Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 V8 *Ringtool*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17 besök senaste veckan (58680 totalt)
DuCCe
Göteborg
Här sen Okt 2004
Inlägg: 137



Riktigt fin bil! Stor vill ha faktor på denna

_________________
Daniel Hult
Cayman GT4 CS
Porsche 964 C4 -91
Bmw M3 E36 -96 såld
Citera
Daniel_79

Här sen Nov 2003
Inlägg: 78



Ser shöön thumbs up

_________________
Daniel Andrade
Citera
RolleW
Staffanstorp
Här sen Maj 2007
Inlägg: 157



thumbs up

_________________
Roland Wihlborg
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Lasse Karlsson skrev:
Fin bil du har byggt. Är det stor skillnad mot E46an?

//Lasse


Skillnaden är stor, mer kilo och det känns av i vissa partier.
Men motorn är helt grym och passar bra i hop med nya utväxlingen.
Men visst det går inte förneka att 46:an ger mer "action" men då är den ju också bara byggd för ringen och är en plåga att åka utanför banan med.

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 858



Hej Peo.

Förstår att du känner dig nöjd med bilen o uppdateringarna du gjort.

Kommer du att testa någon svensk bana i år? eller är det bara Ringen som gäller?

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Lasse Karlsson skrev:
Hej Peo.

Förstår att du känner dig nöjd med bilen o uppdateringarna du gjort.

Kommer du att testa någon svensk bana i år? eller är det bara Ringen som gäller?

//Lasse


Bilen kommer stå i Tyskland hela sommaren, kommer att ta hem den i höst så det blir troligtvis inget kört här hemma dessvärre.

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Hoppas jag inte skrämde dig vid rondellen närmast påfarten till ringen. Det var jag som passerade i S-Mercan.. Å ja, hojta till om du går i säljestankar någon dag

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Joan skrev:
Hoppas jag inte skrämde dig vid rondellen närmast påfarten till ringen. Det var jag som passerade i S-Mercan.. Å ja, hojta till om du går i säljestankar någon dag


Jasså det var du som var ute o strögade finbil Vid första blick i backspegeln trodde jag det var ryska maffian
Lovar och återkomma om jag skulle få ett ryck o gå i säljtankar!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Peo.K skrev:
Joan skrev:
Hoppas jag inte skrämde dig vid rondellen närmast påfarten till ringen. Det var jag som passerade i S-Mercan.. Å ja, hojta till om du går i säljestankar någon dag


Jasså det var du som var ute o strögade finbil Vid första blick i backspegeln trodde jag det var ryska maffian
Lovar och återkomma om jag skulle få ett ryck o gå i säljtankar!


thumbs up

Angående diffen, är lite inne på att göra något liknande. Fixade Mobimech allt åt dig el fixade du en extra diff som du skickade dit? Hur gillar du utväxlingen kontra 3,15? Har ju original likadan som i din och vore faktiskt inte så dumt med lite annan utväxling, 3,45 el högre.

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Joan skrev:
Peo.K skrev:
Joan skrev:
Hoppas jag inte skrämde dig vid rondellen närmast påfarten till ringen. Det var jag som passerade i S-Mercan.. Å ja, hojta till om du går i säljestankar någon dag


Jasså det var du som var ute o strögade finbil Vid första blick i backspegeln trodde jag det var ryska maffian
Lovar och återkomma om jag skulle få ett ryck o gå i säljtankar!


thumbs up

Angående diffen, är lite inne på att göra något liknande. Fixade Mobimech allt åt dig el fixade du en extra diff som du skickade dit? Hur gillar du utväxlingen kontra 3,15? Har ju original likadan som i din och vore faktiskt inte så dumt med lite annan utväxling, 3,45 el högre.


Japp, Mobimech gjorde hela jobbet!
Vid första nerresan var jag faktiskt lite ångerfull då det varvar rätt mycket runt 200-220 km/h men efter första bankörningen vill jag inte byta tillbaks, helt klockren på ringen och lär passa lika bra på svenska banor.
Har inte varvat ur den max men skulle tro den toppar runt 290 km/h mätarfart.
Rekommenderar helt klart denna utväxling!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Vad har du för takt BTG? Vill minnas sett din fina bil där nere....

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Pelle Sörensson skrev:
Vad har du för takt BTG? Vill minnas sett din fina bil där nere....


