Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTI -88, dags att vakna upp ur dvalan...
1, 2, 3 ... 22, 23, 24   >>
26 besök senaste veckan (193657 totalt)
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 775


Trådstartare
Har hängt här ett bra tag men jag har inte fått tummen ur för att lägga upp min bil, men nu känns det som det är dags!

Köpte den i september 2005 och har kontinuerligt förbättrat den sen dess.


Sviestad 2008-09-22

Spec idag:

Kaross och inredning
    OMP 6-punkts bur med extra stag
    Övre och undre fjäderbensstag samt fjäderbensstag bak
    Cobra Monaco stolar och 6-punkts bälten
    Batteri flyttat bakom passagerar stol

Transmission
    020 2Y-låda med VW Motorsport lamell diff, ca 120NM förspänning
    RedLine 75W90 med LS tillsats
    Lättat svänghjul 3kg
    orginal lamell men kraftigare tryckplatta
    Genomgångna drivaxlar med borttagna brickor och RedLine CV2 fett

Motor
    Forsberg Motorsport kamaxlar
    Martelius extraktor grenrör 4-2-1 lindat med avgasband
    Tropic kylare med dubbla fläktar och 70 graders termostat
    Mobil 5w50 olja
    DLI race motorfästen
    I övrigt orginal

Chassi
    Koni coilover med 90 Nm fjädrar fram och progressiva bak
    DLI topplagringar
    DLI race bakaxel bussningar, resten av bussningarna är Polyflex
    1.5graders bakaxel schims
    -3 grader camber fram med lite toe-out
    Kort styrväxel

Bromsar
    G60 ok och skivor (280 mm Zimmerman)
    Carbotech XP10 belägg fram, orginal bak
    Motul RBF600 bromsvätska
    North Viking bromskylning

Däck och fälg
    oz Superleggera
    Toyo R888 205/50/15 Fram
    Toyo R888 195/50/15 Bak


Samt en massa småfix.......

På G:
- Kylning av växellåda
- Förstärknings stag för bakaxeln
- oljetemp mätare för växellådsolja samt tråg

Har en hel del bilder som jag skall försöka få upp

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1063



Mycket trevlig bil du har....
Vill oxå ha en så fin Golf med dina modifikationer...

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Raz
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 805



Det var på tiden att det kom upp en tråd den!

Vi lär ju ses på banorna i sommar!

_________________
Per Lundin
Porsche
Golf Mk1 1.8T - såld
Citera
RBroman
Visby / Gotland
Här sen Aug 2005
Inlägg: 776



Trevligt bil!

Men jag tycker det är lite skumt att ha bredare däck fram än bak, men antar att det är för att få lite mer bett i kurvorna?

_________________
Rickard Broman

Volvo Amazon -1962
Bantaxi Volvo 142 -1968
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 775


Trådstartare
KS_Wolfman skrev:
Trevligt bil!

Men jag tycker det är lite skumt att ha bredare däck fram än bak, men antar att det är för att få lite mer bett i kurvorna?


När jag började köra med lamell diffen har jag haft problem med att få balans i bilen, före jag körde med diff kunde jag balansera bilen med dämparna. Men med diffen kunde jag inte kompensera understyrningen tillräckligt som diffen ger med enbart dämparna, därför ville jag testa med att köra bredare mackor fram när det var tid att köpa nya däck.

Det normala hade ju varit att installera en krängare eller ändra fjädrarna, men jag ville testa hur olika däcksbredd påvekar balansen. Gillar att testa olika saker för att se hur det påverkar bilen, om inte annat är det mycker lärorikt. Men en krängare bak står högt på önskelistan, men först skall jag få dit förstärkningsstagen bak, vill se hur de påverkar bilen först. Bättre att ta en sak i taget, annars är det svårt att veta hur de olika sakerna påverkar bilen.

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 775


Trådstartare
Har fört logg på vad jag har gjort med bilen, har försökt logga allt jag har gjort med bilen. Onödigt vetande kanske, men lite skoj att ha. Detta är från jag köpte den 2005 tills slutet av 2007, 2008 kommer ikväll när jag vart till garaget och hämtat mina anteckningar.

255500 km
Bytt till nya skivor, lager, sköld och belägg (orginal) bak.

256400 km
Bytt kylslangar, vaccum slangar och tomgångsmotorn. Samt bytt tändstift, rotor, lock och tändkablar.

256600 km
Bytte alla oken till renoverade som jag hade från min förra Gti. Bytte alla bromsslangar till stålomspunna (Goodridge). Motul RBF600 bromsvätska. Samt skrivor och belägg fram från min förra Gti.

256700 km
Bytt olja (Mobil 1 5w-50) + filter(orginal) och luftfilter. Bytt trasig bromsljus kontakt.

256800 km
Framvagnsjustering: Camber -0.6, Toe: +/- 0

256890 km
Bytt tänspole och bränslefilter.

258935 km
Bytt oljetrycksgivaren då den läckte och fyllt på 0.5l olja.

259100 km
Framvagnsjustering på nytt, då jag klippte curbsen lite hårt på Gelleråsen!
Camber: -0,4
Toe: 0-2 mm

259570 km
Bytt olja(Mobil 1 5w-50) och filter.

261260 km 12.11.2005
Bytte kamrem och spännare samt generatorfäste pga en avbruten bult.

264900 km 19.1.2006
Bytt olja(Mobil 1 5w-50) och filter.

265250 km 27.1.2006
Vindruta bytt pga stenskott, anmärkning i besiktningen.

266630 km
Bytt till coilovers (Koni Ride Height Adjustable) och nya orginal topplagringar fram. Sänkte 35 mm mot orginal, sänkte tills bärarmarna var horizontala.

267400 km 12.3.2006
Bytte alla fyra damaskerna.

268350 km 23.3.2006
Bytte båda p-ändarna.

268600 km 26.3.2006
Bytte växellådsolja till Mobil 1 SLC 75w-90.

269300 km 15.4.2006
Bytte olja (Mobil 1 5w-50), filter och luftfilter samt bytte bromsvätska (Motul RBF600).

270600 km 28.4.2006
Bytte bromsbelägg (Mintex) efter Gotland ring.

271750 km 12.5.2006
Bytte olja (Mobil 1 5w-50) och filter. Renoverade växellänkaget och satte in ett avgasreflexrör.

273200 km
Bytte till Toyo Proxes T1-R, rätt bra grep men veka sidor. OK gatdäck, men inget bandäck.

273700 km
Bytte Mintex beläggen fram till Ferrodo inför Bugrun, var inte nöjd med Mintex beläggen,tyvärr var Ferrordo beläggen inte bättre.

274600 km
Bytt olja(Mobil 1 5w-50) och filter.

275000 km
Bytt till Carbotec XP8 och Zimmerman skivor fram. Stor skillnad, mycket bra bett!

276200 km 5.7.2007
Installerat snap-off.

276400 km
Bytt tändstift.

276800 km
Installerat justerbara topplagring från DLI-teknik. Gjort framvagsjustering:
Camber -2
Toe 0

277000 km
Installerat larm och imobiliser.

280900 km
Bytte främre och bakre motorfästet till DLI-tekniks racevarianter. Kom inte åt att byta växellådskudden.

281000 km
Bytte olja(Mobil 1 5w-50) och filter samt bromsvätska(Motul RBF 600). Och installerat bromskylning fram.

283300 km
Justerat Co% från 5.5 till 2.5 inför besiktningen. Besiktat prickfritt!

283400 km
Bytte till ny bakaxel med DLI race lagringar. Installerat oljetrycks och voltmätare (Autometer).

283900 km 6.4.2007
Bytt till G60 OK och spindlar. Monterat nya Zimmerman skivor och Carbotech XP10 belägg. Bytt till 22 mm huvudbromscylinder. Kapade bort kopparna som orinal topplagringarna sitter i, för att kunna justera mer camber fram. Monterat nya spindelleder. Fyllt på med Motul RBF 600.

283930 km
Framvagnsjustgering.
Camber: -3.2
Toe: 0

283940 km
Bytt olja(Mobil 1 5w-50) och filter. Bytt växellådsolja Mobil SLC 75w-90. Bytt bränslefilter och luftfilter samt tändstift. Inför Alastaro!

284450 km 14.4.2007
Bytt kopplingsvajer efter den gått av på Alastaro.

284800 km
Bytte rotor och lock, trodde först det var tändningen som spökade. Men det var topplocksbackningen som farit.

284800 km
Bytte topplockspackningen, den hade varit mellan 3:an och 4:ans cylinder. Tendens till att fara mellan 1:an och 2:an också. Toppen utanför toleransen, skev! Bytte till toppen från min gamla Gti. Bytte olja(Mobil 1 5w-50) och filter.

284890 km
Justerat tändningen, 7 grader förtändning vid tomgång.

285700 km
Tätat diffhuset med kemiskmetall efter läckage, troligvis pga dålig gjutning. Bytt växellåds olja (Mobil 1 SLC 75w-90).

287000 km
Bytt till Bosch tändstift.

28800 km
Bytte bakhjullager då de glappade och inte gick att spänna mera. Upptäckte detta på Bugrun 2007.

288050 km
Byte olja(Mobil 1 5w-50) och filter efter Bugrun, då oljetempen var upp mot 130 grader i det varma vädret (+40 i skuggan).

291100 km
Bytte framfjädrar till 90Nm/mm + hjälpfjädrar. Bytte även vänster topplagring fram då den glappade (garanti).

291200 km
Växellådsras! Lunda med VWGTS gänget. Trodde först att ett lager gett upp, väl hemma konstaterade jag en massa spån + hela tänder vid insidan på kåpan till urtrampningslagret. Antagligen en nit som lossat från diffen. Hände redan antagligen vid 287500 km!

291300 km (mitten av Juli till slutet av Augusti)
Lyfte ur maskin och plockade ner hela framvagnen. Rengjorde allt och målade upp nästan alla detaljer.
- Gjorde om kylarfästet för att kunna montera tropikkylaren rakt i fronten.
- Bytte alla bussningar till Powerflex i framvagnen.
- Bytte till G60 krängningshämmare och Powerflex krängarbussningar.
- Bytte bromsrören från huvudcylinder till lastavkänningsventilen.
- Rengjorde spridarna och bytte packningarna.
- Monterade lättat svänghjul (3 kg).
- Bytte växellådsfästet till DLI's race variant.
- Monterde fjäderbensstag fram.
- Shimsade bakaxelbussningarna då de glappade ca. 2 - 3mm.
- Bytte bakhjulslager igen (SKF) använde Redline CV2 drivknutsfett.
- Fettade om alla drivknutarna med Redline CV2 drivknutsfett. Tog bort de konkava brickorna vid drivknutarna för att de inte skall bottna.
- Gått igenom elsystemet fram och rengjort.
- Monterade 2Y växellåda och bytte packningarna för medbringarna.
- Monterade Gti nedre läpp och North Viking bromskylning.

292000 km
Installerat tropic kylare + dubbla fläktar från en Chrysler. Dragna via relä, då de tar 30A vid uppstart och 15A kontinuerligt. Monterat vattentemp mätare på utgående vatten från toppen. Initial verkar det fungera mycket bra.

293200 km 18.9.2007
Bytt olja(Mobil 1 5w-50) och filter. Fått en kant svetsad på kylvatten krökarna då de hade en tendens att krypa ur.

295000 km
Monterat 2Y låda med VW motorsport lamell diff (vet ej dock förspänningen, den skall vara 120 Nm, men vet inte säkert). Monterat kort styrväxel, 2 varv istället för 4 varv. Bytt alla hjullager. Insett att baklagren inte har hållit pga att jag har spänt dem fel. De skall drar i botten och sedan släppas lite på. Monterat skydd för avgasbandaget där avgassystemet och växelarmen skaver mot varandra. Monterat gradskiva vid vevaxeln för att kunna justera tändningen bättre. Monterat ny Sachs orginal lamell och urtrampningslager. Fyllt lådan med Mobil 1 75W-90 SLC-LS.

295050 km
Konstaterade att lådan läcker olja pga att vänster drivfläns har lossat. Detta pga att låsringarna återanvändes och detta klarar de tydligen inte av. Bytte låsringarna på båda sidorna och fyllde på med Mobil 1 75W-90 SLC-LS.

295145 km
Bytt olja(Mobil 1 5w-50) och filter. Justerat framvagnen ca. -3.5 till -4 grader camber och en liten aning toe-out. Bytt bromsvätska, Motul RBF 600.

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13168

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Riktigt coolt ekipage med rätt tänk! thumbs up thumbs up


_________________

Rice and shine
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 775


Trådstartare
Har inte så många bra bilder från bur bygget, men får väl ta och komplementera....

Buren är alltså en OMP skruvbur, som sedan har kompletterats med dörrsträvor samt stag bakom stolarna och under ratten.


Så såg den ut innan jag började modifiera den.


Detalj studie av svetsfogarna


Inpassning i bilen pågår......

Skulle vilja byta ut den mot en rikigt bur från Finess eller liknande, framförallt skulle jag vilja knyta ihop fjäder tornen fram och bak. Plus en massa andra ideer finns.

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
påsen
Älmhult
Här sen Mar 2006
Inlägg: 238



Riktigt fin bil måste jag säga.
Ingen dålig lista på vad du gjort och köpt till den.

Var har du köpt buren någonstans?

