Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M1 Sauber group 5 Look-alike **Till Salu!** | << 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 29, 30, 31 >> 17 besök idag (441292 totalt) |
Jag har en CNC-fräs som tekniskt sett kan tillverka växellänkage.
Bara så att alla vet. |
||
Jag har kollat på din ram och det är väldigt svårt att få perspektiven rätt på bilder när jag inte sett den i verkligheten. Därför vet jag inte om det tillför någon att sätta ett rör vid det ena av de röda strecken jag har ritat. Det finns ju andra "hål" som inte kan trianguleras fullt ut såsom dörröppningen och vindrutan. Det kanske inte ens är möjligt pga att röret skulle ta i karossen eller krocka med tänkta grenrör osv... Det går ju att testa vridstyvheten för att ta reda på om det ens är nödvändigt.
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
klingan, har själv stått och tittat på precis det stället du tänker på och tänkt ungefär att där skulle det förmodligen vara bra med ett rör till Får se om jag "orkar" göra en testvridning av chassiet. Annars åker det kanske dit ett ändå. Tanken är att grenrören skall byggas kompakta och peka nedåt så de kommer förmodligen inte vara i vägen just där, dock lär det bli 1000 andra saker som ska rymmas där i stället.
Fått hem en laddning plåt från Luni Tillverkat hylsor för att fästa reglervajrarna, en M6a som låser faste den i spåret. K-Tuned RSX växelboxen jag använder är en eftermarknads till Honda Civic och har således fästen för Honda varjar vilket jag inte kommer använda. Ritade fram en adapterplåt med "halvmånar" och hål för hylsorna. Borrade 5mm hål genom och skruvade ihop. Ska jobba vidare med mekaniken bak på lådan innan jag svetsar fast hylsorna i plåtarna. _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Kul att ni gillar det
Har grejat vidare och fått till växellänkaget på 01E lådan. Växelstag i 10x0,8 CrMo4 med M6 ändar. Blev en version 2 då jag i den första vänt på håll på spakens sidorörelse vilket gjorde att 5an hamnade där 1an normalt ligger Blev bra känsla i spaken tycker jag, dessa reglerkablarna löpte riktigt lätt och glappar minimalt. 95% av det glapp som finns ligger i lådan. Resterande del i spakstället. Så nu kan denna punkt bockas av Har även fått hem en uppsättning fälgar till, så nu har jag två set. Lite jobbig utgift i nuläget men då stora delar av bilen är konstruerade kring dessa kändes det förnuftigt. BBS RE1065 18x13" och RE1064 18x12,5". Blev tvåfärgat denna gång men de ska ju ändå lackas Framfälgarna kommer sannolikt från detta åk. Annars brukar ursprungsbilen se ut såhär: _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
_________________ Anders Baudino |
||
Ja läste om det "fyndet" En sån hade inte vart fel att glida runt i. I ett annat liv kanske...
Har grejat vidare lite. Gav mig först på tanklådan som jag i förra veckan fick plåtar till från Luni. Kommer använda en ATL savercell på 30L som monteras i plåtlåda. Att bygga egen tank i plåt känns som ett för högt spel i detta fall. Hoppas detta skall bli en förhållandevis säker lösning. Passade skapligt efter lite vinkelslip. Tanken ska alltså kunna plockas i/ur framifrån genom att lossa det stora locket som sitter med ett gäng M4 skruvar. Sedan punktade jag dit mittplåten mellan stolarna samt inre och yttre fästpunkter för midjebältena. De 6st M8 hålen som syns i plåten är för senare montering av växelsreglage. Ska testas ut lite mer innan jag vågar helsvetsa den plåten. Dessa plåtbitar är tänkta att bli "ankare" som skall plastas in i karossen och sedan förbinda kaross och chassit. 4 och 2mm plåt. Sitter ihop bra efter lite värme på baksidan. _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
Henrik, ingen funktion alls förutom att de gör plåten 38% lättare Rickard, hade gärna fått i en tank för 40-50L men tyvärr har jag inte utrymme för större med denna placering. Räcker det inte får det bli en senare lösning meden till mindre tank som får fylla på huvudtanken eller liknande. Körmässigt blir steg 1 att testa ut/bemästra spektaklet. Sedan lockar Timeattack och på sikt typ Gatebil extrem. _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
Nice och kul att höra att du har en plan att köra lite fort med den sen när det blir av spelar ju ingen roll, trpkigt att se massa fräna byggen som aldrig tar sig ut på banan bara..
Ja det löser du med nån extra tanke eller nått den dagen du behöver, men som du säger till timeattack och lite sånt funkar 30l det är ju vid nått 10-15v race du skulle behöva kanske 50l _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
50 liter?! typ 11L/milen då alltså på en 3km bana x 15 varv. Då föreslår jag att du stoppar i en stötstångs V8 utan någon som helst överliggande kamaxel istället för nuvarande mkt törstiga BMW rova och klarar dig med 25 liter för samma körsträcka, finns då en del marginal för bränsletörstande trim och ändå klara 11L/milen.. Fräckt bygge för övrigt! |
||
Mellan 1-1.5 liter på varvet brukar jag tänka beroende på bana och jag har aldrig fått soppatorsk än.
Körde 30-35 liter tank ca i micran jag byggde för massa år sedan och det kändes gränsfall, tankade varje stopp på bana och direkt till macken före varje resa på gatan.. räknade med minst 1.5 l per varv på gatebil tex och det verkade stämma ganska bra Men även jag instämmer. Haka inte upp dig över det nu,det är nått man löser inför säsong 2 om det visar sig vara ett bekymmer man inte orkar leva med _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Som ja fattat det vill han ta nån gat sväng. Utan att tanka hela tiden.
En överladdad V8a 800hk bil behöver runt 3 liter varvet på Mantorp och vill man ha lite marginal så är 50 liter rött lagom för sprint race. Men time attack funkar 30 liter utmärkt till. Men vi har ju redan konstanterat att 30 liter blir en bra början och om det behövs fixar han större sen _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Min RB26 på 2,6 liter och 760hk drog 27L per mil på full gas. På Mantorp drog den runt 20L på ett pass med cirka 10varv. Det kostar att ha kul...
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Då finns det ju en chans att det räcker tillsvidare, blir dock mycket tankande! Kommer inte att gatregistrera denna bilen, blir för mycket kompromisser osv. Sen har jag blivit för gammal och vis för fartfyllda äventyr på gatan Det får räcka med att gasa ur brukisen
_________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M1 Sauber group 5 Look-alike **Till Salu!** | << 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 29, 30, 31 >> 17 besök idag (441292 totalt) |