| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 CSL -03
|
36 besök idag (308034 totalt) |
|
Tjena Mr. Thomé!
Så du har bytat bil... (yep, jag erkänner att jag missat det, jag trodde du fortfarande
tuffade omkring i den blåa). Jag tänker inte sitta här och tro att jag vet allt, men jag kollade på din video från Mantorp och reagerade lite på ditt spår i högern och chikanen innan rakan. Om jag får orera lite så anser jag att man får offra högern lite för att komma rätt i kurvan ut på rakan. Med det menar jag att om man släpper gasen lite mer innan högern så kommer man ut längre till höger efter kurvan och kan därmed ta ett bättre spår in i chikanen före rakan (lite som Niklas visar i sin video). Jag vet inte om Radical har något extremt spår här, men kolla gärna på min video (ja, jag vet...jag var nybörjare och kanske något övertänd, men kurvan ut på rakan får jag i alla fall till hyfsat) Där finns många härliga kilometrar att tjäna utmed hela rakan och jag tror nog att du kommer kunna gå på gasen tidigare. Så åker i alla fall pågarna som har motorcykelmotor på ryggen
Tack för ordet...carry on... _________________ Fredrik Moberg |
||||
|
Ska testa lite!
Jag håller helst fullt förbi den snabba högerknicken mellan parisen och chikanen och då hamnar jag helt enkelt ganska långt till vänster pga fart/sidofäste. Måste annars ta ner farten redan genom knicken tror jag. Att det blir en liten nästan scandinavian flick in i chikanen, lite vänster och sen höger ut på rakan har jag kört läääänge. Dags att testa lite med något nytt!!! _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Kul att du blev nöjd med den setuppen. Du har kanske sett denna Mantorp film? En av de bättre förarna. 1:24:1 tider med en E36M3 med org bussningar, gamla slicks och hårt satt bil. Spola fram lite när Håkan passerat V8:an och däcken fått upp temp. Så skall varvet se ut.
_________________ Patrik Skoog |
||||
|
Re:
Gah! Jag skrev ju fel i mitt tidigare inlägg, naturligtvis är det högerknicken jag syftar på. Precis så som du skriver nu är mitt förslag, att ta ner farten i högerknicken, för att hamna mer rätt inför chikanen. Det är bara att testa. (Jag gör en edit på mitt tidigare inlägg, så folk har en chans att förstå vad jag menar)
_________________ Fredrik Moberg |
||||
|
Jag känner mej ganska nöjd med Magmus spår i chikanen.
För att hamna bättre innan chikanen så har Niklas ett bättre spår i högerknicken inna. Alltså att tar kurben senare i högern. Nu är det inte helt jämförbart....då det skiljer ganska mycket i fart mellan bilarna. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Jag är ju glad med en 1.29.nånting med 360hk och 265 rdäck.... Fan va ni pinnar på i Cupen
Tycker du och jag verkar köra ganska liknande spår
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Buuuuäääähhh.... jag har supit bort min trådlösa däckstrycksmätare under vinteruppehållet. Jag har hittat bilen. Sen hittade jag först bara tre hjul med rdäck men nu har jag hittat det fjärde också. Skojar inte
Däckstryckssensorerna sitter på hjulen. Men var tusan har jag förlagt mottagaren
|
||||
|
Kopierat från en 1M-ägares tråd
|
||||
|
Re:
Haha
_________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||
|
Re:
Ahhhhh, hittade däckstrycksmätaren. Hade blivit galen av "men va f%¤#%# hur svårt ska det vara att komma på var jag lagt den" annars
|
||||
|
Kör faktiskt timeattack redan idag på Anderstorp. Första träffen för i år, fick ut bilen från vintersömnen i torsdags.
Körde ett öppet pass igår och ett i morse. Varmare idag, solen skiner, aningens mer fäste idag. Jag har ju inte vart på Anderstorp på massa år så det superkul att försöka hitta runt :-D Svängen ut på start och mål har jag nog inte satt en enda gång än hahaha. Men fick nog till några varv ändå. 1.48.3, har noll koll om det är ok eller om jag måste få till kurvan ut på nya start och mål och andra ställen för att det ska likna nåt. Men skitkul! Har jag redan sagt det?
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 CSL -03
|
36 besök idag (308034 totalt) |