| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
MODSPORT, ny hemsida.
|
41 besök senaste veckan (105446 totalt) |
|
Mycket imponerade, Fredrik! Riktigt bra jobb med filmen! Det var ju som att se ett race på TV, fast med häftigare bilar och en kommentator som faktiskt visst vad han snackade om!
Betyg: _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||||
|
Re:
Tack!
Grattis till förstaplatsen i Roadsport C och MX-5 Cupen i helgen, bra jobbat!
|
||||||
|
Grymt Fredrik!
Jag får väl nämna här att jag faktiskt fick punkan när jag sladdade av första gången. Hittade en m5 skruv inne i hjulet nu när jag bytte slicks! Synd annars på en grym start!
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||||||
|
Klicka på klippet nedan eller gå in på Modsport.se om ni vill se Modsport race 1 från SSM-helgen på Knutstorp.
Tack till alla som hjälpte till med filmandet (se eftertext i film) BRA JOBBAT!
Race 2 kommer inom inte en allt för avlägsen framtid. |
||||||
|
Re:
|
||||||
|
Varför så få här: https://rejsa.nu/rejsanubilar.php?mo
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
Ja du...
En delförklaring kanske är att ett antal av de som kör Modsport tillhör en generation som växte upp i garaget istället för framför datorn. Därmed inte sagt att det saknas datorer i hemmen eller att de inte används. Däremot verkar tröskeln hos våra förare för att skriva vara högre än ex-vis Roadsport. En annan delförklaring kanske är att hård konkurrens och det faktum att många i klassen modifierar mycket, ja i flera fall till och med bygger hela bilen efter eget huvud, gör att viljan att dela med sig av uppdateringar och egenhändigt hopsnickrade inovationer till konkurrenterna inte är så stor hos alla. Vilket man får ha respekt för.
|
||||||
|
Modsport Race 2 SSM Knutstorp 2012
Klicka på klippet nedan eller gå in på Modsport.se om ni vill se Modsport race 2 från SSM-helgen på Knutstorp. Tack till alla som hjälpte till med filmandet (se eftertext i film) BRA JOBBAT!
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
Fredrik Henriksson
Hej Fredrik Henriksson (hoppas det blev rätt nu) Din speakerinsats gör loppen mer spännande än vad de egentligen är
Detta är ett gott betyg åt en refferent Hur går det med Fichern? / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
|
Re: Fredrik Henriksson
Hej Bengt! Tack! Kanske fick man fylla ut med lite snack på Gotlandracen, men på SSM hände det så mycket att jag inte hann med att kommentera allt.
Fishern är på gång. Motorn är under ihopbyggnation efter växellådsbyte hos Spinken Motors http://www.spinkenmotors.se/. Nya säten är frästa och kopplingen renoveras också. (Bilder kommer i min biltråd om ett tag.) Ramen står i en jigg och snart skall ny bur byggas. För att inte bli för OT i denna Modsporttråd kan jag nämna att det kommer att produceras artiklar och film under vinter som förut. En liten paus/semester har behövts efter säsongsavslutningen för att ladda batterier och planera eget bygge, men ett antal artiklar och välkomstreportage är inplanerade under de närmaste månaderna för er som gillar att läsa om Modsport.
|
||||||
|
|
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
MODSPORT, ny hemsida.
|
41 besök senaste veckan (105446 totalt) |