| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes 300 SEL -89 "Röda Svinet"
|
12 besök idag (139932 totalt) |
|
Re:
|
||||||
|
Re:
Det verkar dessvärre inte vara bättre än att jag slaktade det kortare paret. Mäter dessa till 580mm tråkigt nog.
_________________ John Edvardsson |
||||||
|
Och i allt detta tråkiga visar det sig att Mercedesskroten på andra försöket lyckats vaska fram en drivaxel i rätt storlek!
Fast, och här kommer det bästa, det visar sig att vi har en HYDRAULISK DIFFBROMS!
Det röda svinet kanske kan bli en racer ändå. Om vi kan få drivaxlarna att hålla. Och kan vi bara klå 10.21 så är vi hemma ... _________________ Jens Trulsson |
||||||
|
|
||||||
|
Visst gör den det. Och så fin den är dessutom. Perfekt stance. Detta är sista gången vi kan beskåda Röda Svinet i originalskick. Med sommaren kommer tid att skruva (eh
) och till nästa nummer av Vintage är den ett riktigt Svin! Hoppas jag ...
_________________ Jens Trulsson |
||||||
|
Re:
Inte riktigt sista. Nya numret av Vintage kommer ut i dag där Jens och jag har en hel del att berätta om Röda Svinets öden och äventyr ...
Hur som helst, här är några fler bilder att njuta av. Skruvaskruva ...
Den här ger väl inte riktigt den adrenalinkick man kunde ha önskat.
Men det gör baksätet. Otroligt rymligt, även i fullt tillbakalutat läge.
Och även om klädseln är sliten är kvalitetskänslan påtaglig bakom ratten.
Säljaren lovade att tre lik och en spade skulle få plats här bak. Jens konstaterar att det skulle bli väldigt trångt.
Jens drömmer om vad som komma skall!
|
||||||
|
Re:
Var det tre hela lik då?
_________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||||
|
Re:
Det framgick förstås inte.
*** Sökes: transporthjälp från Göteborg till Stockholm Vad: Fyra feta däck till Vintages projektbil Röda Svinet. När: tja, asap? Kontakt: pm, kraniel-ät-gmail-punkt-com eller kanske bäst av allt, ring projektledare Jens Trulsson på 0739-435387. Motprestation: Kostnadsersättning och omnämnande i tidningen med idolbild för läsarna att klippa ut och sätta upp på väggen.
Visst skulle de här se bättre ut om de var skodda ...
|
||||||
|
Du får skylla på denna man! Han tar alla magiska bilder och basar även över tidningen i vilken de publiceras först.
Vill du stödja Röda Svinet? KÖP TIDNINGEN VINTAGE!!! _________________ Jens Trulsson |
||||||
|
Medan Kraniel väntar på att få tummen ur att plugga det nya numret av Vintage kan jag bjuda på denna pärla:
Svinet prepareras nu för att äntligen kunna göra skäl för sitt namn: rött! Men när vi ändå strippar den passar vi på att sätta på lite godis. _________________ Jens Trulsson |
||||||
|
Ja, visst ja. Nytt nummer ute nu. Ganska mycket banåkarfläsk faktiskt. Och en och annan bild på regnbågar.
Baksätet är inte så bekvämt längre. Undrar vad vi ska använda de enorma fotbrunnarna till?
|
||||||
|
Där kan ni ha en esspressobryggare tycker jag och bjuda konkurenterna på när de kör om
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
|
Re:
Du tog ingen med öppen huv och en regnbåge ner i motorrummet?
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes 300 SEL -89 "Röda Svinet"
|
12 besök idag (139932 totalt) |