Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ferrari 550M -98 GTR bygge i kolfiber
<<   1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 48, 49, 50   >>
19 besök idag (352413 totalt)
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19061



Skall ni slicka och lägga Dynoc på sen innan du gjuter form eller hur tänkte du lösa det?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Re:

MaZ skrev:
Skall ni slicka och lägga Dynoc på sen innan du gjuter form eller hur tänkte du lösa det?


Enligt min anställde, så ska det gå att gjuta direkt på leran, de gjorde i alla fall så på ägget.
Men man behöver kanske inte uppnå samma ytfinish på leran om man använder dynoc?
Hur mycket bygger det och hur funkar det?
Var köper man det?


_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19061



jag vet inte exakt men det är väl nån halv millimeter eller nåt.

Ingen aning var man köper men man skall nog vara riktigt noga med finishen innan dynoc hur som.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Re:

MaZ skrev:
jag vet inte exakt men det är väl nån halv millimeter eller nåt.

Ingen aning var man köper men man skall nog vara riktigt noga med finishen innan dynoc hur som.


Men det används kanske mest för att få reflektioner på ytan för att se ojämnheter lättare?
De brukade nämligen kolla ytfinishen mha alufolie som de bara strök på sas.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19061



Nja, det är när man gör showbilar man använder det mest. Men det är ju smidigt att få ett riktigt slätt "tätt" skikt att gjuta form mot.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Re:

MaZ skrev:
Nja, det är när man gör showbilar man använder det mest. Men det är ju smidigt att få ett riktigt slätt "tätt" skikt att gjuta form mot.


Aja, men vi ska nog få till det ändå
Tack för infon!!! thumbs up


_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
S 500 R
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 816



Ser ju sjukt bra ut... ag hoppas att vi kan börja på min framskärmar snart... man blir ju så sugen

_________________
Stefan Berander
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Tro det eller ej, men det har faktiskt hänt lite idag också










_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



haha. härligt bord du har där i lykthuset :P härligt att se att den blir mer och mer klar. den är så grymt fint och sååå grymt bred över höfterna

_________________
Björn Hansson
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Re:

Zolektric skrev:
haha. härligt bord du har där i lykthuset :P härligt att se att den blir mer och mer klar. den är så grymt fint och sååå grymt bred över höfterna


Haha jaa, man vill ju ha verktygen nära till hands
Feta höfter gillar vi hihi

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
S 500 R
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 816



LoOKING GoOD!!!!

_________________
Stefan Berander
Citera
Chrippa
Malmö
Här sen Apr 2006
Inlägg: 91



Re:

S 500 R skrev:
LoOKING GoOD!!!!


indeed!

_________________
Christoffer Mårtensson
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Nu är pluggen för vänster skärmen snart klar att gjuta form på.
Alu folie på för att kolla highlights. Helt jämn nu



Luftutsläppet börjar ta form


_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Hur läckert som helst!

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Vi bestämde just att lägga igen luftutsläppen, ska bara ha uppkapade hål med nät för istället.
Det är kanon med lera, det går så fort att ändra nånting. Kolla när jag postade förra inlägget för att få en uppfattning om hur lång tid det tog


_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Torkil
Stockholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 51



Ser finare ut utan luftutsläppet thumbs up

Vad använder man för lera?
och hur fungerar den, blir den hård? måste den värmas upp? återanvändas?

_________________
Torkil Grytöyr
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Re:

Krille_hlm skrev:
Det är kanon med lera, det går så fort att ändra nånting. Kolla när jag postade förra inlägget för att få en uppfattning om hur lång tid det tog


Hur funkar det ?Hur länge kan man jobba med leran ? Stelnar den helt efter en tid ? Hur dyr är den ?

EDIT:
oj, va sen jag var med mina frågor....men inte mindre intresant.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
OLLERIXON
Örebro
Här sen Dec 2004
Inlägg: 178



Måste berömma dig för arbetet du gör, blir grymt maffig!

_________________
Olle Erixon
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Leran, vars namn vi bara älskar: Proffslera, tillverkas och säljs av Fabriken Pilen i Asarum, tfn: 0454-320300
Arbetstempen ligger på 40-50 grader, vi förvarar stavarna i en gammal ugn som står igång alltid.
Leran levereras i 1kg förpackningar formade som stavar.
Appliceringstiden är upp till ca 10-15 min, beroende på utgångstemp såklart, men är den runt 50 grader så kan man spackla ut den
Den stelnar medans den svalnar men man kan börja jobba med den direkt.
Man skrapar av leran efterhand med tunna fjäderstål, ju tunnare de är, desto högre blir ytfinishen.
Priset är 50:- /kg +moms och det mesta går att återanvända genom att värma upp den igen
om det blir mycket föroreningar i leran så kan man höja tempen till ca 80 grader så den blir flytande och sen bara sila den.

Har ni fler frågor, så bara shoot


_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Re:

kartingman_junior skrev:
Måste berömma dig för arbetet du gör, blir grymt maffig!


Det är faktiskt mest Daniel som gör detta, han är spackelkungen hos oss
Jag lägger mest på och gör grovbearbetning, samt designar.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Hur mycket går det åt till tex. din framskärm ?

Vad är det för ugn ni använder ?
om man inte använder den på ett tag.....så är det alltså bara att hiva in den i ugnen...och köra..??

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ferrari 550M -98 GTR bygge i kolfiber
<<   1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 48, 49, 50   >>
19 besök idag (352413 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande