Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -93 Roadsport C | << 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 43, 44, 45 >> 31 besök senaste veckan (178420 totalt) |
Tack Rolf! jag är faktiskt inte så lite nöjd för att jag lärt mig meka med slutväxeln. Det har inte bara varit negativt med lite strul. Jag har bl a lärt mig att det är sunt att ifrågasätta vad som står i manualen och applicera lite sunt förnuft. Jag har också lärt mig att höra skillnad på dåliga lager och felaktigt kuggspel. Körde bilen till jobbet imorse och än så länge är det helt tyst från bakänden. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Det blev en tredjeplats i vätan på Knutstorp (MGCC KM4). Det är jag efter omständigheterna nöjd med.
3 segrar och en 3:e plats räcker med marginal till totalseger i årets KM. När det hade torkat upp blev det nya personbästa med som bäst 1.12,2. Tack till MGCCs tävlingsledning, funktionärer och medtävlande för ett bra 2008. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Jag skickar en kopia av dasslektyren med posten (den som inte ligger på dasset dvs )
Man måste ju se till att konkurrenterna håller sig välinformerade och får infall som spretar åt olika håll Tack för bra racing idag Hoppas att jag inte bufflade alltför mycket |
||||||
Schysst. Lite katalogbitande hör vintern till. Racingen var kul; det märks vem som kört mest "komma-först-i-mål" racing. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Nu är bilen ute på vägarna igen. Än så länge utan minsta mod från den gångna vintern...
Nya droppade p-ändar ligger och väntar på att monteras, något mer blir det nog inte inför säsongen. Anmälde mig till MX-5 CUP / SPVM idag. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Bara att köpa - de kostar ju nästan ingenting. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Provkörde en och gillade tyvärr inte det jag körde. Kan ha varit just den bilen dock. Kändes som att man satt i en puppa och körde + för mycket meck för en som inte har garage och aldrig vill ha en originalbil Edit: Ca 50k för en 20år gammal bil tycker jag inte heller är "nästan ingenting" heller En fin för 20k så inge snack med 50k... /R _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||||
Ska bli kul att kubbas med dig i år igen! |
||||||
Så har man då kört första gången för i år.
MX-5 Racing Club hade årsmöte med banåka och enklare tävling i Eksjö. Kul om än lite omtumlande när jag upptäckte att min koppling måste bytas omgående. ACT Stage 1 och ny slavcylinder är nu på väg från mx5parts. Så nu blir det meka av innan MSCC KM1 - för att inte tala om MX-5 Cup / SPVM på Kinnekulle. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
En del nöjer sig ju inte med att jaga andra på banan, de behöver värre utmaningar |
||||||
Nu vet jag! Givetvis behöver du träna inför ditt kopplingsbyte. Kom ner till Trelleborg och byt kopplingen på min amerikanare först! Har haft grejorna hemma sedan i höstas men vintern har varit ovanligt kort. Fredrik |
||||||
Vi blir många med den kopplingen i år. Vi blir nog några miator på Sturup iaf, siktar på att vara dig i hasorna på KM1, ska inte käka pizza denna gång! Behövs ingen vagnbok som tur är, hade blivit tight med tid isf... |
||||||
Enligt min gamle Lotus-mek Morgan så räcker det med en slägga och en stor skiftnyckel för att meka amerikanare. Skiftnyckel har jag, så har du bara en slägga så kommer jag. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Undrar om den är värd dubbla pengarna mot en Sachs? Iofs spelar det ju mindre roll nu när man redan beställt...
Haha, jag ska koncentrera mig på att inte få skeppet att välta i kurvorna. Jag ska leta fram mina uniball-försedda k-hämmarstag som jag byggde ihop till bakre k-hämmaren, men aldrig monterat... ska nog testa att sätta dem fram... sämre kan det ju knappast bli. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
om kopplingen kan man ju i a f säga att den är snäll mot diffen. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Den började slira på hög belastning (men bara om när det är riktigt varmt ute) för sådär en 4-5 år sedan... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -93 Roadsport C | << 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 43, 44, 45 >> 31 besök senaste veckan (178420 totalt) |