Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12 >> 14 besök senaste veckan (65405 totalt) |
Byt till tunnare olja så kommer värmeproblemen antagligen ge med sig. 10w60 oljan är inte rekommenderad till dessa motorerna utan 0w40. Jag kör min M3 E36 på 5w40 och har aldrig haft problem med oljetemp. Sist på sturup var det 25* och den höll sig fint på 100-110* oljetemp.
![]() TWS skall bara användas i M3 E46, M5 E39, och V10'orna ![]() |
||||||
oj då!?! Då gjorde jag general fel mao!?? ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Ja det var på tiden att få upp tempot så det blir åka i sommar ![]() Givetvis ska du få åka med... har du någon resa bokad? _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
Jasså... Det hade jag ingen aning om. ![]() ![]() |
||||||
Jo, så är det. Se på castrol.se. Men efter lite mailväxlingar och diskussioner så koms det fram till att enda skillnaden med tws var att den möjligtvis var bättre, så jag tippade i tws ändå. Kom dock aldrig över 120 grader (z3 m coupé) vad jag minns. BMWTobbe: Har du provat tws med högre oljetemp som resultat? _________________ Bear G |
||||||
ang. Olja så har jag också kört på TWS utan nämnvärda oljetemp problem, får se hur jag gör denna sommaren.
Har jobbats lite i garaget om kvällarna....... slipa, slipa, slipa........... ![]() och lite måla.... ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
om du tittar på castrol.se så står det så här: BMW Z3 Z3 M (1997-2003) -------------------------------------------------------------------------------- Motor S50 B32 Kapacitet 5,5 liter Användning: Normal EDGE Sport 0W-40 EDGE 5W-30 EDGE 0W-30 Jag har kört 10w60 i min S50B30 på bana, och hade en högre oljetemp än med 5w40. Detta har jag haft problem med i min M3 E30 också. Efter byte till 5w40 har båda fått lägre oljetemp. Sorry för OT Fredrik ![]() |
||||||
Ser riktigt bra ut... Vilket jobb.... Du, jag har en du kan fortsätta på efter det att du är färdig med din
![]() ![]() Var inte meningen att jag skulle försöra ditt bygge med olje frågor, men jag har blivit lite klokare på köpet... Sorry. ![]() Mvh Christian |
||||||
Har gjort egna av aluminium.... Ska göra nya nu för min Sparco Sprint stol som jag åkte med förra året ska vara passagerarstol och min nya Sparco Rev Plus ska vara förarstol. Tyvärr är det riktigt tight (speciellt om man som jag är närmre 1.90) men det ska nog gå.... På sprint stolen körde jag med sidomontering på utsidan och underifrån på insidan (mot kardanen) för att det var så tight. Nu har jag modifierat mattorna för att få bättre utrymme inne mot karnadtunneln.... _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
Fredrik... Det du gör mot mig är inte bra..
Jag tänkte inte riva och slita så mycket med min m coupe.. ![]() ![]() Har du möjligen lite förklarande bilder på hur dina stolsfästen ser ut? då kanske min Sparco Pro 2000 får lämna källaren och hitta in i bilen trots allt.. ![]() ![]() Att försöka få dit ett längsjusterbart underrede antar jag bara är att glömma? _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Hehe... det var Jannes fel, han började ![]() Har ingen möjlighet nu då jag inte är hemma men kan lägga upp lite bilder på mina fästen om en vecka typ.... Tror att det blir svårt att behålla dörrsidan på med en sparco Pro 2000 tyvärr.... tar i vid axlarna.. Min Rev Plus stol kommer i princip stå på golvet i bakkant.... _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
Dumma Janne
![]() ![]() Ta din tid gällande bilderna.. Ju längre desto bättre.. Mitt anfall kanske går över ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Händer inte något under denna och nästa vecka p.g.a. jobb....
![]() går på semester v30 och då är det maraton meck som gäller... den 28:e ska det gasas på Knutstorp Hann med lite förra helgen... Elsystemet tillbaka på golvet..... ![]() huvudbågen på plats.... ![]() Rev plus stolen...... måste göras lite fästen.. ![]() lite torrkörning med nya stolen.... : ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
Skickar ett bidrag på hur jag gjort med mina Recaro stolar i först M roadstern och det passade rakt av i M coupén.
Jag har tagit standard skenor, anpassat hålen till orginal infästningarna i bilen. Satt 2st 5 mm plattjärn tvärs över som jag satt dels framdelen till 6 pkts bältet och dels sido konsolerna i. Då kan man sätta stolen "off set" mot skenorna. Det är lite mätande men för mig fungerar det bra. Dock går inte solen att ha långt bak (jag är 180 cm och det fungerar) utan att kapa lite på örat på stolen. ![]() ![]() _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
Hmmm.... jo tack, jag är snart nere på minutnivå och räknar .... men det ska gå ![]() ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12 >> 14 besök senaste veckan (65405 totalt) |