/Påsen

_________________
PÅSEN RACING

Robert Johnsson, Älmhult
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 775


Trådstartare
påsen skrev:
Var har du köpt buren någonstans?

/Påsen


Trendab, www.trendab.se

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Tjenare Johan.

Kul med tråd så man får se mer av din bil.
OJ vilken seriös "logg" på alla grejor du gjort.
Kommer bli kul att se dig åka igen till sommaren.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 775


Trådstartare
Det här var väl det som hände 2008 i stora drag:

295500 km
Monterat camber shims bak, 1.5 grader

296500 km

Bytt växelföraren, då den som satt i var totalt utsliten. Bytte till en annan konstruktion, fick special tillverka en stoppare. Och modifiera växelväljaren lite. Detta då tvån inte ville hållas på första Challange 2008.

297160 km 1.6.2008

Bytt tändstift då den började gå orent efter 6000 rpm. Nya stift och den gick perfekt igen. Blev Beru UltraX då jag inte fick tag på nått annat en söndag. Bytte även bromsbelägg till Mintex då XP10:orna var slut, och de nya XP10:orna inte kommit ännu.

297400 km 6.6.2008
På väg ner till BugRun började den gå orent efter ca 4000 rpm. Bytte stift igen, men ingen skillnad. Var antagligen styrtrycksventilen eller kontakterna till högtryckspumen (troligast). Bytte även rotor och lock.

298200 km
Fixade avgassystemet som hade lossat på två ställen. Bytte växellådsoljan, såg bra ut, inga spån. Mobil 1 75W90 SLC-LS.

Ca 298400 km
Växellådsras på Lazzat RS 2! Fick hjälp att traila hem bilen. Huvudaxelslager och lagerhus var helt slut. Lånade Kjells 4T-låda och lamell av Conny för att kunna köra Lazzat 3 och Challange 3.

299450 km
Monterade nyrenoverad 2Y låda med VW Motorsport diffen. RedLine 75W90 hälldes i lådan. Nya bromsskivor, 280mm Zimmerman, och nya Carbotech XP10 monterades samt ny Motul RBF600 bromsvätska fylldes på.

Ca 300000 km
Lånat av Webrar av Kjell, köpt catchtank och bränsletrycksregulator.

301100 km 25.9.2008
Bytt olja + filter Mobil 1 5w50. Köpt nya Toyo R888 205/50/15 fram och 195/50/15 bak. Fram krävdes 3mm spacer för att gå fritt till fjäderbenet.

302100 km
Sänkt 15mm fram och 20mm bak, ljusterat camber till ~3 grader och lite toe-out. Bytt relä&säkringsbox då en säkringshållare var sönderbrunnen.

302100 km 10.10.2008
Bytt till FMS (Forsberg MotorSport) kammar från andra toppen, den beter sig bättre, men ingen större effekt skillnad.

302890 km 14.12.2008
Bytt till 239mm skivor, spindel och bromsok för att få på 14" vinterdäcken inför besiktningen.

Gick genom besiktingen utan problem.

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 775


Trådstartare
Lite bilder från den lite större genomgången sommaren 2007:


Rengjorda spridare (låg i disel i några dygn) samt nya packningar


Nymålat motorutrymme


Polyflex, rengjort och DLI motorfästen


G60 bromsok och skrivor samt Koni Coilover med DLI topplagringar


H&R fjädrar 90 MN


Topplagringar


Montering påbörjad. Tänk om det skulle kunna hålla sig så här rent och fint, men när man använder grejerna får man räkna med att det inte håller sig så här rent länge.......

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 775


Trådstartare
Just nu håller jag på med att bygga kylning till växellådan då 020 lådorna inte är de hållbaraste och jag tror att lite svalare olja inte skulle skada. Speciellt nu när jag kör med lamell diff. Fick tag på en rikigt pump, kylare och filterhållare till bra pris, så det var bara att slå till.


oljekylaren placerad framför vatten kylaren.


Filterhållare med tempgivare och pump

Har funderat fram och tillbaka hur jag skulle lösa anslutningarna på lådan på ett bra sätt. Löste sig förra veckan när jag var till Swedol och klurade med grabbarna på slangverkstan. Blir en 24mm plugg som man borrar och gängar ett hål i samt sedan skruvar en banjo i. Blir en mycket enkel och billig lösning, blider kommer bara jag får hem prylarna.

Men nu till mitt nästa problem, kommer det att funka att suga genom filtret om pumpen sitter ca 40 cm ovanför anslutningen till växellådan? Någon som har praktisk erfarenhet av detta? Samt hur grov oljeslang behöver man, räcker det med 8mm innerdiameter? Hur grov slang brukar man köra med?

Sedan har jag dessa stag att montera som skall förhindar att spårvidden bak ändrar vid kurvtagning.



Har anmält mig till första Challege och skall försöka köra alla Lazzat RS i år också, och se om man kan försvara andra platsen.

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
Raz
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 805



Kul att det händer saker i garaget!
Lika seriöst som vanligt thumbs up thumbs up

Själv ska jag försöka få ihop min mk1a i helgen, är sugen på att åka ut och köra lite.

_________________
Per Lundin
Porsche
Golf Mk1 1.8T - såld
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447



SixPs skrev:

Men nu till mitt nästa problem, kommer det att funka att suga genom filtret om pumpen sitter ca 40 cm ovanför anslutningen till växellådan? Någon som har praktisk erfarenhet av detta? Samt hur grov oljeslang behöver man, räcker det med 8mm innerdiameter? Hur grov slang brukar man köra med?


Jag skulle montera pumpen under "vattenlinjen" och därmed fått den att bli "self-priming". Annars kommer du bara att suga luft och varje gång du stänger av den kommer oljan att rinna ner och därmed kommer du inte kunna få flödet nästa gång du startar. Andra alternativet är någon sorts backventil...men det blir svårt med tanke på att oljan är seg och att partiklar kan sätta igen ventilen.

Mvh.

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
Conny Latvala
Åland
Här sen Okt 2005
Inlägg: 8



Ser bra ut Johan!
Shit vilken loggbok du fört...

Btw, det är ett Martelius extraktor rör du har såvida du inte bytt ut det som jag plockade på en gång i tiden.

_________________
Conny Latvala
Kör: Golf mk1 GTi, Porsche 911sc (såld)
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 775


Trådstartare
Conny Latvala skrev:
Ser bra ut Johan!
Shit vilken loggbok du fört...

Btw, det är ett Martelius extraktor rör du har såvida du inte bytt ut det som jag plockade på en gång i tiden.


Tackar för det! Uppdaterat första inlägget med Martelius extraktor.....

Hade liknande logg på den blåa också.....

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 775


Trådstartare
beepbeep skrev:
SixPs skrev:

Men nu till mitt nästa problem, kommer det att funka att suga genom filtret om pumpen sitter ca 40 cm ovanför anslutningen till växellådan? Någon som har praktisk erfarenhet av detta? Samt hur grov oljeslang behöver man, räcker det med 8mm innerdiameter? Hur grov slang brukar man köra med?


Jag skulle montera pumpen under "vattenlinjen" och därmed fått den att bli "self-priming". Annars kommer du bara att suga luft och varje gång du stänger av den kommer oljan att rinna ner och därmed kommer du inte kunna få flödet nästa gång du startar. Andra alternativet är någon sorts backventil...men det blir svårt med tanke på att oljan är seg och att partiklar kan sätta igen ventilen.

Mvh.


Jag skulle ju vilja suga genom filtret för att skydda pumpen vid ras, men då blir det svårt med placeringen av filtret. Men det är bara att åka till garaget och klura vidare på en bra placering av pump och filter.

Hur brukar man göra normalt? Pump->filter->kylare eller filter->pump->kylare? Får väl ta och söka runt lite.....

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1749



SixPs skrev:
Lite bilder från den lite större genomgången sommaren 2007:




Polyflex, rengjort och DLI motorfästen





Montering påbörjad. Tänk om det skulle kunna hålla sig så här rent och fint, men när man använder grejerna får man räkna med att det inte håller sig så här rent länge.......



Vad är det för omp stag? aldrig set det för. e det för att styva upp hela bryggan? kanske får kolla på det till seaten också

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 775


Trådstartare
Babbe skrev:

Vad är det för omp stag? aldrig set det för. e det för att styva upp hela bryggan? kanske får kolla på det till seaten också


Jepp, styvar upp hela bryggan och framför allt knyter ihop infästningarna till bärarmarna. Kan inte säga att jag har känt av någon skillnad, men på mkII kan man nog inte ha nog av förstärkningar. Jag har haft upp en mkII kaross i riktbänk, jisses vad det flexar när man riktar . Däremot gjorde fjäderbensstager fram en stor skillnad, då hade jag iofs inte satt in buren ännu, men det blev stor skillnad, understyrde mycket mindre.

Så jag skulle rekommendera starkt att förstärka upp så mycket som möjligt! Så det är bara att

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTI -88, dags att vakna upp ur dvalan...
1, 2, 3 ... 22, 23, 24   >>
26 besök senaste veckan (193657 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande