Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M1 Sauber group 5 Look-alike **Till Salu!** | << 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 29, 30, 31 >> 127 besök senaste veckan (440883 totalt) |
Tackar! Yes, planen är att Mats designar i datorn utefter 3D-modellen för att sedan med sin fräsmotorförsedda industrirobot fräsa fram en plugg. Och förmodligen gjuta fram förhöjarna direkt på pluggen. Förhoppningsvis kommer dessa sedan passa skapligt både estetiskt och rent praktiskt mot karossen. Jag kommer sedan försöka plasta fast dessa. _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
Håller på att snickra på torrsumpsarrangemang och kikar på en Verdi pump med 35mm hus. Har ingen tidigare praktisk erfarenhet av torrsump och funderar kring luftavskiljares vara eller icke vara.
Tanken är att bilen skall timeattack/likande events, så inga längre körpass. Hur hade ni resonerat kring detta? Kommer ha utrymme för en vanlig tank, annars kanske det hade varigt ett argument för avskiljare. Tankar? _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
Har konversation med Verdi och de rekommenderar det generellt vid långlopp där oljas ges längre tid att skumma. Men tex Nascar använder det enligt Verdi inte pga. Reglementet. _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
Ja det är en faktor. Kommer sitta ganska precis under under grenrörsflänsen på högersidan av motorn.
Behövs avskiljaren blir det en, annars slipper jag gärna. En sak till som tar plats, väger och kan vara felkälla. Detta är ett alternativ på tank jag tittar på. 11,35L. _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
Jag och ett par kompisar kör med AH Fabrications tankar och de fungerar suveränt. Har inte fått någon olja i min cathtank på 6 år och den avluftar oljan riktigt bra.
https://www.ahfabrications.com/index |
||
Så kanske det är. Jag kan bara meddela resultat från mina förutsättningar. Har själv en AutoVerdi pump. Kör 0,25-0,3 bar undertryck i vevhuset och vid race låg förra motorn mellan 6200-8000rpm. Aldrig något problem med olja i ventilationen eller luft i oljan. |
||
Tack för tipsen. Lutar åt pump utan avskiljare. Vi får förutsätta att man väljer korrekt utväxling för tänkt motorvarvtal och en vettigt utformad tank.
Någon rekommendation åt andra hållet? _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
Har inte hunnit genom hela tråden än men det ser grymt fint ut. Hoppas jag får se den på bana framöver, borde platsa i SSK.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
Hej,
Köpte ett hus så nu blir det lite is under M1an en stund. Planerad inflytt till våren så ser ändå fram emot en fortsättning inom en inte allt för lång tid Men lite händer ändå, Mats skissar på designen av höjarna fram. Så här ser det ut i nuläget. Kom gärna med förslag om ni ntycker något ser knasigt ut _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
Nytt år och några dagsförska biler från M1 projektet
Större delen av fritiden går åt till husrenovering men har fått till några pass i garaget Har äntligen fått klart dragningen av aggregatremen. Ändrade dragningen och flyttade/moddade spännaren då jag kommer köra utan servopump. Blev en beställning av en 35mm Verdi sportsmanpump med fyra sugsteg. Har blivit att antal timmars knåpande för att konstruera fästen och adapter till remhjulen. Det som kvarstår är att fixa krysskil till det yttre remhjulet för aggregatremen och ytbehandla. Pumpen hamnar där AC-kompressorn tidigare satt. Sitter "fel" tråg på denna motor. _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
Ser ut som 4-5mm gods.
Det är en-hel-del vibrationer brytkrafter och diverse skit som det ska klara av. Tycker det ser vettigt ut _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Jo fästet är rätt rejält, 6 och 4mm. Hade kanske gått att gå ner tjocklek. Men då Verdi designat pumpens fäste med 25mm
mellan infästningsgängorna sett på längden och det är 120mm hävarm ut till drevet blev det denna lösning med samma resonemang som Erik, för att slippa för mycket flex, vibrationer och skit _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M1 Sauber group 5 Look-alike **Till Salu!** | << 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 29, 30, 31 >> 127 besök senaste veckan (440883 totalt) |