Jag har ärligt talat inte en aning:-) Jag kör bara för att ha sköj hur konstigt det än låter
Med både inredningen och stereo kvar så är ju bilen kul att åka omkring i byn med o dricka kaffe så bilen syns nog lite här o var

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Peo.K skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Vad har du för takt BTG? Vill minnas sett din fina bil där nere....


Jag har ärligt talat inte en aning:-) Jag kör bara för att ha sköj hur konstigt det än låter
Med både inredningen och stereo kvar så är ju bilen kul att åka omkring i byn med o dricka kaffe så bilen syns nog lite här o var


Det e rätt =)

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
C.Harrysson
Kinnekulle
Här sen Jan 2009
Inlägg: 69



Jädrar vad läcker den blev Peo

_________________
Carl Harrysson

Bmw 325 E30
BMW 328 E36
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
C.Harrysson skrev:
Jädrar vad läcker den blev Peo


Japp, den är go
I veckan har den även fått nya Direzzor, Ny "ringensetup", Modifierad servobehållare.
Lite mer grejer på gång inom kort.

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Dags för updates! Har nu lagt strax över 60 varv med bilen i år, imponeras fortfarande varje gång jag kommer ner och kör av hur bilen upplevs!
La på nya Direzzor och det blev grymt bättre grepp jämfört med Cup 2, dock så uppkom enorma vibrationer över 190 Km/h och efter mycket trassel och felsök visar det sig att det är fel på däcken...då fick åter Cup 2 läggas på för att kunna köra det sista kvällspasset.
I samband med det däckskiftet såg vi att främre beläggen var slut, gick då över till Endless ME22 och det var en positiv förändring! Då Dunlop inte kan leverera däck kommer jag gå över till Pirelli Tropheo R, dock är de högre/bredare så E88:orna ska därför byggas om till 10.5" ifram för att däcket ska sitta bättre.
Vid nästa nerresa ska hjulvinklar ställas på för att passa i hop med Pirellidäcket som kräver extrem camber, en sänkning ska också göras, sen är nog bilen helt okörbar på gata.. är det då man ska döpa om bilen från Clubsport till Ringtool;-)
Hårda motorkuddar ska monteras och förhoppningsvis bromskylning.
Tar ännu inga tider men är nu en bra bit under 8:an då jag tar rygg på kompisar som åker skapligt fort

Förra veckan träffade jag på ett antal svenskar bland annat några härifrån thumbs up

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683



Grymt fin bil, ska jag någonsin byta är det en sådan som din som står på önskelistan!
Ska bli skoj att höra hur du upplever Pirelli däcket, funderar på att prova sådana
Men för att säga att man åker en bra bit under 8 skulle jag vilja se en logg eller video thumbs up

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Gabriel Wendel skrev:
Grymt fin bil, ska jag någonsin byta är det en sådan som din som står på önskelistan!
Ska bli skoj att höra hur du upplever Pirelli däcket, funderar på att prova sådana
Men för att säga att man åker en bra bit under 8 skulle jag vilja se en logg eller video thumbs up


Bilen i sig är grymt go att köra och motorn är verkligen ett guldkorn!
Mitt tekniska intresse är en aning begränsat vad gäller kameror..vad en logg är får jag nog googla;-), jag har filmat ett varv med gopro, hur jag får över filmen från en kamera in i ett forum är inget jag löser i en handvändning dessvärre;-) Det tog mig 3 månader att få igång kameran...


_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Peo.K skrev:
Förra veckan träffade jag på ett antal svenskar bland annat några härifrån thumbs up


Grymt trevligt!
Hoppas på fler tillfällen då vi kanske kan dyka djupare i ämnen som spårval m.m.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
BTG skrev:
Peo.K skrev:
Förra veckan träffade jag på ett antal svenskar bland annat några härifrån thumbs up


Grymt trevligt!
Hoppas på fler tillfällen då vi kanske kan dyka djupare i ämnen som spårval m.m.


Absolut, en grillning uppe i Adenauer Forst så kan vi nog få löst många världsproblem;-)
Ps. Jag kan ta stå för grillen

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Peo.K skrev:
Ps. Jag kan ta stå för grillen



Ni var otvivelaktigt i en egen division där. thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 V8 *Ringtool*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17 besök senaste veckan (58680 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande