Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 *såld* | 1, 2, 3, 4 >> 12910 besök totalt |
Nya busbilen - 318is -90 Snikutrustad, dvs inget servo, inga elhissar, inget centrallås, inga dimljus inte ens ABS(!).. enda lyxen är taklucka. Kommande uppdateringar; grupp-n chassi (har ett över som förr satt monterat på min m3:a) ny framruta, 15tumshjul med bra däck.. Och så... lite rostfix |
||||||
hehe.. självklart är det så nää... men jag har faktiskt saknat min förre 318is så mkt så nu när jag hittade denna till mkt mkt bra pris fanns det ingen tvekan. m3:an är en ren banbil och den kommer jag _inte_ göra mig av med! hade jag haft råd hade jag gärna haft två m3 e30's ..en för gata/träffar och en ren racingbil |
||||||
tackar! kom på en sak som jag genast vill skaffa till denna.. grupp-n chip var hittar man dem? vet en tysk, Mario som ev kan sälja.. men det kanske finns någon i sverige? |
||||||
|
||||||
Sånnt chip har jag också planer på, men efter en massa andra saker. Så hittar du nån som säljer så hojta! Du ska inte göra ngt med chassit? |
||||||
man kan ju alltid maila honom ang chip.. mailadress finner du här:
http://www.318is.de/kontakt.htm jag fick som svar att jag skulle återkomma om två veckor.. |
||||||
blev det någon större förändring/förbättring med det chippet då? (förutom förhöjt varvstopp) |
||||||
Ingen märkbar förändring på effekten. Första provturen efter bytet tyckte jag att det gick lite bättre än innan, men det var nog placebo-effekt inblandad just då.. Bensinförbrukningen är väldigt lika den innan bytet (jag har efter bytet enbart tankat 98 oktanig bensin) Varvstoppet ligger numera på cirka 7300 rpm. _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Det där är väldigt lustigt, för jag kör med mario-chip och den klipper precis vid 7000 rpm Andreas L kör oxå med det har jag för mig och den klipper oxå vid 7000? _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
om ni går efter varvräknaren i bilen så är den inte riktigt att lita på _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Nej det är det defintivt inte! Min mätare "slutar" vid 7000 rpm. Men nålen går en bra bit förbi innan det bryter. Alltid likadant, det skiljer sig inte från gång till gång. Jag har för mig att Haglund har det likadant i sin bil. Man kanske skulle behöva mäta detta på ett bättre sätt en med den mätare som sitter i bilen. _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Varvstoppet skall nog vara 7000 med det programmet.
Programmet innehåller också 7000 i namnet. Finns andra versioner som har 6500 också. Och det skall nog stå för varvstoppet. Har fyra varianter brända, men i fel kapsel Får ordna det... Är det inte också så att det blir balansproblem i motorn vid 7200varv med orginal grejjer? Eller är det bara ett illvilligt rykte? _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||
en liten uppdatering; sommarhjul har nu införskaffats till pärlan (nu med rätt ET dessutom! )
i veckan som kommer ska det meckas dit grupp-n fjädrar inför Anderstorp 5/6! |
||||||
har oxå läst det på otaliga forum mmm.. att över 7200 ska man ej varva med original vev... |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 *såld* | 1, 2, 3, 4 >> 12910 besök totalt |