Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tävlingsprogram 2016
7139 besök totalt
Oodsell
Särö, (Göteborg)
Här sen Mar 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Nu börjar de flesta serier få sina tävlingsdagar fastställda för 2016, och även vi är nästan klara. Vi har fem stycken 6-timmars tävlingar klara på fem olika banor, och vi har minst 3 veckor mellan varje tävling. En tävling till ska in i programmet och vi räknar med att det blir klart före jul.

7 maj Ring Knutstorp
28 maj Sturup Raceway
19 juni Falkenberg

4 september Kinnekulle Ring
25 september Karlskoga

_________________
Olle Odsell
teammedlem i Flying Fellows ERCup,
ordf i Lotus Car Club of Sweden,
ledamot i SBF Racingutskott
Citera
Björn Johansson
Falkenberg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 89



Som vanligt. Ett utmärkt jobb av Styrelsen thumbs up
Citera
Oodsell
Särö, (Göteborg)
Här sen Mar 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Tack Björn,

Vi gör vad vi kan för att ERCup ska vara Sveriges snabbaste och bästa långloppserie!

Nästa år är det sista året i vår treårsperiod av det tekniska reglementet, och nu pågår en intensiv debatt på vårt forum om vi ska göra några ändringar inför nästa treårsperiod 2017-2019. Vi kommer att ta beslut redan på årsmötet den 25/2 i vinter för att alla ska veta i god tid vad som gäller.

Vi förutser inga stora ändringar, men vi tittar på om vi ska öppna en ny klass för bilar med större cylindervolym, och om vi kan införa någon form av handicap för bilar med mindre motorer (t ex max 1600 cc sugmotor). Men allt bestäms i god demokratisk anda på vårt årsmöte i februari.

_________________
Olle Odsell
teammedlem i Flying Fellows ERCup,
ordf i Lotus Car Club of Sweden,
ledamot i SBF Racingutskott
Citera
Skåningen
Skåne
Här sen Nov 2015
Inlägg: 7



Det är den 28 maj på Sturup Raceway, en lördag.
INTE torsdag 26 maj.

_________________
Ingemar Kristensson
Citera
Oodsell
Särö, (Göteborg)
Här sen Mar 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Tack Ingemar, skrivfel som är rättat nu.

_________________
Olle Odsell
teammedlem i Flying Fellows ERCup,
ordf i Lotus Car Club of Sweden,
ledamot i SBF Racingutskott
Citera
Björn Johansson
Falkenberg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 89



Oodsell skrev:
Tack Björn,

Vi gör vad vi kan för att ERCup ska vara Sveriges snabbaste och bästa långloppserie!

Nästa år är det sista året i vår treårsperiod av det tekniska reglementet, och nu pågår en intensiv debatt på vårt forum om vi ska göra några ändringar inför nästa treårsperiod 2017-2019. Vi kommer att ta beslut redan på årsmötet den 25/2 i vinter för att alla ska veta i god tid vad som gäller.

Vi förutser inga stora ändringar, men vi tittar på om vi ska öppna en ny klass för bilar med större cylindervolym, och om vi kan införa någon form av handicap för bilar med mindre motorer (t ex max 1600 cc sugmotor). Men allt bestäms i god demokratisk anda på vårt årsmöte i februari.


Fler klasser i Ercup är, som många redan vet, inget som tilltalar mig. Tycker att en av fördelarna med Ercup just är att man rejsar i en klass. En annan fördel är ett tydligt och stabilt reglemente över åren. Värna reglementet och disskutera gärna med MSLS om dom vill renodla sitt reglemente mot lite större motorer. Dom är duktiga på det. Finns ingen anledning att vi ska försöka rycka bilar från varandra.
Men, som sagt, allt bestäms i god demokratisk anda på årsmötet thumbs up
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



Björn Johansson skrev:
Oodsell skrev:
Tack Björn,

Vi gör vad vi kan för att ERCup ska vara Sveriges snabbaste och bästa långloppserie!

Nästa år är det sista året i vår treårsperiod av det tekniska reglementet, och nu pågår en intensiv debatt på vårt forum om vi ska göra några ändringar inför nästa treårsperiod 2017-2019. Vi kommer att ta beslut redan på årsmötet den 25/2 i vinter för att alla ska veta i god tid vad som gäller.

Vi förutser inga stora ändringar, men vi tittar på om vi ska öppna en ny klass för bilar med större cylindervolym, och om vi kan införa någon form av handicap för bilar med mindre motorer (t ex max 1600 cc sugmotor). Men allt bestäms i god demokratisk anda på vårt årsmöte i februari.


Fler klasser i Ercup är, som många redan vet, inget som tilltalar mig. Tycker att en av fördelarna med Ercup just är att man rejsar i en klass. En annan fördel är ett tydligt och stabilt reglemente över åren. Värna reglementet och disskutera gärna med MSLS om dom vill renodla sitt reglemente mot lite större motorer. Dom är duktiga på det. Finns ingen anledning att vi ska försöka rycka bilar från varandra.
Men, som sagt, allt bestäms i god demokratisk anda på årsmötet thumbs up


Upp till 3 liter enkel spjäll. Inga straff = troligtvis 3 team från nshc
Ring gärna mig då jag inte har acess till ercup forumet.
Mvh matz

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
Björn Johansson
Falkenberg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 89



Varför vill dem tre bilarna sluta köra NSHC ?
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



Björn Johansson skrev:
Varför vill dem tre bilarna sluta köra NSHC ?


Gelleråsen Gelleråsen Gelleråsen kullen gelleråsen


Serien går inte åt rätt håll med det schemat.

Mvh matz

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



**

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



**

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



ButterflyRacing skrev:
Så....alla team i alla serier.

Passa er vem ni avslöjar saker till, under pågående förhandlingar..!!



Nu är det väl så han (Mats) är en avfälling från ERCup av en del orsaker från början.
Sedan tycker jag att man borde kunna jobba ihopsig om det hela mellan serierna i stället för att motarbeta.
att bara kava runt på Gelleråsen kan inte vara någon höjdare.

En gång ERCup så klappar hjärtat lite för det.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



**

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



#36 som tävlade förra året i nshc ..har svarat i nshc forum att vi kommer å ev kör enstaka tävling.

Vi har kört nshc slc msls förra året och har en race klar bil för 2016

ERCup är ett attraktivt val att tävla i med hög nivå och nu när det blir rena 6h race (ej slc delade osv osv) så är det för mig ett mycket bra alternativt.

Sen tycker jag att motorregler är lite off. Men det är demokrati med röstning om dessa och det får man rätta sig efter.

Och jag har tidigare talat med nshc kollegor som tycket att fler banor och rena 6-8h race är det som de också vill köra.

Så enkelt är det.

Att efterlysa motorregler enligt ovan är jag nog inte ensam om så det blir väl troligen en punkt på årsmötet. Och det beslut som följer där är det ju bara å rätta sig efter och göra valet av 2016 års

Det är allt jag har att säga här på forumet.

Mvh matz

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



Björnes skrev:
ButterflyRacing skrev:
Så....alla team i alla serier.

Passa er vem ni avslöjar saker till, under pågående förhandlingar..!!



Nu är det väl så han (Mats) är en avfälling från ERCup av en del orsaker från början.
Sedan tycker jag att man borde kunna jobba ihopsig om det hela mellan serierna i stället för att motarbeta.
att bara kava runt på Gelleråsen kan inte vara någon höjdare.

En gång ERCup så klappar hjärtat lite för det.

Riktigt björn. .så är det

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



**

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



ButterflyRacing skrev:
MatzOlli skrev:

Riktigt björn. .så är det


Det du säger till oss och andra......är ju att:

" ERC är på helt fel väg.....och kommer inte klara sig länge. Dom är dödsdämda"


Ett år till med delade race så.

Nu är det nya förutsättningar.

(Å dödsdömda låter lite väl kraftig. . Men jag kan inte dementera att jag har sagt att det inte kommer funka för ercup att köra delade race osv..men det är nog av väldigt underordnad betydelse just nu)

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
Björn Johansson
Falkenberg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 89



Även på https://www.facebook.com/groups/90271452541/ diskuteras kalendern.
Citera
Oodsell
Särö, (Göteborg)
Här sen Mar 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Eftersom jag skrev i det inledande inlägget till denna tråd att vi skulle ha den sjätte deltävlingen klar innan jul så ska jag försöka uppfylla det. Det blir en tretimmarstävling på SSK Raceweek på Kinnekulle Ring lördag den 30 juli, med kval på fredag eftermiddag. Det är svårt att komma med på Raceweek, då många svenska och norska racingklasser kör tävling under torsdag - söndag, och att få in ett tretimmarsrace på lördagen är en bedrift! Men vi ser det som ett resultat av ett mångårigt samarbete mellan ERCup och SSK, som har varit fruktbart för bägge parter. Det innebär att fyra av totalt sex tävlingar i ERCup 2016 arrangeras av SSK's erfarna team. Vi kommer med en mer utförlig release av planerna för ERCup 2016 om några dagar. God Jul!

_________________
Olle Odsell
teammedlem i Flying Fellows ERCup,
ordf i Lotus Car Club of Sweden,
ledamot i SBF Racingutskott
Citera
Björn Johansson
Falkenberg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 89



Kan nog bli många bilar i Ercup med tanke på tävlingsschemat. Helt klart en intressant serie att köra i. Nog risk att styrelsen får damma av, och titta över kvalreglerna. thumbs up
Citera
Allmänt banåkaforum
Tävlingsprogram 2016
7139 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande