Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 #KULRÄSERN - Bilen jag glömde bort... | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 43, 44, 45 >> 226 besök senaste veckan (217592 totalt) |
996 GT3 mk1 runt om, ingen ABS. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Bara en reduceringkran till bakbromsarna inne i kupén. Men den gör inte mycket nytta eftersom den är helt öppen och framhjulen låser upp i alla fall.
Riktig bromsvåg från Sellholm ligger och väntar på att monteras, förhoppningsvis skall det lösa problemet. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Bara en reduceringkran till bakbromsarna inne i kupén. Men den gör inte mycket nytta. Riktig bromsvåg från Sellholm ligger och väntar på att monteras och förhoppningsvis lösa problemet.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Hoppas vi ses på banorna nästa år då! En nyfiken fråga angående ditt avgassystem, vem svetsade ihop det? Ser lätt och fint ut! _________________ David (Krabban) Bengtsson Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A Porsche Sports Cup 8C 2016-2018 Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021 |
||
Igår tog jag bilen till Ljungbyhed och la några varv i regnet. Kanske inte så kul med höger frambroms som låser upp direkt man petar på pedalen, det går inte så snabbt när man närmar sig en kurva. Eller rättare sagt det går bara snabbt ut på rakan.
Hursomhelst så ville jag lägga några varv och sortera ut allt annat på bilen tillsammans med den nya växellådan. Måste säga att 944an är en dröm att hantera på vått underlag, den går otroligt välbalanserat och släpper den så går det urlätt att vämta igen trots trofeo R däcken. I vinter blir det till att bygga in bromsvågen från Sellholms i bilen så man får rätt på't. Skall även passa på att sätta in en begränsningsventil till servostyrningen som är lite för lätt. Kanske skall rullspjällhuset på igen. Lite sugen på att montera på 16-ventilerstoppen som ligger på garagehyllan. Men jag är också sugen på en lugn och fin vinter efter förra årets tokmeckande. Det blir nog bara broms och servofix, ...tror jag, eventuellt, kanske. Men en sak är klar nästa säsong vill jag kunna prestera med bilen inte snurra runt som ett betonghinder med trilskande bromsar. Avgaset har Moses Bil & Lack svetsat ihop till mig, www.moses.se _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Jag hade också problem med bromsarna med min. Då var det en klok man som sa: Kolla din cornerweight, och det var nog en del av förklaringen. (du kanske vet vem den kloka mannen var :-) )
Sen är det mer känsligt med den individuella bromseffekten på varje hjul, när man inte har ABS. Men lite roligt är det också - man får gå på pipet i varje hörn (när hjulen låser). Det innebär också att man alltid har relativt nya och fräscha däck. _________________ Ragnar Joensen |
||
Det är rätt Ragnar, CW är oftast orsaken till varför bilen bromsar konstigt eller drar snett. Men jag har 50,3% resp 49,7% i kryss ;-) när jag fick bilen var det också nära 50% i kryss men då mätt utan förare. Med båda varianterna låser höger framhjul upp. Jag tor det är något fel i hbc. Alla bromsoken löper lätt och fint. Bromsvätska kommer fram lätt till oken. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
På G!
Lika bra att börja planera i tid så det inte blir lika snurrigt som säsongen blev när den skulle ha varit så att säga. Bilen köpte jag egentligen bara för att köra med som den var, men som vanligt på senare tid så har jag haft en romantisk uppfattning till det här med att åka bana, det var precis samma visa med M3'an. Förmodligen har jag fått en skev uppfattning efter att ha kört RS'n i tio år utan något större missöde om man bortser från ventilraset. Så facit är, 1. En ny motor extra allt, den behövde jag egentligen inte men den gamla hade ju inte pulver ordentligt. 2. Ny växellåda efter raset på Mantorp. 3. Trilskande bromsar som låser upp på höger fram och inte hinner aktivera bak. Det två första är ju fixade med underbart resultat, men nr 3 kvarstår. Inget fel på bromsoken som är GT3 MkI utan någonstans i balansen liger felet. Förmodligen hade det funkat med att byta huvudcylindern till en ny original för bromsarna har ju fungerat innan. Men varför skall man göra det enkelt för sig? Lika bra att montera ordentliga grejor med en gång Sellholms levererar! Dessvärre får inte behållarna plats under huven och jag skulle behöva något platt. Jag kan förstås sätta behållarna på torpedväggen och sedan röranslutning till cylindrarna men hur jag än vrider och vänder på det hela så kommer vätskenivån under bromscylindern. Har någon en idé till lösning. En platt behållare typ original hade varit perfekt. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Var det verkligen någon som trodde på mig när jag sa att det inte skulle bli något gulkromaterande på den här bilen.
Tänk att det kan bli så många skruvar på en så liten bil och då har jag egentligen bara tagit en bråkdel. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
|
||
Uuups, tänkte inte på det! Man börjar alltid med att anteckna skruvmåtten, men sen blir man lat och tänker att det fixar sig nog. Och det gör faktiskt det. Det brukar iofs bli någon sak över, men då har man ju lättat Det var det som var lite tråkigt med din bil Nicklas, det fanns liksom inget att gulkromatera och det var därför du fick köpa den. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Med den jätteturbon du har fått in under huven Andreas så vinner du redan i depågatan!
Men kanske man skall ha fälgarna så där candyröda istf guldiga _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Om du ska byta färg på fälgarna så måste du byta färg på alla skruv, muttrar och brickor också!
Jag tror herrn själv har pulver så det räcker 😎😄 _________________ Andreas Thylander Porsche 986 Boxster S -02 racebil Porsche 964 Carrera 2 -90 Porsche 944 turbo -86 BMW E46 M3 Cab -01 |
||
Å dom har kommit Jag tittar in imorgon /A _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Testar några fler färger. Dödens tråkigt så här i slutet på julhelgen, måste ta till Photoshop för att hålla mig vaken.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Jag röstar för blå hjul med blå "Carreratext" längst ner. Kanske "KULRÄSERN"....
Mvh /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 #KULRÄSERN - Bilen jag glömde bort... | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 43, 44, 45 >> 226 besök senaste veckan (217592 totalt) |