Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 44, 45, 46   >>
19 besök senaste veckan (405794 totalt)
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1364


Trådstartare


_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8988



Jag är inte den som bara skriver korta glada inlägg om "fan va fint" som många andra gör även fast jag tycker det, för jag tycker inte det tillför något till bygget eller tråden.
Men om du vill veta så ja jag tycker ditt bygge är häftigt och snyggt thumbs up

Men om jag ser något som kan bli problem så ger jag gärna tips på det, så det är inte för att klaga som du tycker.

Det är mina original RS6 turbos som jag ställer in förspänningen på varje gång jag haft bort dom och gjorde det senast i våras, självklart blåser jag inte 7-8bar utan har en regulator på och kört max 2-3bar, men även vid lägre tryck så fjädrar hela metall fästet som klockan sitter skruvad i.

Och om din v-bands klämma skulle spricka så lossnar ju även kompressor kåpan och händer det när du kör så blir det turbo ras, så därför jag ville tipsa om att förstärka upp med ett sido stag som sitter bultat på annat ställe för att få bort brytkrafterna på v-bands klämman.

Men om du känner andra som gjort likadant utan problem och inte fått någon sprickbildning i v-bands klämman så kör på även fast jag tycker det låter farligt.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1364


Trådstartare
Menade inte att du skulle behöva skriva "fint bygge" varje gång jag gör nått.

Men om man alltid skriver och påpekar saker så kommer man upplevas som en besserwisser.

Jag är själv inte jätte aktiv o skriva i andra trådar, men försöker ge konstruktiv kritik om det är nått jag ser. Det du skriver upplevs som sågning av mig. Jag försöker alltid vara lite mer försynt när jag påpekar nått.

Men nu lämnar vi detta. Jag kommer köra med fästet som det är och vi får se hur det funkar. Han som byggde turbon tyckte det var en bra lösning.

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8988



Ska jag vara ärlig så var det på gång en sågning för jag tänkte att det där kommer aldrig hålla med tanke på att jag sätt hur mina egna original fästen rör på sig, fast jag ändrade mig och försökte istället bara ge lite tips om förbättring för att göra det stabilare.

Ett förtydligande ditt fäste ser bra och väldigt stabilt ut men v-bands klämmor brukar ju vara väldigt klena så att du ens lyckades svetsa fast fästet där i utan att smälta hål i v-bands klämman tycker jag var bra gjort thumbs up

Och om nu andra verkligen kör så här med fästet enbart i v-bands klämman och det håller så har jag lärt mig något nytt och det ser ju faktiskt stabilt ut nu på din film du visade.

(Jag är dock en sådan som gärna överdriver dimensioner på saker, alltså sätter gärna en m8 eller m10 bult även om en m6 hade räckt..) så man kanske ska ta mig med en nypa salt

Jag ska försöka i fortsättningen att inte låta som en besserwisser utan bättre förklara att det är konstruktiv kritik.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731



Ser ut som typ 1,5 mm gods i klämman?

Iom att fästen spänner över så lång bit så blir den i princip oförstörbar när den är rund, tror det kommer funka fint.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1364


Trådstartare
Det är mer gods i den. =)

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1364


Trådstartare
Superkväll i garaget!

Fick hem en billet ventilkåpa idag. Sjukt nice! Kommer anodisera den röd som all annan bearbetad alu på bilen är tanken.

Gjorde även klart med laddtrycksventilen på turbon. Har beställt wrinkle paint som kompkåpa o plenum kommer målas med.

Sedan har jag även fått hem två ttrs kammar. Dock är avgaskammen gjord för fasning så fick göra om hur man monterar drevet på den, gjorde en liten spacer adapter o så var det fixat.











_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512



Den där ventilkåpan var rätt porrig

Vart får man tag på sånt ?

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1364


Trådstartare
Godmorgon.

Dem finns att köpa i framförallt USA.

Min kommer från IABED Industries och är custom för mitt bygge.

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1364


Trådstartare
Custom Parts har här i Sverige också kom jag på.

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512



Okej Kanske blir en framtida uppgradering till Evon.

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195



GluffiS skrev:
Okej Kanske blir en framtida uppgradering till Evon.


observera att kåporna abed å cp-s har bara är vw/audikåpor

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512



Mange K skrev:
GluffiS skrev:
Okej Kanske blir en framtida uppgradering till Evon.


observera att kåporna abed å cp-s har bara är vw/audikåpor


okej Ja kanske mindre marknad till Evo, där orginal är typ i magnesium...

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1364


Trådstartare
Håll dig kvar vi original om det passar.

Jag var tvungen o byta då min original kåpa har vevhusventilation inbyggt så den var för hög o tog i.

Bara ett stort plus att den är lite porrig. =)

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512



Ja orginal är såklart billigare o troligen optimal passform. Men en snyggt eloxerad billetfräst kåpa skulle göra sig bra, och ska man upp i effekt får man ändå uppgradera vevhusventilationen.

Lackade min orginalare för ett tag sedan, blev helt okej resultat

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1505816#1505816

Gillade för övrigt wastefgate fästet, godset lär inte ge sig iaf [/img]

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1364


Trådstartare
Tack!


Fick hem en lite mjukare wastegateklocka idag den öppnar vid 0.6-0.8bar så nu har jag två hårdheter. Får se sen hur det funkar i praktiken.

Smacka öven ihop toppen med dem nya kammarna från audi ttrs. Börjar med dessa o ser hur det funkar. Dem är ju ändå gjorda för turbo o verkar höja registret en heldel.

Mvh eric

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1364


Trådstartare
Hej hej!

Det har varit en stund sen jag uppdaterade här. Det har varit lite stiltje då det kom fram att det inte finns ramlager till min motor i underdimension. Det sög. =)

Men efter mycket letande o tittande har jag hittat ett lager som ser ut att kunna passa. Det har iallafall samma mått. Thomas på CP service har varit snäll nog o tagit hem dem åt mig. Dessa borde dyka in i nästa vecka.

Undertiden har jag försökt tagit nya tag o göra klart lite skit som funnits.

Fönsterhissarna har jag tittat lite på, dessa var ju CAN styrda och av någon anledningen så gillade dem inte att jag varit inne o klippt lite i härvan, hehe. Så nu har jag plockat sönder motorerna o lött på kablar direkt på dc motorn och sedan kör jag dem via en korskopplad fjädrande brytare.

Så jag caddade upp en modell där brytaren sitter i. Med denna kunde jag även dölja det fula hålet som jag gjort för remmen som jag öppnar dörren med. JAg blev skitnöjd med detta.

Sen har jag lagt lite tid o målat upp kompressorkåpan och insuget till bilen. Använder en färg som heter wrinkle paint från VHT. Tycker det blir en nice clean oem look med denna färg. Duschar på tre lager och sedan värmer man med värmepickan. =)

Jaja bygget rullar på sakta men säkert.

Här är lite bilder:



















_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1364


Trådstartare
jaa det krävs väl inte så många ord för o beskriva detta. Bilderna talar ju sitt språk.

FAN va porrigt det blev. :P :P :P









_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



Billetfräsningen kom verkligen till sin rätt när kåpan röd-eloxerades!

Supersnyggt!

Hela installationen ser ut som något som VW hade knåpat ihop själva, fast bättre!

_________________
Magnus Falk
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1751



håller med grymt snyggt

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Briby
Västerås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 832



Wow!! Samma höga finish som resten av bilen. thumbs up

_________________
Robert Briby
______________________________________
pugaction.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 44, 45, 46   >>
19 besök senaste veckan (405794 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande