Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 CSL -03
<<   1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 60, 61, 62   >>
36 besök idag (308034 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Här ska det bromsas!!

Stockholm
Här sen Sep 2003

Re:

Magnus Thomé skrev:
Här ska det bromsas!!

Här skall det gnisslas och käkas bromsskivor !!!!

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
PFC08 kan vara tysta hur länge som helst för att sen börja hooooa högt i kökörning när man bromsar väldigt svagt. Tvätta bilen brukar oftast hjälpa. Så kan det vara tyst ett långt tag igen. Lattjo. Men det tar jag

PFC08 är faktiskt en skitbra kompromiss till skillnad mot PFC01 som IMHO är tokbra på bana men tokfel på gatan. PFC01 käkar skivor som fan på gatan men inte på bana. Men PFC08 är snäll mot skivorna även på gatan. Jag hade faktiskt inte kört på PFC öht om det inte var för 08, eftersom jag kör en hel del gata också. Jag får spel när jag kör 01 på gata. Hade inte 08 funnits så hade jag kört gula pagider. Men nu finns 08 thumbs up

Stockholm
Här sen Okt 2006

Re:

Magnus Thomé skrev:
PFC08 kan vara tysta hur länge som helst för att sen börja hooooa högt i kökörning när man bromsar väldigt svagt. Tvätta bilen brukar oftast hjälpa. Så kan det vara tyst ett långt tag igen. Lattjo. Men det tar jag

PFC08 är faktiskt en skitbra kompromiss till skillnad mot PFC01 som IMHO är tokbra på bana men tokfel på gatan. PFC01 käkar skivor som fan på gatan men inte på bana. Men PFC08 är snäll mot skivorna även på gatan. Jag hade faktiskt inte kört på PFC öht om det inte var för 08, eftersom jag kör en hel del gata också. Jag får spel när jag kör 01 på gata. Hade inte 08 funnits så hade jag kört gula pagider. Men nu finns 08 thumbs up

Det är jäkligt skönt att Stockholm finns

Ser ju riktigt bra ut Magnus

Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

j.stigson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Men nu finns 08 thumbs up

Tog en stund innan poletten trillade ner

Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

Magnus Thomé skrev:
j.stigson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Men nu finns 08 thumbs up

Tog en stund innan poletten trillade ner

Har du inte provat PFC 031orna, då? De om några är helt grymma, bäst i alla förhållanden!

Haase DD2 kart

NS: 45 varv
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010

Re:

Magnus Thomé skrev:
Här ska det bromsas!!

Herrejösses-bett i dom slog nästan näsan i ratten när jag gjorde säsongens första bromsning idag

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Berätta om skriket försvinner på dina Erik. Jag har som sagt haft hoooande peridovis och tyst periodvis.

Askersund
Här sen Apr 2010

Re:

Magnus Thomé skrev:
Berätta om skriket försvinner på dina Erik. Jag har som sagt haft hoooande peridovis och tyst periodvis.

Här är dom kalla och det bromsas väldigt väldigt mjukt. Har gått typ 100 mil på bana och 300 mil vanligt...

Tycker tyvär inte att dom skriker mindre nu än när dom var nya.

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kört banan på Tierp igår med Krutcupen. Lika skoj varje gång man hamnar på en helt ny okänd bana Var med en av Krutcupens "hyrbilar" och inte egna CSL'en. Skrev en rapport från dagen och lite om hur banan kändes. Jag var klart positivt överaskad över hur kul banan faktiskt är:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1238196#1238196

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
På Rudskogen, timeattack imorrn Regnar nu men ska bli fint tills vi ska köra imorrn. Körsugen? Som attan.

Stockholm
Här sen Okt 2006

Re:

Magnus Thomé skrev:
På Rudskogen, timeattack imorrn Regnar nu men ska bli fint tills vi ska köra imorrn. Körsugen? Som attan.
thumbs up thumbs up

Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012

Re:

E.Svensson skrev:

Är det pfc08? Körde du in dem som man skall eller fullt ös direkt?

Tacksam för svar då jag är spekulant på samma men undviker gärna skrik så mycket det går

Askersund
Här sen Apr 2010

Re:

Newbeach skrev:
E.Svensson skrev:

Är det pfc08? Körde du in dem som man skall eller fullt ös direkt?

Tacksam för svar då jag är spekulant på samma men undviker gärna skrik så mycket det går

Körde in dom efter konstens alla regler, nu har jag visserligen även pfc skivor vilket gjorde dom snäppet skrikigare. Observera dock att på filmen bromsar jag vääääldigt mjuk, gnislar mindre vid vanlig inbromsning. Dock så gnisslar dom ju alltid till vardags, men det e rejsigt
Kan även säga att bromsverkan på dom e suverän! Nu har jag visserligen inget annat att jämföra med än original belägg

Ursäkta Magnus för "trådkapningen".

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Njaaahapp.

Om man får en elak retursladd så kan man ju försöka fixa den. Men kommer det en elak retursladd nummer två så ska man fanimej inte försöka fixa den utan istället använda bromsen för att lugna ner bilen. Det vet jag ju. Har ju gjort det massa massa gånger. Men min jävla ryggmärg tyckte "den här fixar vi". Så på den garanterade retursladden nummer tre vände bilen runt 180 grader och... där var ett räcke precis vid bankanten.

Crap.

Crap.

Det som tog i räcket var allra längst fram i bilens högra främre hörna och höger framhjul samt längst bak vid höger bakljus. Hela resten av högersidan med dörr osv är helt intakt och orörd vilket vi tackar för.

Mest kosmetik dvs kofångarnas höger hörna både fram och bak är pajade, höger framskärm och bakskärm lite knöglade och massa plastbitar i fronten kring och bakom kofångaren. Motorutrymmet verkar helt 100% intakt ut vilket känns bra, det enda är höger framljus som nog tryckts bak lite. Huven är aningens skadad men ser lättfixad ut. Bakluckan helt intakt orörd. Allt fram och bak öppnar och stänger helt som det ska utan problem. Förutom kosmetik så la styrservot av, låter lite surrande från den, högerhjulet tog en hel del av smällen. Högerhjulet har även mer camber efter smällen så frågan är vad som gett med sig där. Det enda som läckte ut efter smällen var spolarvätska från spolarvätskebehållaren som sitter just allra längst fram till höger i kofångaren. Man kan se att en slang lossnat från behållaren. Framljuset funkar, även xenon, men själva täckglaset är ju väck. Gissar att en del plastgrejs är paj kring fästen osv.

Körde hem 45 mil utan problem, bara styrservo som saknas.

Så ingen större smäll men... hur mycket kommer detta kosta. Det här fick bara inte hända. Jag vet att jag gett mig in i leken så jag får ju ta smällen så att säga men maken till dålig tajming att klanta sig nu. Och så jäääävla onödigt.

KÖPES:

- M3 E46 Höger framskärm.
- M3 E46 Höger bakljus (facelift/LED)
- Vete tusan vad man behöver köpa till framljuspaketet, skyddsglaset och massa plastbitar är ju mosade men alla ljus fungerar.
- Kofångarna får vi se hur jag löser

Känns som jag blir en bra kund hos Schmiedmann den närmaste tiden Och sen har jag ju frågan vem/var/hur jobbet ska göras. Vete tusan. Tanken just nu är att jag "återtar" pengar från pensionssparandet för att lösa detta... Eller nåt. Crap.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nicklas på Bil & Motorteknik i Huddinge plockade bort kofångarna, framskärm och diverse plastbitar idag. Inga överaskningar. Skönt. Åker imorrn och hämtar listan på delar som behövs. Självklart ska bilen mätas upp ändå, får se vem som kan göra det och när.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Har redan förut tänkt att även ett harmlöst besök i till exempel lecakulorna efter rakan på Mantorp eller Knutan skulle kunna bli löjligt onödigt dyrt pga främre kofångaren i kolfiber. Många CSL-specifika delar är ju galet dyra men få, eller snarare ingen annan CSL-specifik del på bilen är så utsatt som kofångaren. Och den kostar hos BMW 34 tusen... Så jag hade redan tidigare haft idén att jag borde spara den på säker plats och ha en kopia på bilen vilket skulle kännas lugnare både när man bromsar i slutet på Mantorprakan och när jag parkerar bilen hemma ute bland alla bilar med dragkrok Så jag har nu beställt en exakt CSL-kopia av Schmiedmann. Den får bli "bruks-kofångare" på bilen Så får originalkofångare låsas in i bankfacket eller var jag nu ska lägga den

http://www.schmiedmann.se/sv/bmw-e46/1945993-ny?produkt=FRSP46M3EVOC

Ekerö
Här sen Jun 2004

Bra tänkt, undrar bara vart du fick exemplet ifrån?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Tord skrev:
Bra tänkt, undrar bara vart du fick exemplet ifrån?

Tankarna "aktualiserades" ( ) när jag satt bland dina drivor av Lecakulor i lördags, hehehe. Som du hämtade i omgångar Gillar dina ideer om att "lecakulortäta" fronten på din bil

Kristianstad
Här sen Apr 2006

Ingen kul läsning

Hoppas verkligen du hittar en snabb/smidig/billig lösning så du snart är igång igen thumbs up

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012

Hur går det Magnus? Hittat några mer prylar?

BMW M3 CSL -03
<<   1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 60, 61, 62   >>
36 besök idag (308034 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande