Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche Boxster S -02 PCSR 8B racerapport Anderstorp 2017081 | << 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17 >> 101 besök senaste veckan (100857 totalt) |
Det sägs att kameran lägger på vikt... i detta fallet kanske 6kg? _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||||||
Ha ha.....i mitt fall säkert 10 kg. Lite vikt tillbaks..... _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Det blir spännande, det här!
Har du lust att dela med dig av ditt "recept", John? Skruvarsäsongen är här och jag skulle gärna samordna mina åtgärder med vad som har potential att bli de facto-standard... _________________ Dan Mattsson 981 GT4 |
||||||||
Det var en tung rackare till stol, vad har du lagt i den? _________________ Roger Risberg |
||||||||
Det är stol med sidofästen, justerbart underrede samt även ett 6-punktsbälte. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Kommer bli som jag nämnde 5 kg/hk. Skall åka till Köping nästa vecka och träffa burbyggare som också bygger burar till andra serier. Sedan blir det nytt avgasssystem med 200 cells kattar hos Feritta som skall klara 95db men ändå spara 10 kg. 8 fälgar är som sagt redan beställt OZ och det sparar drygt 10 kg. Vad gäller chassi så blir det Tarettt krängare fram och bak med justerbara drop links. GT3 justerbara undre bärarmar fram. Byter inte bak. Bussningar blir troligen Powerflex Black Series men inte bestämt ännu. Svänhjul köps från UK och stötdämparna kommer från Svensk leverantör tidigt i vår. Jag kan förmedla alla kontakter så snart allt är spikat och klart. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Bra jobbet där, vilket tempo...
Jag är klart intreserad av avgassysstemet. Jag har helt klart funderat på att byta grenrör orginal är inte vackert eller bra.. Varför 200cells och inte 100cells? Iofs tror jag inte skillnaden är ens märkbar /Kör på _________________ Roger Risberg |
||||||||
Kommer bli SBF godkända 200 cells katalysatorer. 200 cells slår sönder ljudet bättre än 100 cells så det är ända orsaken. Tänkte att man kanske då kan ha lite mindre burkar istället och på så sätt få ned vikten. Förhoppningsvis så stjäl inte det nya systemet någon effekt men återkommer med det när jag provat den på rullande landsväg igen. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Bilen står hos Feritta för att få på ett lättare avgassystem och kanske lite bättre andning.
Vidare har jag köpt en extra växellåda som skall skickas till Svensk firma som förhoppningsvis kan byggga en lamelldiff till Boxster. Vill helst undvika Quaife. Guards Transmission i USA har en lösning men vill köpa Svenskt. Vidare har jag hittat en Svensk leverantör av bur som skall anlitas senare i vinter. Blir lättare än de 46 kg som den engelska buren väger. Med lite tur så kan den dessutom göras med skruvförband för demontering innan besiktning. En av fördelarna med cab och hard top är att det går att lyfta bur uppåt bakåt om man tänker till lite. Koppling, IMS lager och svänhjul byts i slutet november/december. Flyter på bra! _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Jag kör 285/30-18 på 11" ET33 bak. Det är ganska precis vad som får plats. Ganska tajt, men går fritt både mot fjäderben och skärmkant. Så det ska nog funka. _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||||||
3 st certade burar i cromolly är beställda och skall leveraras i Jan/feb till Boxstrar som skall gå i PCSR under nästa säsong. Vi ynglar sakta av oss och blir fler Boxstrar i PCSR. Buren blir i ett stycke men kommer att vara demonterbar genom att ta av taket och lyfta den snett bakåt. Prismässigt så blir det väsentligt billigare än att få den insvetsad och framförallt så kan man demontera så att bilen blir gatgodkänd, vilket flera förare har påpekat som viktigt.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Krängare - jag tolkar det som att enhetsklassen kommer släppa krängare helt fritt? Eller blir man tvingad till Tarret?
Och bärarmar - GT3 justerbara runt om ok? Kommer det bli ett måste med 18" eller är 17" ok? Finns ju många lätta original 17". Hur går tankarna kring oljesystemet? Roligt med enhets-boxster. _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche Boxster S -02 PCSR 8B racerapport Anderstorp 2017081 | << 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17 >> 101 besök senaste veckan (100857 totalt) |