Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 70, 71, 72 >> 11 besök senaste veckan (498153 totalt) |
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Råkade slänga på ett tunt lager med gummifärg över bilen idag, nu ser den ännu hungrigare ut....
Provade även att växla lite med Herr Jerico, han kräver verkligen ett fast handslag (se till att ha ljudet på) _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Om du sänker vingen till max takhöjd så passar bilen i flera klasser, om du tänker tävla vill säga
|
||
Med den motorn som sitter i så passar den inte in i mer än typ en klass och en serie.... Och där gör det inget om vingen sitter som den gör.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
Och här kommer svaret. Efter lite otur med den lokalen där det var tänkt att bilen skulle stå så flyttade bilen idag till sitt nya boende, där den efter en stund fick en ny kompis.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Så då är ju frågan vad planen är nu
Kort sagt så är planen den att först och främst gå igenom, sortera, kasta och sälja dom grejerna som jag har haft liggandes och samla damm tidigare. Sen så kommer då golvet att kapas bort och tillsammans med det så åker den gamla buren ut ur bilen. Det ligger redan en ny huvudbåge, nya framstöttor och 18 meter rör och väntar på att kapas till och passas in i bilen. Så fort mittstrukturen på ramen är klar så kommer det att sättas fast två till träskivor till golvet som får ett par nedsänkta plattor under sig som hjulen kommer stå på för att simulera ridehight när karossen står på karossvagnen. Med det gjort så kommer allting framför framrutan att kapas bort och ersättas av en rörkonstruktion. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Kul med nytt garage och ny energi
Det är såklart ditt projekt, men jag hade tänkt både en och två gånger innan jag kapade ner den helt. Det är ganska mycket jobb med rörram och fundera igenom noggrant om energin håller ända in i mål så att du inte står där med något halvklart om två år. bara mitt tips i all välmening då jag själv håller på med ett långtidsprojekt |
||
Den är så sjukt krokig i karossen att det inte hade varit ekonomiskt försvarbart att försöka att rikta karossen.
Vad det gäller rörramen så kommer det nog att gå relativt smärtfritt ändå. Det ligger en notcher med en hög hålsågar, den gamla buren finns för alla mått och systerbilen kommer ju typ att stå brevid _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Blir intressant upphängning och fjäderkonstanter om du ska få vettig (och stabil) höjd på den så långt fram
|
||
Trevligt sällskap!! Borde hålla uppe motivationen :-) _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||
Det kan man lugnt säga att det kommer göra. Känns också roligare att åka dit och skruva när det inte är så litet och trångt som jag har haft det tidigare.
OAN, Tack för i lördags _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 70, 71, 72 >> 11 besök senaste veckan (498153 totalt) |