Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2015-10-10 Timeattacknu.se Knutstorp
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (24149 totalt)
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5081


Trådstartare
Kul att hinna förbi Timeattack idag på eftermiddagen och spana in de ruggigt snabba tiderna! Passade även på att ta lite bilder


























_________________
Pontus Fyhr
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1668



Underbart kreativa lösningar på 95 dB kraven på en del ekipage

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18587



Ja jävlar...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Är det Tractor pulling vi ser?

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Hatten av och grattis till Martin Gistell som körde 1.06,8 med sin z3 Coupe med 220 motorhästar!

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



fler mediokra bilder kommer men jag har lite strul med uploadscriptet här idag, får timeouts hela tiden..
















_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Resterande bilder hittar ni här: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10205968237179197.1073741856 . . . .


Behövs inget facebookkonto för att kika på dom, inga bra bilder men bilder iallafall

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5081


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Resterande bilder hittar ni här: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10205968237179197.1073741856 . . . .


Behövs inget facebookkonto för att kika på dom, inga bra bilder men bilder iallafall

Hjullyft är coolt! thumbs up

_________________
Pontus Fyhr
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 270



Pontus Fyhr skrev:
Johan Sjöström skrev:
Resterande bilder hittar ni här: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10205968237179197.1073741856 . . . .


Behövs inget facebookkonto för att kika på dom, inga bra bilder men bilder iallafall

Hjullyft är coolt! thumbs up


Enig, det ser riktigt fränt ut! Är hjullyften ett resultat av att avgassystemen hänger bakom bilarna 😜

Bra bilder Pontus och Johan!!

_________________
Vincent Pihlström
BMW M3 E46 04 flyttsak
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Stoppar man motorn i skuffen blir det så här

Sjukt publikvänligt var det!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Hörde att en av dom coola små riskokarna körde på 1.01 på r-däck.stämmer det så är det fasen respekt!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10136



Finns tiderna någonstans?

_________________
Anders Hansson
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5081


Trådstartare
sweanders skrev:
Finns tiderna någonstans?


http://www.mylaps.com/en/events/1212759

_________________
Pontus Fyhr
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Johan Sjöström skrev:
Hörde att en av dom coola små riskokarna körde på 1.01 på r-däck.stämmer det så är det fasen respekt!


1 320 Filip Svensson 01:01.220 thumbs up

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Jag är normalt sett ingen jättefan av riskokare men detta var ett riktigt läckert bygge. Snyggt, lät gött och gick uppenbarligen riktigt riktigt bra thumbs up thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5081


Trådstartare
Några få till:






Det är intressant hur långt ut Jarl går jmf med Porscharna, Sjöström har du någon insikt i varför? Hur beter sig en typisk BMW över NGK?

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ja väldigt stor spår val skillnad där, intressant

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Jag noterade udda spårval i både kurva1 och NGK. I min värld känns Jarls spårval mer rätt så länge man inte väljer spår för att hålla någon bakom sig. Jarl har säkerligen flest varv där och borde veta spåret. . Men jag skall nog hålla käften i frågan då jag ligger 10s efter Richard en riktigt bra dag (för mig alltså)

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Johan Sjöström skrev:
Jag noterade udda spårval i både kurva1 och NGK. I min värld känns Jarls spårval mer rätt så länge man inte väljer spår för att hålla någon bakom sig. Jarl har säkerligen flest varv där och borde veta spåret. . Men jag skall nog hålla käften i frågan då jag ligger 10s efter Richard en riktigt bra dag (för mig alltså)


Det va saneringsmedel på yttern som påverkade lite,,,Men jag funderar på om det ändå inte varit bättre att inte gått in så tight utan att tightat åt spåret i slutet istället så man kunna fått med sig mer fart ner till vänstern

Sen är ju detta det läskigaste stället för oss med hammaren där bak

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



mblixt@gmail.com skrev:
Hatten av och grattis till Martin Gistell som körde 1.06,8 med sin z3 Coupe med 220 motorhästar!


Tack Micke!

Ja sett till vikt/effekt var jag nog snabbast!
215-220 hk och ~1220 kg bil inkl mig => 5,6 kg/hk

Förhållandena i Q1 passet på lördagen var nog så bra de kan bli med rensopad bana och inga spill eller skräp på banan. Liiiiite kallt bara... Det märktes att det gick fortare och fortare för varje varv när tempen kom upp i däcken så om inte om varit (omkörning av långsammare bil i vänstern som leder ut på start/mål på allra sista varvet som var helt klockrent fram dit) är jag nästan säker på att det gått ytterligare något fortare...


INTE gena i början av curbsen över NGK-krönet Rickard!
(Det lärde jag mig på 90-talet av dåvarande svenska mästaren i F3 - Niklas Jönsson.)

Supramannen skrev:
Men jag funderar på om det ändå inte varit bättre att inte gått in så tight utan att tightat åt spåret i slutet istället så man kunna fått med sig mer fart ner till vänstern

Rätt tänkt! thumbs up

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Med ALL respekt för dig o övriga i TA men där var inte saneringsmedel i kurva1 och bara på slutet i NGK.

Mycket intressant dialog så keep em coming

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eftersnack
2015-10-10 Timeattacknu.se Knutstorp
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (24149 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande