| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 993 C2 -94 **Såld**
|
11 besök idag (80904 totalt) |
|
Re:
Min Ringenanmälan ochså bekräftad _________________ Hans Åhlén Porsche 964 Carrera Cup |
||||||
|
Re:
Via denna länk http://www.porsche.nu/aktiviteter/index.htm?view=d&ID=694&cals=1&date=2010-09-15 skriv ut PDF och faxa eller maila till adressen som står på blanketten Mer luftkylt på denna resa
_________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
|
Re:
Självklart, finns det något annat
_________________ Hans Åhlén Porsche 964 Carrera Cup |
||||||
|
Har försökt montera min nya fina stol men får inte riktigt till det med fästena men funderar på att tänka lite utanför boxen och montera dom bak å fram för stolen är för smal i normalläget och allt är justerat rätt..
Man sitter verkligen sjukt bra men frågan är hur kul det skulle vara att köra till ringen i denna stol..
Å så är det dom här fästena
||||||
|
Re:
Hur mycket för smal? Går det att borra nya hål i underredet? Ska du ha den fast eller på glidskenor? Jag fick fräsa nya längre hål i mitt underrede för att det skulle passa. Jag kollade på nätet det verkar som att din stol är ca 20mm smalare än min men det borde gå att fräsa upp hålen. På 996:an är det 410mm mellan hålen höger/vänster sida. Mvh /D _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||||
|
Re:
Äsch, mesa dig inte Magnnus! Din bil är ju rena komfort kärran med eller utan dom stolarna...
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
|
Visst komfort e grejjen
Jag måste ha glidskenor annars hamnar stolen för långt fram tyvärr. som det är nu saknas det runt 30 mm mellan stol och fästen så jag skall försöka borra nya hål eller fräsa upp hålen i konsollerna så får vi se om det räcker _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
|
||||||
|
Vilket skitår bilen har inte varit utanför garaget i år
men nu är motivationen tillbaka tror jag
Så idag var jag i garaget och klappade lite på bilen så 1:a april 2011 skall den vara körklar, det enda som behövs är en vanlig service
Det jag funderar på är ett par nya dämpare som både funkar hyfsat på gata och riktigt bra på bana, dom jag har nu är mer för att åka trailer till banan och funkar riktigt bra där men vill kunna köra lite mer Är det någon som har något att säga om Bilstein PSS 10 el KW clubsport _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
|
väldit fin bil, gillar när man rensar och har sig i bilen för att åka snabbare
.
Måste fråga, hur gick det med stolarna, de ser ju för underbara ut bara _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||||
|
Re:
Tackar
Jag kommer att ha distanser mellan stolen och konsollen för att få till det, och man sitter verkligen fast i denna stol så att man kon koncentrera sig fullt på körningen _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
|
Det tror jag säkert man gör, dom ser väldigt stabila ut
På tal om att åka långa sträckor kan jag bara säga att jag åker til nurburgring och tillbaka med sparco stolar och det gick utan att jag var tvungen att stanna jag åkte i ett sträck också utan stopp förutom att tanka en gång i danmark men annars stannade jag inte , är man mer normal stannar man och käkar och annat men jag åkte själv så det var roligare att åka i ett stycke, träna inför gumball haha!
http://www.garaget.org/?car=95998&am _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||||
|
Sparco Sprint? Det är väl en rörstol? Jag har haft förehångaren, och den var rätt mycket bekvämare än min nuvarande Evo 2. Tänk hängmatta kontra kökspall....
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
|
Kul att du ska ta nya tag, ang chassie så kör jag med H&R cupkit Nurburgring edition, fung kanon på clubträffar och hyffsat på gata.
Vad har du för chassie idag? Sedan hade jag samma problem med stolarna, fick köra med distanser, 5mm på dörrsidan och 12mm på insidan. Men nu sitter jag bra
Lycka till, /Magnus |
||||||
|
Re:
ja precis =) så mina gamla i gamla bilen är bekvämare än trådskaprens? _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||||
|
Alla är vi olika skapta, men det var så jag upplevde det. I Sprinten var det ju som om man hängde i en vagga, vilket inte uppvägs ens av riktig stolskudde och 2 lager liggunderlag. Eller så börjar jag bara bli gammal och bekväm...
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
|
Re:
detta kit kommer jag ihåg
Har du kvar kärran, Magnus L? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
|
Re:
Kärran är kvar å går platt å fint med nya kitet, evigt tacksam för din hjälp hoppas jag kan åtgälda någon gång!!
|
||||||
|
Re:
Idag sitter det Racing Dynamics dämpare med 220 n/mm fjädrar bak och 160 n/mm fram och det känns grymt på bana men bilen mår nog bäst av att åka trailer till banan med denna setup
Blir H&R clubsport kittet för mjukt? Annars har jag sneglat lite på Intrax och Moton men det är en annan prisklass _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
|
Hr kiten är nice men inte alls som dom grejern du har nu.. man kan inte få allt..
..kan vara värt att byta lite fjädrar på kitet du har nu så kan du ha kvar dina grejer men få den lite mjukare
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 993 C2 -94 **Såld**
|
11 besök idag (80904 totalt) |