Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (16804 totalt) |
Lite bilder. Säg nu inte att "så kan man inte göra"
![]() Notera mitt lilla skjutmått på sista bilden. ![]() Dom blev blanka av bara farten. ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Ett sånt har jag med faktiskt. ![]() Din vana trogen så går det fort när du bygger. Har inte du ett jobb att sköta? Eller var det så att det inte finns nåt att göra i Horda? ![]() ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
På dagarna måste man hålla igång både maskinerna och dom anställda. På kvällarna räcker det med att hålla igång maskinerna vilket gör att man får massa tid över. ![]() |
||||
Har precis genomfört samma operation som Samuel.
Har tyvärr inte lika proffsig maskinpark, fick nöja mig med en våg som endast visar hela gram. Stakarna väger 842gram Alla 4 Lilländan väger 211 gram på 3 av strakarna utan att jag har balanserat dom, det blev liksom så ändå... Den sista staken väger 209gram i lilländan, behöver jag fixa till det eller är det ganska OK ändå? Har ingen större lust att fila ner alla 4 stakarna mer..... _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Kolla om du kan para det med en tyngrere kolv - kolvbult. Men om alla stakarna väger 842 och en är 2g lättare i lilländen så måste den ha en två gram tyngre storände än dom andra? Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||
Registrerade mig precis och hittar detta kunde inte bli bättre, håller själv på med mina vevstakar till en M30 3.5l och har varit lite osäker på hur man ska gå till väga, men en liten fråga är det väldigt viktigt att man utgår från centrum i stor och lilländen, eller kan man göra på detta sätt?
länk: http://www.saabturboclub.com/tips/in Mvh/Henrik _________________ Henrik Andersson |
||||
Det verkar som staken hänger i överdelen av borret i storänden? Jag tycker nog att man ska göra ett centrum även om den andra metoden fugerar om man håller koll på vågplanen. Ligger inte staken i våg så skär inte lodlinjen centrum i storänden och då blir det flera gram fel. Vidar påverkar lättning av storänden lilländens vikt. Om avståndet från C till klacken längst ut på storänden är 30 mm och staken är 150 mm lång så påverkas lilländen med 1/5 del av det man slipar bort. Nu är det på de därför avsedda "klackarna" man SKA slipa för att inte äventyra styrkan i staken. Man kan slipa hela staken, men då ska det handla om "polering". Att para ihop olika delar fungerar utmärkt, men det blir väldigt lätt att man blandar bort sig med klisterlappar på allting. Vidare kan man behöva byta ut en del å då är det bra med separatbalanserat. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||
Skulle inte jag lita på. ![]() Brevvågar brukar väl va lite noggrannare. Vad man nu köper sånna ![]() |
||||
Inte jag heller men man skulle ju kunna testa den och jämföra med några kända vikter. Annars så får man väl gå ner till univ och smöra lite för labbråttorna ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Biltema går fetbort...
Jag har hittat en som har 600g kapacitet och har en delning på 0,1g, har inga uppgifter på repeterbarheten eller nåt sånt trevligt men det känns som om den har tillräcklig kapacitet iaf. Eller? Sen nästa grej, om man nu byter till lättare stakar, bör man göra nåt åt veven? Rak fyra. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Började lite smått idag, jävlar va man får slipa.
Vägde in stakarna innan jag började. ( M30 3.5l) Total vikt alla stakarna 736g st Storändan 534g Lilländan 41g Blev lite smått chockad att alla stakarna vägdes in utan att avvika ett enda gram! Hur nogranna är BMW? Efter lite slipning så har jag två stakar klara Total vikt 720g (16g lättare o jag som slipat som en dåre) Storändan 529g Lilländan 32g Bara att hoppas att det går lika bra på dom man har kvar att slipa. Vågen jag använder mig av klarar bara av 1g nogranhet borde väl räcka? Mvh/Henrik _________________ Henrik Andersson |
||||
Totalsumman måste bli 736g. 534+41=575??? Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (16804 totalt) |