Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Boxster S -02 PCSR 8B racerapport Anderstorp 2017081
<<   1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17   >>
101 besök senaste veckan (100857 totalt)
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
Internetmyt säger 20 kg för huv.

Riktig vikt 14 kg.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



JohnC skrev:
Internetmyt säger 20 kg för huv.

Riktig vikt 14 kg.


Det sägs att kameran lägger på vikt... i detta fallet kanske 6kg?

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
lewan skrev:
JohnC skrev:
Internetmyt säger 20 kg för huv.

Riktig vikt 14 kg.


Det sägs att kameran lägger på vikt... i detta fallet kanske 6kg?


Ha ha.....i mitt fall säkert 10 kg.

Lite vikt tillbaks.....

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 623



Det blir spännande, det här!

Har du lust att dela med dig av ditt "recept", John? Skruvarsäsongen är här och jag skulle gärna samordna mina åtgärder med vad som har potential att bli de facto-standard...

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
Raceroger
Göteborg
Här sen Okt 2013
Inlägg: 220



JohnC skrev:
lewan skrev:
JohnC skrev:
Internetmyt säger 20 kg för huv.

Riktig vikt 14 kg.


Det sägs att kameran lägger på vikt... i detta fallet kanske 6kg?


Ha ha.....i mitt fall säkert 10 kg.

Lite vikt tillbaks.....


Det var en tung rackare till stol, vad har du lagt i den?

_________________
Roger Risberg
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Kul projekt
Bra för PCSR med en ny "enhetsklass"
Blir ju sugen själv.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
Raceroger skrev:
JohnC skrev:
lewan skrev:
JohnC skrev:
Internetmyt säger 20 kg för huv.

Riktig vikt 14 kg.


Det sägs att kameran lägger på vikt... i detta fallet kanske 6kg?


Ha ha.....i mitt fall säkert 10 kg.

Lite vikt tillbaks.....


Det var en tung rackare till stol, vad har du lagt i den?


Det är stol med sidofästen, justerbart underrede samt även ett 6-punktsbälte.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
i96danma skrev:
Det blir spännande, det här!

Har du lust att dela med dig av ditt "recept", John? Skruvarsäsongen är här och jag skulle gärna samordna mina åtgärder med vad som har potential att bli de facto-standard...


Kommer bli som jag nämnde 5 kg/hk. Skall åka till Köping nästa vecka och träffa burbyggare som också bygger burar till andra serier. Sedan blir det nytt avgasssystem med 200 cells kattar hos Feritta som skall klara 95db men ändå spara 10 kg.

8 fälgar är som sagt redan beställt OZ och det sparar drygt 10 kg.

Vad gäller chassi så blir det Tarettt krängare fram och bak med justerbara drop links. GT3 justerbara undre bärarmar fram. Byter inte bak. Bussningar blir troligen Powerflex Black Series men inte bestämt ännu. Svänhjul köps från UK och stötdämparna kommer från Svensk leverantör tidigt i vår. Jag kan förmedla alla kontakter så snart allt är spikat och klart.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Raceroger
Göteborg
Här sen Okt 2013
Inlägg: 220



Bra jobbet där, vilket tempo...
Jag är klart intreserad av avgassysstemet.
Jag har helt klart funderat på att byta grenrör orginal är inte vackert eller bra..
Varför 200cells och inte 100cells? Iofs tror jag inte skillnaden är ens märkbar

/Kör på

_________________
Roger Risberg
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
Raceroger skrev:
Bra jobbet där, vilket tempo...
Jag är klart intreserad av avgassysstemet.
Jag har helt klart funderat på att byta grenrör orginal är inte vackert eller bra..
Varför 200cells och inte 100cells? Iofs tror jag inte skillnaden är ens märkbar

/Kör på


Kommer bli SBF godkända 200 cells katalysatorer. 200 cells slår sönder ljudet bättre än 100 cells så det är ända orsaken. Tänkte att man kanske då kan ha lite mindre burkar istället och på så sätt få ned vikten. Förhoppningsvis så stjäl inte det nya systemet någon effekt men återkommer med det när jag provat den på rullande landsväg igen.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
Bilen står hos Feritta för att få på ett lättare avgassystem och kanske lite bättre andning.

Vidare har jag köpt en extra växellåda som skall skickas till Svensk firma som förhoppningsvis kan byggga en lamelldiff till Boxster. Vill helst undvika Quaife. Guards Transmission i USA har en lösning men vill köpa Svenskt.

Vidare har jag hittat en Svensk leverantör av bur som skall anlitas senare i vinter. Blir lättare än de 46 kg som den engelska buren väger. Med lite tur så kan den dessutom göras med skruvförband för demontering innan besiktning. En av fördelarna med cab och hard top är att det går att lyfta bur uppåt bakåt om man tänker till lite.

Koppling, IMS lager och svänhjul byts i slutet november/december.

Flyter på bra!


_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
Bilen på väg hem från Ferrita.

Besparing -4 kg och förbättrad andning.







_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Raceroger
Göteborg
Här sen Okt 2013
Inlägg: 220



Fasiken va snyggt, men vad kostar det??
Grenrören kommer att göra susen.

_________________
Roger Risberg
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
Blev riktigt snyggt. Skickar PM på resten.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Gilbert
Kungsbacka
Här sen Sep 2005
Inlägg: 180



Gött jobbat thumbs up Ser riktigt rejsigt ut, hoppas att det låter lika gott som det ser ut

_________________
Gilbert Svensson



Porsche 997 Carerra S -11
Porsche 944 S2 (Turbo) -91 (Race)
NV Moped -54
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
Har demonterat ratt med airbab och monterat ny ratt samt börjat reducera onödiga kablar under helgen.



_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099



Ser ut att bli en riktigt trevlig bil de här

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10648



JohnC skrev:
Har spenderat lite på både lätta fälgar och däck till nästa säsong. Hittade lite överblivna Cup1 ute i Europa dock begränsat med dimensioner så får prova 225 fram och 285 bak (två uppsättningar).


Jag kör 285/30-18 på 11" ET33 bak. Det är ganska precis vad som får plats. Ganska tajt, men går fritt både mot fjäderben och skärmkant.

Så det ska nog funka.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
3 st certade burar i cromolly är beställda och skall leveraras i Jan/feb till Boxstrar som skall gå i PCSR under nästa säsong. Vi ynglar sakta av oss och blir fler Boxstrar i PCSR. Buren blir i ett stycke men kommer att vara demonterbar genom att ta av taket och lyfta den snett bakåt. Prismässigt så blir det väsentligt billigare än att få den insvetsad och framförallt så kan man demontera så att bilen blir gatgodkänd, vilket flera förare har påpekat som viktigt.


_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1285



Krängare - jag tolkar det som att enhetsklassen kommer släppa krängare helt fritt? Eller blir man tvingad till Tarret?

Och bärarmar - GT3 justerbara runt om ok?

Kommer det bli ett måste med 18" eller är 17" ok? Finns ju många lätta original 17".

Hur går tankarna kring oljesystemet?

Roligt med enhets-boxster.

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Boxster S -02 PCSR 8B racerapport Anderstorp 2017081
<<   1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17   >>
101 besök senaste veckan (100857 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande