Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M1 Sauber group 5 Look-alike **Till Salu!** | << 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 29, 30, 31 >> 138 besök senaste veckan (441238 totalt) |
Fikman, eventuellt placera pump/filter i lådan. Men någon mätare blir det inte, dels tänker jag köra "mätarlöst"
och då lådan fungerar som extra inkapsling av tanken kommer jag inte ta upp mer hål i den än nödvändigt. Har pysslat lite det senaste. Först lite OT. Renoverat en uppsättning M193 fälgar till E91 brukisen. Kantstöt och lacksläpp. Är ett rejält med färg på dessa från fabrik. Men på några ställen fick jag fylla i lite JB weld. Blev kulörbyte från silver till antracit grå, eller Ferric grey A80 som BMW kallar den. Lämnade bort lackjobbet till en lokal förmåga. Funderar på att köra denna färgen även på fälgarna på M1an. Hängt upp och tvättat av en reserv 01E-låda. Äntligen fått ihop bromsskivorna. Denna gången blev det längd på muttrarna Håller på att placera mittdelen av karossen på rätt position. Monterat två tvärgående rör som kan justeras i höjdled. På bilderna ligger trösklarna 15mm lägre än undersidan av chassit. Bakre delen på plats för att hitta rätt placering på längden, de bakre hjulhusen från styra detta. Vad tycker ni man ska sikta på för frigång under trösklarna på denna typen av bil? _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
Är det inte bättre att golvet är lägsta punkt så du slipper slå sönder glasfibertrösklarna om du skulle studsa över curbsen? EDIT: Du ska ju bara köra bana med den säger du, så då hade jag lagt mig på typ 50-70mm eller så. Jag har siktat på 90mm på min, men det är ju gatbil. |
||||||||
50-80mm som det ser ut nu. Då har jag 5mm mellan huvudbågen och taket på insidan.
Med 15mm upp till rören på undersidan från trösklarna Tänker jag mig att det passar bra med plangolv som är kring 10mm tjockt. _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
Är en tvåkomponents epoxy som är användbart till mycket
Vet att vissa använder det exempelvis till att ändra utformning på insugskanaler i toppar. Starkt, funkar fint att bearbeta och gänga i. Tål bränsle och olja väldigt bra. Temperaturtåligt nog att pulverlacka på. http://www.jbweld.com/collections/all/products/j-b-weld-professional-size _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
Varför är "bakluckan" annorlunda på M1 Sauber än andra M1'or? Är det aerodynamiska orsaker till utformningen?
Den blir förj-a fet! _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||||
Frigången beror väl på raket ni har tänkt er att använda som samtigt beror på suget som bakre diffusor och vinge tillsammans kan skapa. Ju mer sug desto mer möjlighet till meningsfullt rake och ju längre ni kan flytta fram "throaten" desto bättre. Sedan flyttar man ner sidorna så att de precis inte krossas (det där brukar man få plasta om ett par ggr...) Det är åtminstone min filosofi! Mvh/Michael K _________________ /Michael Karpers Väghållningsböcker och Videokurser! www.speedlabacademy.se http://instagram.com/speedlabracing https://www.youtube.com/SpeedlabRacing |
||||||||
Ok så du fyller i jacken med JB, slipar och lackar över? /AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport i3 Sport Sodi DD2 |
||||||||
Korrekt! Nu tar det ju våtlack men om man skulle ha kört pulver
Funkar det alltså att fylla i eventuella gropar på samma vis med JB Weld. Dock måste ju fälgarna färgavbrännas/blästras först i så fall😊 _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
Ska den användas på gatan ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Nix _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
Ok...då behövs det inte mycket. Det beror mest på avfjädringen och vad den tål. (annars hade jag sagt att under 70 mm är nästan omöjligt på gatan) _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Tack för tipsen! Inget svar den frågan men kan också konstatera att utformningen skiljer mellan de olika varianterna. Gat M1an, M1 Procar, M1 March Gr5 och M1 Sauber Gr5. Antar att den fungerade som bakruta/ventilation på gatversionen, Procar och March? Gat M1 Procar March Sauber _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
Efter att jag placerat mittdelen av karossen på skapligt rätt ställe med hjälp av inpassning efter bakre hjulhus
var det dax att fixera den mer på riktigt. Monterade och fyra av dessa fästena i taket. Svetsade fast rörstumpar med M8 gänga i buren. Placerade så de inte ska gå att slå i med hjälmen. Bör räcka för att peta in rutlist mellan kaross och bur. Ritat och fått hem en variant av kaross infästning till. En lite nättare variant i 2mm plåt. Även denna ska senare plastas fast. Samt 4mm fästdetalj för montering i 10x0,8 rör. Utöver infästningen i taket sitter mittdelen av karossen tillsvidare med dessa just bakom främre hjulhusen. Får räcka tills vidare då jag inte vill montera för mycket stag och grejer innan jag är klar med hur tätningen mellan chassi och kaross skall utformas. Kommer bli en del pusslande inser jag Målet med detta var att kunna hänga dit front och placera ut kylaren och knåpa ihop infästning till kyl och front. Kallat in expertis för framtida Aero design, hon hade en hel den ganska radikala förslag. Kylaren är ett riktigt as både till vikt och storlek. 870x480x145mm. Fick ta i rejält för att lyfta upp den på plats. Mätt av kylarens placering och ritat in den på samma ställe i modellen. Har sedan ritat version 1 av en ram som skall hålla den på plats samt även agera fästpunkter för front och splitter. 35x1,5 och 15x1,5 rör. _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M1 Sauber group 5 Look-alike **Till Salu!** | << 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 29, 30, 31 >> 138 besök senaste veckan (441238 totalt) |