Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
time attack 2015!!!!!
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (23821 totalt)
Ivanko
Halmstad
Här sen Mar 2006
Inlägg: 457


Trådstartare
Sjukt snabba bilar iår!!!!

Smr körde grymma tider !!

David björk kommer bli riktigt snabb när bilen funkar som den ska..

Mvh Ivanko

_________________
Ivanko Azinovic


http://www.garaget.org/Ivanko
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Sjukt balla bilar och trevligt folk och crew MEN tror de är i överkant av brutala byggen för att de skall bli valuta för pengarna på en så liten bana som Kullen, pga saneringar, avåkningar mm så fick jag på en hel dag endast köra totalt 6 varv, ganska dyra varv samt att de blir svårt att konkurrera om poäng i serien när jag va dum och för en gång skull va mogen :P o valde att köra Q1 på ej full attack för hitta spårval, bromspunkter och ett allmänt flyt för försöka sätta en rökar tid i Q2.....Nu har även jag lärt mig nått hehe

Nästa stopp Mantorp och då får vi hoppas folk hittat barnsjukdomarna på sina brutala vagnar så tidsschemat håller och vi slipper långa saneringar..... Saneringar o avåkningar blir de alltid såklart i viss mån.

Edit så folk inte missförstår hur jag menade, all cred till Micke & Crew och Mantorp kommer bli som natt o dag med den anläggningen.

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Va bara otur att detgick sönder så mycket för folk denna gång. Men visst det är extrema byggen så risken är lite större för ras.. Men saneringar och avåkningar är endel av motorsporten även på F1 nivå

Annars tycker jag det funkade strålande med kinnekulles förutsättningar.

Tro också björk blir farlig, som tur är lirade inte allt för mig med

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Ripper skrev:
Sjukt balla bilar och trevligt folk och crew MEN tror tyvärr de är för många brutala byggen för att de skall bli valuta för pengarna, pga saneringar, avåkningar mm så fick jag på en hel dag endast köra totalt 6 varv och då endast 1 varv utan nån form av flagg, kändes som ganska dyra varv samt att de blir svårt att konkurrera om poäng i serien när jag valde att köra Q1 på ej full attack för hitta spårval, bromspunkter och ett allmänt flyt för försöka sätta en rökar tid i Q2 men ej ens fick en chans i Q2 pga av sanering.....

Nästa stopp Mantorp och då får man hoppas på mer kvalité på diverse byggen så tidsschemat håller och inga saneringar behöver förstöra..... Det hör alla att de är halvt omöjligt med dessa brutala maskiner....men man får hoppas....


Tror man behöver fundera på upplägget att efterföljande klasser drabbas.
Det naturliga vore att den klass som ställer till, också är den klass som drabbas i första hand om det blir tal om strykningar.
Förstår att fokus ligger på Pro och U men bredden och nyrekrytering återfinns i huvudsak i de lägre klasserna, finns alltså en fara på sikt om icke drabbade klasser återkommande "straffas" pga maskinella problem bland de mindre driftsäkra fordonen.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Det var U bilar, PRO bilar det va PRO street bilar. Och det va avåkningar i både club challange och club.

Det är bara bita i det sura äpplet för oss alla

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Det är en balansgång med antal deltagare. Jag tror själv att det är på bristningsgränsen i år med antal deltagare och räknar med att man utvärderar det för framtiden.

Valuta för pengarna i form av många varv så är enkla svaret nej. Det går inte att slå en träningsdag med open pitlane i det sammanhanget. Tävlingsdagarna blir späckade och det är mycket som kan gå fel så allt måste stämma för egen del för att det ska gå vägen. Ska man ha chans göra bra ifrån sig måste man prestera direkt på warmup för att sedan köra 100% på kval 1. Att det kostar mer på tävling får man se som en premie för komplett Rescue, flaggvakter och enorm mediauppbackning. Vill man bara testa är det mer effektivt med något annat.

Fortsätter intresset för TA så får man nog dela upp det på två dagar med tex Club och Club Challenge + test ena dagen och övriga tävlar dag 2. Det är framförallt Pro och U som behöver skakedown. Pro St, Pro och U skulle kunna köra test dag 1 när Club och Club CH kör tävling och sedan tävling för Pro Street, Pro och U på dag 2.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
racerhenke
Göteborg
Här sen Jan 2014
Inlägg: 38



Det går absolut att förbättra.
I mantorp kanske man kan slå ihop tre proklasser till två pga längre bana?

Eller att man kortar passen i början av dagen för att köpa sig tid, och får man tid över så kan man köra längre q2 samt längre finaler. Kort varmup + kort q1. Finns det tid över i slutet av dagen = längre q2 och final. Dock ändras ju schemat isf och det blir viktigt att kommunicera ut tider. Anslagstavla?

Får hoppas nu att framförallt alla ekipagen tar till sig att får man problem med bilen så är det sannolikt bättre att köra ut lugnt och sansat i gräset istället för att spilla olja över en tredjedel av banan. Det vinner vi alla på.

Men det fanns ju bra saker också, starkt av crew att skippa lunchen för att låta club få lite körtid iaf. Kudos på det. Men helt klart behöver vi lite mer luft i programmet.

Finns det möjlighet att köra på lunchen som regel? Dvs man får ta sin lunch när det passar. Förstår om det inte går, men frågan är ju fri. Det behövs fler funktionärer. Vad mer?

Mvh

_________________
henrik plojak
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701



När jag höll på med skotertävlingar så satt man inga tider för heaten utan bara heatnummer. Sedan hade man en hög tavla där heatnumret kom upp och då skulle man ställa sig i line, normalt hade man 2-3 heat upplineade och klara hela tiden.
Funkade kalasbra!

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Chefen skrev:
När jag höll på med skotertävlingar så satt man inga tider för heaten utan bara heatnummer. Sedan hade man en hög tavla där heatnumret kom upp och då skulle man ställa sig i line, normalt hade man 2-3 heat upplineade och klara hela tiden.
Funkade kalasbra!

Finns ju en anledning till att man kör med flytande schema på motortävlingar och jag ser ingen direkt orsak till att man inte skulle kunna genomföra heat på samma sätt som man gör inom vanlig banracing.

TA.nu har ju visat sig teknikvänliga och när det gäller organisationens kommunikation till förare så skulle man kunna använda sig av speaker och utrop eller kanske löpande skicka ut grupp-sms med kort info till förarna alternativt sätta ut en och annan skärm i depån med tidtagningsskärm (man brukar kunna lägga in TL meddelanden direkt på tidtagningsskärm).

Och skulle man likväl bli kort om tid på slutet av dagen så brukar det gå bra att ringa tillståndsgivande polis och förlänga polistillståndet.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Chefen skrev:
När jag höll på med skotertävlingar så satt man inga tider för heaten utan bara heatnummer. Sedan hade man en hög tavla där heatnumret kom upp och då skulle man ställa sig i line, normalt hade man 2-3 heat upplineade och klara hela tiden.
Funkade kalasbra!


Samma i Folkrace och Rallycrossen.

Höll även jag på inom skoteråka men på arrsidan.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Supramannen skrev:
Va bara otur att detgick sönder så mycket för folk denna gång. Men visst det är extrema byggen så risken är lite större för ras.. Men saneringar och avåkningar är endel av motorsporten även på F1 nivå

Annars tycker jag det funkade strålande med kinnekulles förutsättningar.

Tro också björk blir farlig, som tur är lirade inte allt för mig med
Givetvis förstår jag att ras, avåkningar mm är en del av sporten MEN tror de kan bli mera rättvist fördelat mellan dem "drabbade"

Jag va långt ifrån värst drabbad, jag fick 6 varv, en kille jag pratade med i min klass (Pro) Fick endast 1 i Q1 sen ställdes Q2 in för Pro medans U med endast 4 körande fick köra ett helt pass själv, i de fallet hade de i min bok fungerat att delat upp tiden för er och oss eller låtit oss köra ihop med er!

Jag tror att 100 ekipage är i överkant för göra folk nöjda på endast 1 dag om man skall räkna med endel problem, jag ser fram emot Mantorp och vet att endel saker kommer ses över och kan även säga att JAG KOMMER INTE lyssna på Micke om att ta de lugnt utan jag lär gå på full attack redan från warm up hehe

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Sedan känns det som om det är minst en klass för mycket för formatet.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Jävligt bra arrangerat överlag med tanke på antalet deltagande.


Tycker också att det var på tok för korta och för få körtillfällen.

Q1 och Q2 bör vara minst 20 min körtid. Inte 5-6 minuter i realiteten.

Nu blir det säkert bättre på mantorp där man kan vara fler på banan samtidigt.

Mvh Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Marteric
Borås
Här sen Jun 2008
Inlägg: 52



Liiiiiite jobbigt att vara publik utan bil. Hoppas lösa bilfrågan inom kort och
kanske vara med och köra nästa år. Tog lite bilder, några finns nedan, alla
finns länk nedan:
https://www.flickr.com/photos/marteric/sets/72157653078778839









Citera
racerhenke
Göteborg
Här sen Jan 2014
Inlägg: 38



Marteric skrev:
Liiiiiite jobbigt att vara publik utan bil. Hoppas lösa bilfrågan inom kort och
kanske vara med och köra nästa år. Tog lite bilder, några finns nedan, alla
finns länk nedan:
https://www.flickr.com/photos/marteric/sets/72157653078778839



Fina bilder Martin
Är det några fler som har bilder från Kinnekulle 2015-05-23? Gärna en försenad blå audi tt

Mvh

_________________
henrik plojak
Citera
FreddieL
Vårsta, Grödinge
Här sen Feb 2014
Inlägg: 157



Vad har hänt efter maj??? Är väldigt tomt här!!

_________________
Fredrik Liljeroth
TimeAttackNU.se crew
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751



Händer rätt mycket på FB och inte så mycket här tyvärr.

Men alla laddar nu för Time Attack Festival i 2 Aug

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239



FreddieL skrev:
Vad har hänt efter maj??? Är väldigt tomt här!!


Rätt bra drag på våran Facebook och så finns det ju TV-episoder att följa på Viasat Motor. :-)

https://www.facebook.com/Timeattacknu

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005
Inlägg: 684



Som publik antar jag att det kommer gå att betala entré även på plats eller?

_________________
Pet ter Uhlin
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



TAnu.se skrev:
FreddieL skrev:
Vad har hänt efter maj??? Är väldigt tomt här!!


Rätt bra drag på våran Facebook och så finns det ju TV-episoder att följa på Viasat Motor. :-)

https://www.facebook.com/Timeattacknu


EN episod!?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239



Lillen skrev:
TAnu.se skrev:
FreddieL skrev:
Vad har hänt efter maj??? Är väldigt tomt här!!


Rätt bra drag på våran Facebook och så finns det ju TV-episoder att följa på Viasat Motor. :-)

https://www.facebook.com/Timeattacknu


EN episod!?


?

Tre episoder ute hittills. Går finna på Viaplay.

Vi har också släppt två kortfattade referat av deltävlingarna.

Självklart går det lösa biljett på plats.

Finns fortfarande körplatser i alla klasserna på Festival 2 aug.

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
Allmänt banåkaforum
time attack 2015!!!!!
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (23821 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande