Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hur går det med Gotland Ring??
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26   >>
15 besök idag (123967 totalt)
service4
Swedish Hawaii
Här sen Apr 2013

Hej

Varför uppdaterar man inte hemsidan? Det ser ju inte klokt ut med 1(ett) enda nyhetsbrev och detta från 2009?

Och varför inte revidera alla tider på utbyggnad istället för det som idag står på den.

Man undrar ju lite när inte ens hemsidan uppdateras löpande.

Mvh
PJ

Ösmo
Här sen Mar 2008

Verkar hopplöst att få nån sprutt på bygget, tyvärr.
Sen är det ju vettlösa priser att ta båten till öjn också. Lär ju inte hjälpa till direkt.
Jäla skit asså! Synd på så rara ärtor!

Värnamo
Här sen Mar 2005

Re:

BaerB skrev:
Verkar hopplöst att få nån sprutt på bygget, tyvärr.
Sen är det ju vettlösa priser att ta båten till öjn också. Lär ju inte hjälpa till direkt.
Jäla skit asså! Synd på så rara ärtor!

Är det rabatt på båten när man ska till banan? Har något i minnet som säger det.

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008

Är nog knappast nån rabatt. Finns det ev. någon så är den nog försumbar.

Skillingaryd
Här sen Apr 2005

Re:

BaerB skrev:
Är nog knappast nån rabatt. Finns det ev. någon så är den nog försumbar.

Jo det finns och är märkbar du gör så att vid bokning uppger du att det är ett sport evenemang och hävdar att det ligger under riksidrottsförbundet om dom tråkar. Detta gäller i alla fall SBF arrangemang hur det fungerar vid SMA vet jag ej.

Rabbatten man får är att du betalar som dom fastboende. Men det skall även göras i god tid

http://www.idrottenso.se/

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
RBroman
Visby / Gotland
Här sen Aug 2005

Re:

Benci skrev:
Hur är läget i år , sommaren 2013 ?
Någon som vet mer, om det blir någon Allmänhetens Körning i sommar eller ej?

Min fru hade pratat med sin fars fru (Gotlänningar), som sa att det var en artikel i GA eller GT om att det är kris ekonomiskt.
Att det kanske konkar.

Vi har bokat två bilplatser på färjan till sommarsemestern, men nu vill frugan avboka lillbilen.
Det kanske bara är en lömsk knep från hennes sida, för att jag inte skall åka på GR !

Ang falska rykten om konkurs, så kontakta gärna oss på alec@gotlandring.com / sales@gotlandring.com. Så kan vi skicka över preliminärt bokslut för 2012( från den ekonomiskt starkaste banan i Sverige just nu)

p.s. det är allvarligt att sprida falska rykten.

Mvh Rickard Broman
Säkerhets & Teknikansvarig
Gotland Ring AB

Volvo Amazon -1962
Bantaxi Volvo 142 -1968
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013

Re:

KS_Wolfman skrev:
Ang falska rykten om konkurs, så kontakta gärna oss på alec@gotlandring.com / sales@gotlandring.com. Så kan vi skicka över preliminärt bokslut för 2012( från den ekonomiskt starkaste banan i Sverige just nu)

Internet kanske är lite nytt på Gotland, men vad hindrar dig från att bara posta det här rakt av istället?

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005

Re:

KS_Wolfman skrev:
Benci skrev:

Min fru hade pratat med sin fars fru (Gotlänningar), som sa att det var en artikel i GA eller GT om att det är kris ekonomiskt.
Att det kanske konkar.

Vi har bokat två bilplatser på färjan till sommarsemestern, men nu vill frugan avboka lillbilen.
Det kanske bara är en lömsk knep från hennes sida, för att jag inte skall åka på GR !

Mvh Rickard Broman
Gotland Ring AB

Låg invetering höga avgifter ger mycket klirr i kofferten men frågan är om det är något att skryta med.

Låga avgifter mycket payback i form av förbättringar vad gäller depå , toaletter ett trevligt bemötande av ideellt arbetande funkisar osv. tror jag skulle locka mycket fler besökande vilket genererar mer klirr.

Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
Citera
nicemd
Stockholm/Nacka
Här sen Jul 2007

Förstår inte alls
Jag har bara bra erfarenheter av Gotland Ring och dess personal och toaletter.
Till och med vädret har varit bra!

Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005

När jag var där fanns bara en välanvänd bajamaja och ett stängt hus och det var ändå ett större arrangemang. En smal remsa asfalt till bandepå i övrigt mycket grovt grus. Sedan när man pratar med folk från ön så säger dom att dom ställer inte upp och jobbar där igen. Det måste bero på något.

Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Björnes skrev:
När jag var där fanns bara en välanvänd bajamaja och ett stängt hus och det var ändå ett större arrangemang. En smal remsa asfalt till bandepå i övrigt mycket grovt grus. Sedan när man pratar med folk från ön så säger dom att dom ställer inte upp och jobbar där igen. Det måste bero på något.
Kravbilden är lite annorlunda mellan Trackday och tävling. Men 2012 var det bättre ordning på faciliteterna än 2010 (aktivitet i huset och en bra korv/hamburgervagn utanför thumbs up )

Siktet är ju bara trackdays och events, det finns ingen drivkraft från ägaren att det ska ske tävlingar där (om nån annan vill det så står han inte i vägen, så mycket). Detta från artikel i nån av gotlandstidningarna.

Tråden har snart 10årsjubileum...

BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008

Största hindret för mer engagemang och körning på GR är iaf dom sorgliga färjeförbindelserna där man måste "ljuga" (vägrar jag iaf) för att få rabatt (dyrt ändå) och var ute ett "halvsekel" innan med bokningarna för att vara säker på plats, speciellt svårt brukar det vara att åka hem vettigt.
Men så är det lär ju inte gå att ändra på i brådrasket. Egentligen skall man ha en bil "uppstallad" på öjn så man slapp åka bil dit.
Men banan är iaf den roligaste/mest intressanta jag åkt på i Svedala.
När börjar utbyggnaden på allvar av Sydslingan tro?

Och nån speciell ordning på facilliteterna eller annat behövs absolut inte. Bara man får köra och banan är öppen. Räcker gott för mig iaf!

Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Re:

KS_Wolfman skrev:
Benci skrev:

Att det kanske konkar.

Mvh Rickard Broman
Gotland Ring AB

Jag skulle gå in på hemsidan för ett par veckor sedan och då fanns den inte uppe!

Vill man inte att rykten om KK ska spridas så se till att hålla hemsidan uppe och uppdatera den lite under året, även vintern.

Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003

Re:

KS_Wolfman skrev:

Mvh Rickard Broman
Gotland Ring AB

Om du nu representerar Gotland Ring officiellt, så gör du det på ett något udda sätt.

Vad menar du egentligen med "det är allvarligt att sprida falska rykten." ??
- Skall jag tolka det som ett förtäckt hot ??
- Att det kan få otrevliga konsekvenser för min del ??
- Skall Gotland Ring stämma mig för förtal ??

Du verkar tro att "anfall är bästa försvar" ??!! thumbs down

Om du kände mig så skulle du veta att jag är en av era mest frekventa besökare på Gotland Ring och vill verkligen att GR skall fortsätta att existera.

Enda sedan invigningen har jag njutit av Sveriges mest utmanande bana och stått ut med dem spartanska förhållanden.
Några gånger har jag hjälpt till med att öppna och stänga banan, samt visat spårval för gästerna på Allmänhetens körning.

----------------------------------------------

Men jag har också kritiserat servicen och säkerheten på banan, just i samband med Allmänhetens körning, med tanke på bemanningen av kunnig/vuxen personal.
Allt för ofta har banan varit bemannad av endast en tonåring, som tog betalt i kassan, men som inte hade koll på vad som skedde på banan.

Vad skulle en olycka få för konsekvenser, om det sker på banans bakre parti, som inte syns från depån?
Det är inte ovanligt att man kör ensam i långa stunder, och den unga killen/tjejen sitter i huset och leker med sin iPhone.
Vem larmar och räddar i ett sådant läge ?

En gång mitt under ett körpass så kör en traktor bredvid banan och klipper gräset, det finns förevigat på film faktiskt.
Vi avbröt körningen genast och undrade hur det kom sig att traktorn släpptes ut medans bilar befanns sig på banan?
Då fick vi till svar av den unga killen att ".. den där bonden lyssnar inte på mig , han skulle bara ut o klippa gräset bla bla .."

Jag har faktiskt skrivit till Alec H. om dessa tankar för två år sedan, men har inte fått någon respons.

Du som är säkerhetsansvarig för GR, står så i din signatur, har kanske tagit tag i saken och gjort förändringar till det bättre till i år.

-----------------------------------------------------------------

Om du vill träffa mig och prata om saken så kommer jag ner till Gotland, nu på Onsdag kväll.
Så kan du presentera alla förbättringar runt banans säkerhet i samband med Allmänhetens Körning.
Jag bor i Eskelhem, när jag är på ön, men kan åka upp dit där du håller till.

Mvh Benci

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Björnbusen
Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005

Bra skrivet Benci!

Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Benci skrev:

Vad skulle en olycka få för konsekvenser, om det sker på banans bakre parti, som inte syns från depån?
Det är inte ovanligt att man kör ensam i långa stunder, och den unga killen/tjejen sitter i huset och leker med sin iPhone.
Vem larmar och räddar i ett sådant läge ?

+1!

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

jag undrar en sak... som du kanske KS_Wolfman kan svara på?

har banan någon motortävlingsförsäkring tecknad av SBF eller behöver ni SMAs hjälp så ni kan uppfylla svensk lag?

eftersom alla evenemang med motorfordon på inhängnat område måste ha det enligt lag.... även allmänhetens körning.... lagen är väldigt klar med att Trafikförsäkringen inte gäller, och att det måste finnas en motortävlingsförsäkring.

och om ni inte använder SBF för det på allmänhetens körning och det gissar jag inte på att ni gör, så behöver ni ordna en och SMA kanske kan vara en enklare lösning för er.

info finns på www.svenskamotorsportalliansen.se

safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Farligt att kalla sig säkerhetsansvarig om man inte har torrt på fötterna... Traktorhistorien låter skrämmande...

För mig känns det självklart att hela banan övervakas och att det finns personer med någon form av sjukvårdsutbildning (förstahjälpen kanske räcker) på plats med ett ansvar att ta sig till en eventuell olycka.

På Mantorp har det hänt att bilar åkt av (åt vänster i slutet på rakan) och hade inte någon sett det hända hade man aldrig letat efter bilen om det gått illa...

Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005

Re:

safe skrev:
Farligt att kalla sig säkerhetsansvarig om man inte har torrt på fötterna... Traktorhistorien låter skrämmande...

För mig känns det självklart att hela banan övervakas och att det finns personer med någon form av sjukvårdsutbildning (förstahjälpen kanske räcker) på plats med ett ansvar att ta sig till en eventuell olycka.

På Mantorp har det hänt att bilar åkt av (åt vänster i slutet på rakan) och hade inte någon sett det hända hade man aldrig letat efter bilen om det gått illa...

Nä tyvärr räcker det inte utan det skall finnas Ambulans på plats om inte kommun kan leverera inom 15 minuter. Det finns även minimum krav på hur den skall vara utrustad med livsuppehållande och fixeringsutrustning. Sedan är minimum krav läkare eller minst anestesi syrra med akutsjukvårds utbildning.
finns att läsa i Polisens författningssamling. FAP 512-1 - RPSFS 2009:9

http://www.polisen.se/Aktuellt/Rapporter-och-publikationer/Forfattning . . . .

kör man dessutom under SBF finns ganska utförligt även i deras regler hur det bör vara.

För det är ju bra med försäkring men den gör ju inte mindre ont när man slår sig men det gör en trevlig syrra när man ligger där.

Björne

Nybliven ägare till en Ambulans som kommer att användas inom motorsport.
Håller dock på med att utreda det där med blåljus på den.

Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

Björnes skrev:
safe skrev:

Nä tyvärr räcker det inte utan det skall finnas Ambulans på plats om inte kommun kan leverera inom 15 minuter. Det finns även minimum krav på hur den skall vara utrustad med livsuppehållande och fixeringsutrustning. Sedan är minimum krav läkare eller minst anestesi syrra med akutsjukvårds utbildning.
finns att läsa i Polisens författningssamling. FAP 512-1 - RPSFS 2009:9

http://www.polisen.se/Aktuellt/Rapporter-och-publikationer/Forfattning . . . .

kör man dessutom under SBF finns ganska utförligt även i deras regler hur det bör vara.

För det är ju bra med försäkring men den gör ju inte mindre ont när man slår sig men det gör en trevlig syrra när man ligger där.

Björne

Nybliven ägare till en Ambulans som kommer att användas inom motorsport.
Håller dock på med att utreda det där med blåljus på den.

Om vi ska vara helt ärliga och hänvisa till regler, så ska man läsa reglerna ordentligt.....

FAP512 handlar om tävling och uppvisning för offentliga evenemang.....

det går att hävda att en privat testkörning utan publik inte är offentligt evenemang.

fast å andra sidan , kallar man det allmänhetens körning, så tappar man nog offentlig-hets principen....

men läs gärna texten ordagrant... står i första stycket redan.....

Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005

offentlig blir den väl om man annonserar i någon form och sedan låter vem som vill anmäla sig, visserligen med krav på någon form av licens. Det var ju ett av felen som fanns vid isåka olyckan och det var ju ändå bara på fb eller något forum.

Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
Citera
Allmänt banåkaforum
Hur går det med Gotland Ring??
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26   >>
15 besök idag (123967 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande