Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
<<   1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 49, 50, 51   >>
26 besök idag (477227 totalt)
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005

aj då. men några cm borde ju räcka.. thumbs up

Kalmar
Här sen Okt 2005

nja kanske Men förstår ditt "tvivel". Vi står själva med frågande miner när vi testat & kollat. Ser man andra gammel 9:or så är det ju inte såå vanligt att dom har 18-19" & är toklåga....så lite markfrigång kommer den allt att ha
Hur mycket fjädrar en sån här rackare på våra vägar? Original fjädring.....

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005

aha, jag tänkte nog mest på glipan mellan skärmkant/fälg, men det kanske är kameravinkeln? har inte en aning hur mkt dom fjädrar faktiskt, men vår verkar inte fjädra in så hårt!

Reftele
Här sen Jul 2005

här lyfter det nästan i framändan..

Göteborg
Här sen Maj 2005

Re:

barre skrev:
nja kanske Men förstår ditt "tvivel". Vi står själva med frågande miner när vi testat & kollat. Ser man andra gammel 9:or så är det ju inte såå vanligt att dom har 18-19" & är toklåga....så lite markfrigång kommer den allt att ha
Hur mycket fjädrar en sån här rackare på våra vägar? Original fjädring.....

Dom är ju lite svåra att få riktigt låga dom gamla 911:orna. Titta på min röda som jag kör 18" på, där är det inte utrymmet mellan fälg/skärmkant som sätter gränsen utan problemet är att få tillräckligt med fjädringsväg Jag hade gärna sänkt 1-2 cm till med då blir det väldigt lite fjädringsväg kvar.

Riktigt skoj att se bilen växa fram nu och skärmarna kommer bli grymma, brett men inte vulgärt thumbs up

barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

tack, både Jakob & Petter
Jo Fia & jag har granskat arkivet med bilder på hur bilarna ser ut rent höjdmässigt med större fälgar. Precis som du, Petter, nämner så sitter begränsningarna i kaross & chassi.
PÅ dina bilder Jakob, kan man se att det ter sig ganska "stum", vilket bådar gott

Blir den inte som önskat får vi väl bygga om till vintern

På den sista bilden kan ni nog inte riktigt urskilja breddningen...men det är inte heller meningen att ni ska kunna det vi drar på det till.....ptja.....efter helgen...kanske

Nu är det full rulle med "andra" sidan samt bläster/grund av lösa karossdelar....vi ligger efter, men jagar för att komma in enligt nu gällande planer

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Re:

Jakob.Josefsson skrev:
aha, jag tänkte nog mest på glipan mellan skärmkant/fälg, men det kanske är kameravinkeln? har inte en aning hur mkt dom fjädrar faktiskt, men vår verkar inte fjädra in så hårt!

5 cm fjädrar min in bak.

Då kan det tyvärr hända såna här saker...

Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
LadyS
Kalmar
Här sen Sep 2010

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
WAZUUUPPP??!!

Tack Mange för infon, spar oss en del arbete med trasiga skärmar!

Tja, eftersom ingen har verkat sakna oss så har vi inte uppdaterat utan mest bara grejat :shifty:

Hanen har stått typ dygnet runt i garaget och jobbat när han trott han är färdig så har han mätt med sin piggekott-mall och insett att NÄÄ, bara att rita en massa streck hit och dit igen och börja slipa gjuta och slipa igen för att få till skärmarna. 3D-scanning the OLD SCHOOL WAY

Delar med mig av bildbevis på en ena skärmen som faktiskt är färdig. Andra sidan är på G men tar tid då det kommit lite andra bilprojekt emellan.

Dessutom så hittade den maniska hanen felaktigheter i taket och var tvungen att sätta sig och köra in till grabbarna i Porschegaraget i panik för att mäta med sin piggekott. Men det blev bra =)
Tack för hjälpen, IGEN!

Efter jobb dag in och dag ut så hade det kört ihop sig för lackeraren så det gav oss lite extra tid. Tacksamt nog då det tar tagit längre tid än beräknat med den andra skärmen.

Ågrens Polyester & Epoxyprodukter, Kalmar Bläster och lack. ORM Kalmar
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Re:

LadyS skrev:

Delar med mig av bildbevis på en ena skärmen som faktiskt är färdig. Andra sidan är på G men tar tid då det kommit lite andra bilprojekt emellan.

Ja, att köpa på sig en så gott som rostfri Swift (det mesta av golvet och tröskel var väl bortkapat?) var väl precis vad ert lagom pressade schema behövde?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

biatch please I got 9,9 projects & the Suki ain't one

Sukin får kärlek (plåt) medan porschen har härdtid. Tack vare en liten värmefläkt så är dock härdtiden nedkortad. Men iom att vi inte använder spackel för att bygga upp ojämnheterna på den andra skärmen....ptja...då tar det tid.
Trots ett par dagars mätningar innan limning så hamnade sedan skärmen ett par mm fel i framkant, vilket resulterade i att hela skärmen fick lida för det..... NI som mest "mekar" framför facetube, youtube & google & inte lägger tiden på praktisk garagetid....ni kommer aldrig förstå

Dessutom har jag utvecklat någon form av hat-kärlek till "piggekott-mallen" aka profilmallen vilket gör att jag inte får någon ro i kropp & själ....ett par mm ter sig vara enorma & anses vara ett nederlag. Som bestraffning kopplar jag testiklarna till 3-fas uttaget & zappar mig själv

Profilmallen ruinerade schemat då jag gick loss på biltaket & upptäckte fel där också...fel jag tidigare missat

meeen....taket är färdigt thumbs up & skärmen börjar se acceptabel ut thumbs up

så, dags att fortsätta med 3D-scanningen

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

det sägs att, om man vill ha ett vettigt svar så ska man fråga sig själv

men ni får kommentera...annars håller vi helt enkelt inne med mer mumma tills ni gör

dryga kommentarer från P.P är också välkomna

Förutom Jakob & Magnus så tror jag inte andra riktigt förstår vad som tagit så lång tid att göra för att få skärmen klar....tids nog lär ni väl bli varse......

Känner att jag måste sms-terrorisera Magnus idag igen...komma bort & mäta lite annat

lackis fördröjning var till gagn, då allt inte var klart på utsatt tid....nu ska baken passas in mot en skev spoiler också

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

De kommer, vare sig de är välkomna eller inte

Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Re:

barre skrev:
det sägs att, om man vill ha ett vettigt svar så ska man fråga sig själv

Känner att jag måste sms-terrorisera Magnus idag igen...komma bort & mäta lite annat

Kommer vara lite i garaget mån-ons denna veckan, sen är vi på öland med klubben hela helgen.

Åker dit efter jobbet ikväll ca 17 till 19.

Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Det här blir ju ungefär hur bra som helst!
Citera
Kymi
Kristianstad
Här sen Sep 2007

Bättre att göra det redigt med en gång å låta det ta tid än att hasta ihop nått som man retar sig på och får göra om.Så ni gör helt rätt även om man kan förstå att plastaskit tar en jävla tid att få bra :-)

Råkk ånn så blir det här ett lysande resultat.Igen.

Timmernabben
Här sen Apr 2007

Ser jäkligt bra ut barre, får nog försöka hinna med ett garagebesök någon gång

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005

har inte så mycket att tillägga, men det ser bra ut!!

Malmö
Här sen Mar 2004

Mmmmm...fler sexiga-rump-bilder tack!

Kalmar
Här sen Okt 2005

hörrni, tack för alla vänliga kommentarer Alltid trevligt att höra att folk gillar det dom ser thumbs up

meeen...vi jagar inte "likes" det är ingen som reagerar på linjerna ? (förutom ni som sett denna IRL) Ni Porsche-experter...ingen reaktion?
Henke som undrade varför vi lägger så mycket tid på ett par sketna skärmar &/eller inte låter lackerare göra jobbet, någon kommentar? Du lyser med din frånvaro

Samtidigt som det är tråkigt OM ingen ser vad som gjorts så får det ändå ses som positivt. Det ska INTE vara vulgärt, utan smakfullt modifierat. SÅ där hoppas vi att vi har lyckats

Mer bilder kommer, kanske redan idag. Mer avslöjande "rumpbilder" borde också dyka upp inom kort

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005

Re:

barre skrev:

Samtidigt som det är tråkigt OM ingen ser vad som gjorts så får det ändå ses som positivt. Det ska INTE vara vulgärt, utan smakfullt modifierat. SÅ där hoppas vi att vi har lyckats

Det är därför vi behöver FLER bilder Grymt jobbat och det ska bli skoj att se någon bild från lite längre avstånd som inte ger samma fisheye effekt thumbs up Då kanske någon Porscheexpert kan säga vad som är gjort

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Ring in Olle eller nån annan som kan fota. Jag vågar inte uttala mig (yeah, right...) förrän jag ser mer av helheten. Vill du ha kommentarer, dra upp bilen till Strand lördag morgon, rigga en videokamera med bra microfon och låt den stå ett par timmar. Då lär du få höra både bra och dåligt.

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
<<   1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 49, 50, 51   >>
26 besök idag (477227 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande