Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 V8 *Ringtool* | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 17 besök senaste veckan (58680 totalt) |
Skillnaden är stor, mer kilo och det känns av i vissa partier. Men motorn är helt grym och passar bra i hop med nya utväxlingen. Men visst det går inte förneka att 46:an ger mer "action" men då är den ju också bara byggd för ringen och är en plåga att åka utanför banan med. _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||
Bilen kommer stå i Tyskland hela sommaren, kommer att ta hem den i höst så det blir troligtvis inget kört här hemma dessvärre. _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||
Jasså det var du som var ute o strögade finbil Vid första blick i backspegeln trodde jag det var ryska maffian Lovar och återkomma om jag skulle få ett ryck o gå i säljtankar! _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||
Angående diffen, är lite inne på att göra något liknande. Fixade Mobimech allt åt dig el fixade du en extra diff som du skickade dit? Hur gillar du utväxlingen kontra 3,15? Har ju original likadan som i din och vore faktiskt inte så dumt med lite annan utväxling, 3,45 el högre. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||
Japp, Mobimech gjorde hela jobbet! Vid första nerresan var jag faktiskt lite ångerfull då det varvar rätt mycket runt 200-220 km/h men efter första bankörningen vill jag inte byta tillbaks, helt klockren på ringen och lär passa lika bra på svenska banor. Har inte varvat ur den max men skulle tro den toppar runt 290 km/h mätarfart. Rekommenderar helt klart denna utväxling! _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||
Jag har ärligt talat inte en aning:-) Jag kör bara för att ha sköj hur konstigt det än låter Med både inredningen och stereo kvar så är ju bilen kul att åka omkring i byn med o dricka kaffe så bilen syns nog lite här o var _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||
Det e rätt =) _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||
Japp, den är go I veckan har den även fått nya Direzzor, Ny "ringensetup", Modifierad servobehållare. Lite mer grejer på gång inom kort. _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||
Dags för updates! Har nu lagt strax över 60 varv med bilen i år, imponeras fortfarande varje gång jag kommer ner och kör av hur bilen upplevs!
La på nya Direzzor och det blev grymt bättre grepp jämfört med Cup 2, dock så uppkom enorma vibrationer över 190 Km/h och efter mycket trassel och felsök visar det sig att det är fel på däcken...då fick åter Cup 2 läggas på för att kunna köra det sista kvällspasset. I samband med det däckskiftet såg vi att främre beläggen var slut, gick då över till Endless ME22 och det var en positiv förändring! Då Dunlop inte kan leverera däck kommer jag gå över till Pirelli Tropheo R, dock är de högre/bredare så E88:orna ska därför byggas om till 10.5" ifram för att däcket ska sitta bättre. Vid nästa nerresa ska hjulvinklar ställas på för att passa i hop med Pirellidäcket som kräver extrem camber, en sänkning ska också göras, sen är nog bilen helt okörbar på gata.. är det då man ska döpa om bilen från Clubsport till Ringtool;-) Hårda motorkuddar ska monteras och förhoppningsvis bromskylning. Tar ännu inga tider men är nu en bra bit under 8:an då jag tar rygg på kompisar som åker skapligt fort Förra veckan träffade jag på ett antal svenskar bland annat några härifrån _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||
Grymt fin bil, ska jag någonsin byta är det en sådan som din som står på önskelistan!
Ska bli skoj att höra hur du upplever Pirelli däcket, funderar på att prova sådana Men för att säga att man åker en bra bit under 8 skulle jag vilja se en logg eller video _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Bilen i sig är grymt go att köra och motorn är verkligen ett guldkorn! Mitt tekniska intresse är en aning begränsat vad gäller kameror..vad en logg är får jag nog googla;-), jag har filmat ett varv med gopro, hur jag får över filmen från en kamera in i ett forum är inget jag löser i en handvändning dessvärre;-) Det tog mig 3 månader att få igång kameran... _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||
Absolut, en grillning uppe i Adenauer Forst så kan vi nog få löst många världsproblem;-) Ps. Jag kan ta stå för grillen _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 V8 *Ringtool* | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 17 besök senaste veckan (58680 totalt) |