt? Har sett några delbara damasker/skydd till coilovers, tror det var på J-spec, kanske kan vara en bra variant för att skydda vintertid.

Ja det stämmer är Bilsports testbana, stolparna (ganska mjuka vet jag numera) sitter i små rör i asfalten så banan är samma varje gång. Lite kul för då kan man se om man själv blir snabbare eller långsammare från år till år. Banan är snabbare än A-sprinten och gynnar nog mer motorstarka bilar men är ändå kul med 4 rejäla bromsningar från hög fart (dessa 4 lyckas jag aldrig sätta på samma varv så finns alltid tid att plocka).

_________________
Magnus Lidholm
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4129



Kommer det att bli någon körning med SVKG i år?


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536


Trådstartare
Janne J skrev:
Kommer det att bli någon körning med SVKG i år?


Hej Janne, Ja det är tanken, kommer försöka vara med på dom sprintracen som är i Vårgårda, anmäld till dom två första, så syns på torsdag. Var väldigt kul och mycket körning sist.

_________________
Magnus Lidholm
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536


Trådstartare
Hemma med feber och hosta så blir ingen sprintfinal imorgon. Får bli nya tag nästa år.

_________________
Magnus Lidholm
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4129



Magnus Lidholm skrev:
Hemma med feber och hosta så blir ingen sprintfinal imorgon. Får bli nya tag nästa år.



Vad tråkigt

Din biljett på medåkning i mussen står kvar till nästa gång

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1056



Magnus Lidholm skrev:
Hemma med feber och hosta så blir ingen sprintfinal imorgon. Får bli nya tag nästa år.


Tråkigt.
Du får krya på dig så syns vi nästa år.

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6512



Magnus Lidholm skrev:
Hemma med feber och hosta så blir ingen sprintfinal imorgon. Får bli nya tag nästa år.


Riktigt trist!
Krya på dig och tack för snygg körning under 2022

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536


Trådstartare
Janne J skrev:
Magnus Lidholm skrev:
Hemma med feber och hosta så blir ingen sprintfinal imorgon. Får bli nya tag nästa år.



Vad tråkigt

Din biljett på medåkning i mussen står kvar till nästa gång


Tack Janne, nu är läget nästan normalt igen, lite huvudvärk och lite snurrig i bollen (mer än vanligt då), så blir jobb imorgon är det tänkt.

Medåkning nästa gång låter som en bra grej och såklart får du åka med den kantige bayraren om du vill.

_________________
Magnus Lidholm
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536


Trådstartare
camarogbg skrev:
Magnus Lidholm skrev:
Hemma med feber och hosta så blir ingen sprintfinal imorgon. Får bli nya tag nästa år.


Tråkigt.
Du får krya på dig så syns vi nästa år.


Tack Micke! Vi syns nästa år vid någon kona.

_________________
Magnus Lidholm
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536


Trådstartare
Figgz skrev:
Magnus Lidholm skrev:
Hemma med feber och hosta så blir ingen sprintfinal imorgon. Får bli nya tag nästa år.


Riktigt trist!
Krya på dig och tack för snygg körning under 2022


Tack Fredrik för krya på dig hälsningen. Det är jag som ska tacka för att möjligheten finns att komma och leka med er. Jag får skriva ihop någon liten årssammanställning senare.

_________________
Magnus Lidholm
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320i -88
<<   1, 2, 3, 4, 5
18 besök senaste veckan (68375 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande