Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10
<<   1, 2, 3, ... 44, 45, 46   >>
28 besök senaste veckan (405668 totalt)
grusbusen
Smålandsskogen
Här sen Feb 2011
Inlägg: 265



Klart coolt bygge, lagom galet
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363


Trådstartare
Mest att bmw grejerna är kralligare.

Tack för alla kommentarer!

Igår tog jag ned bilen på hjul. Så idag åker inredning osv ut o sen ska bilen upp på lyften igen för att kapa upp för kardan tunneln.

Bjuder på några friskluft bilder.








_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
pjocke
Malmö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 55



Underbart projekt. WRC-Polon är riktigt fet Får man fråga var du köpt bodykittet? Är det ett "riktigt" VW Motorsport?

_________________
Jo a kim Bo me lin
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363


Trådstartare
Från polen.

Kommer aldrig göra affärer med dem igen. Riktiga strulpellar.

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363


Trådstartare
Då var inredningen ur!!

Skönt att man har en polare som är audi tekniker.

Imorgon åker den upp på lyften igen.

Sedan blir det ny torpedvägg och sedan snittar jag upp för kardan tunneln.







_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363


Trådstartare
Tusen tack för hjälpen stiiv

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
stiv
Eskilstuna/kjula
Här sen Dec 2014
Inlägg: 25



Gick bra idag och riva ur inredningen:-) och fort gick det oxå:-)

Kommer nog ner imorgon och spanar lite i garaget

_________________
Stefan Larsson
Citera
C.Harrysson
Kinnekulle
Här sen Jan 2009
Inlägg: 68



Fy fanken vad ballt, man blir imponerad av denna ljuva galenskap! thumbs up

_________________
Carl Harrysson

Bmw 325 E30
BMW 328 E36
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 455



mera tack

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363


Trådstartare
Hej!

Idag började jag ta tag i ihopparningen av motor o låda.

Som tur var hade jag en ritning på hur svepet på audi/vw ser ut.

Tanken är att centrera in lådan och få dit den bultcilrkeln. Tanken är att med försänkta insex bultar som är fastloppade så får lådan sitta fast i plåten.

Jag är inte helt 100 nöjd så om nån har en ritning på bmw n57 svepet är dem mer än välkommna att höra av sig här på pm eller på min mail eric.johansson.7@volvo.com

Här kommer lite bilder. Lådan är ett jävla as!!!














_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Bli inte mycket till kardan där du
Hur lång är lådan totalt?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363


Trådstartare
Ojj bra fråga. typ 1m kanske lite längre. =)

Nä kardanen blir en kort stubbig liten krake.

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
viGGe-
Eskilstuna
Här sen Apr 2013
Inlägg: 12



Härligt projekt!
Ser att du också håller till i Eskilstuna, stora chanser för mig att få se denna live då thumbs up

_________________
Vigge Hellgren
- VW Corrado -91 Autorotor 2089
Citera
johankihl
Stockholm
Här sen Dec 2005
Inlägg: 243



Riktigt coolt bygge Erik!

_________________
Johan Kihl
Citera
bmw_fredde
Vadstena
Här sen Nov 2007
Inlägg: 407



riktigt grymt bygge!!
när ja behövde bultdelning på ett svep så skicka ja upp det till ajden på 3d scanning å vips så hade ja en cadfil både på hålen och konturerna på flänsen thumbs up

_________________
Fredrik Edholm
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704



Färdig-vikt, jag gissar på 1230kg

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363


Trådstartare
Erikjakan: med mig i eller ur?

Fredde: tankan har slagit mig men jag tror jag har lösningen.

Tack för alla kommentarer!

Håller på o svarvar en adapter som flyttar ut svänghjulen 20mm samt en centrum styrning till lådan.

Så till helgen borde låda o motor sitta ihop. Ritade en ny adapterplatta då jag inte var riktigt nöjd med denna.


_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704



Utan dig i, fast med full tank!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363


Trådstartare
Okej.

Jag tror dock att den blir lite tyngre. Men vi får se.

Har doktorerat i xdrive servo motorn nu. Kommer bygga en kontroller som vrider motorn till en strömpeak då motorn stannar. Så jag kommer köra systemet av och på. Jag tror att om man börjar spänna lamellpaketet "50%" och laddtrycket kommer så kommer han riva loss bakhjulen med följd att lamellpaketet kommer brinna upp.

Finns ju lite mappar att välja på i maxxecu.

Funderar på ibland hur jag ska styra 4wd funktionen. Är det någon som har några idéer på hur det kan tänkas se ut? Finns ju lite olika alternativ i ett maxxecu, ska man bara styra mot hastighet och trottel? Typ under 10km/h så är det bara rwd. Och över 15% i trottel så är det bara 4wd? men hur blir det då om man ligger o pumpgasar i en kurva typ bakom en bil som man ska köra om? Då kommer ju bilen vara rwd vid gassläpp och 4wd vid pådrag. Funkar det att åka så?

Det finns även map kontra varvtal att välja på

Kom gärna med ideer.

ErikJakan hur styrde ni eran gröna?

mvh Eric

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
Erik Nilsson
Köping
Här sen Jun 2014
Inlägg: 327



Fränt bygge!
Blir det banbil eller vad är tanken?

Nu kanske xdrive har klenare lamellpaket eller att du ska köra med herrejösseseffekt, men Subaru's DCCD har ju länge funnits med 65% vrid på bakhjulen och egenkontrollerad låsning, där är det inte ovanligt att folk ligger på 30%-50% låsning. Kanske även kan vara intressant att läsa om automatiska DCCD-controllers som varierar låsningen beroende på körningen ex DCCD-pro m.fl. och hur dessa sköter sitt jobb.

Om du nu inte hade något att googla på längre allså :P

_________________
/ Erik Nilsson
Körde en Impreza WRX STi PSE
Drömmer nu om en supersjua istället.
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363


Trådstartare
Tjena.

Joo men problemet är ju att min låda inte har någon centrum diff, den har bara mer eller mindre framhjulsdrift. Detta görs med ett vått lamellpaket. Och släpper bakhjulen så tror jag inte man behöver spinna många meter innan lamellpaketet säger upp o sjukanmäler sig. Så jag har siktet inne på att växla mellan rwd och 4wd. Det blir en av och på funktion. Men när den ska vara på o när den ska vara av funderar jag fortfarande på. Vill ju gärna att den ska vara inaktiv vid lugn körning för att inte bryta o bända på drivlinan i onödan och så kanske den drar lite mindre soppa.

Jag har siktet inställt på runt 750-800whp eller så långt turbon räcker.

Som det ser ut idag kommer jag åka med en 64.5 mm airwerks turbo.

mvh Eric

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10
<<   1, 2, 3, ... 44, 45, 46   >>
28 besök senaste veckan (405668 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande