Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10 | << 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 44, 45, 46 >> 50 besök idag (405870 totalt) |
Jag är inte den som bara skriver korta glada inlägg om "fan va fint" som många andra gör även fast jag tycker det, för jag tycker inte det tillför något till bygget eller tråden.
Men om du vill veta så ja jag tycker ditt bygge är häftigt och snyggt Men om jag ser något som kan bli problem så ger jag gärna tips på det, så det är inte för att klaga som du tycker. Det är mina original RS6 turbos som jag ställer in förspänningen på varje gång jag haft bort dom och gjorde det senast i våras, självklart blåser jag inte 7-8bar utan har en regulator på och kört max 2-3bar, men även vid lägre tryck så fjädrar hela metall fästet som klockan sitter skruvad i. Och om din v-bands klämma skulle spricka så lossnar ju även kompressor kåpan och händer det när du kör så blir det turbo ras, så därför jag ville tipsa om att förstärka upp med ett sido stag som sitter bultat på annat ställe för att få bort brytkrafterna på v-bands klämman. Men om du känner andra som gjort likadant utan problem och inte fått någon sprickbildning i v-bands klämman så kör på även fast jag tycker det låter farligt. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Menade inte att du skulle behöva skriva "fint bygge" varje gång jag gör nått.
Men om man alltid skriver och påpekar saker så kommer man upplevas som en besserwisser. Jag är själv inte jätte aktiv o skriva i andra trådar, men försöker ge konstruktiv kritik om det är nått jag ser. Det du skriver upplevs som sågning av mig. Jag försöker alltid vara lite mer försynt när jag påpekar nått. Men nu lämnar vi detta. Jag kommer köra med fästet som det är och vi får se hur det funkar. Han som byggde turbon tyckte det var en bra lösning. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||
Ska jag vara ärlig så var det på gång en sågning för jag tänkte att det där kommer aldrig hålla med tanke på att jag sätt hur mina egna original fästen rör på sig, fast jag ändrade mig och försökte istället bara ge lite tips om förbättring för att göra det stabilare.
Ett förtydligande ditt fäste ser bra och väldigt stabilt ut men v-bands klämmor brukar ju vara väldigt klena så att du ens lyckades svetsa fast fästet där i utan att smälta hål i v-bands klämman tycker jag var bra gjort Och om nu andra verkligen kör så här med fästet enbart i v-bands klämman och det håller så har jag lärt mig något nytt och det ser ju faktiskt stabilt ut nu på din film du visade. (Jag är dock en sådan som gärna överdriver dimensioner på saker, alltså sätter gärna en m8 eller m10 bult även om en m6 hade räckt..) så man kanske ska ta mig med en nypa salt Jag ska försöka i fortsättningen att inte låta som en besserwisser utan bättre förklara att det är konstruktiv kritik. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Ser ut som typ 1,5 mm gods i klämman?
Iom att fästen spänner över så lång bit så blir den i princip oförstörbar när den är rund, tror det kommer funka fint. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Superkväll i garaget!
Fick hem en billet ventilkåpa idag. Sjukt nice! Kommer anodisera den röd som all annan bearbetad alu på bilen är tanken. Gjorde även klart med laddtrycksventilen på turbon. Har beställt wrinkle paint som kompkåpa o plenum kommer målas med. Sedan har jag även fått hem två ttrs kammar. Dock är avgaskammen gjord för fasning så fick göra om hur man monterar drevet på den, gjorde en liten spacer adapter o så var det fixat. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||
Godmorgon.
Dem finns att köpa i framförallt USA. Min kommer från IABED Industries och är custom för mitt bygge. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||
okej Ja kanske mindre marknad till Evo, där orginal är typ i magnesium... _________________ Mika Morell ------------- Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel, Tesla Model 3 |
||||
Håll dig kvar vi original om det passar.
Jag var tvungen o byta då min original kåpa har vevhusventilation inbyggt så den var för hög o tog i. Bara ett stort plus att den är lite porrig. =) _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||
Ja orginal är såklart billigare o troligen optimal passform. Men en snyggt eloxerad billetfräst kåpa skulle göra sig bra, och ska man upp i effekt får man ändå uppgradera vevhusventilationen.
Lackade min orginalare för ett tag sedan, blev helt okej resultat https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Gillade för övrigt wastefgate fästet, godset lär inte ge sig iaf [/img] _________________ Mika Morell ------------- Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel, Tesla Model 3 |
||||
Tack!
Fick hem en lite mjukare wastegateklocka idag den öppnar vid 0.6-0.8bar så nu har jag två hårdheter. Får se sen hur det funkar i praktiken. Smacka öven ihop toppen med dem nya kammarna från audi ttrs. Börjar med dessa o ser hur det funkar. Dem är ju ändå gjorda för turbo o verkar höja registret en heldel. Mvh eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||
Hej hej!
Det har varit en stund sen jag uppdaterade här. Det har varit lite stiltje då det kom fram att det inte finns ramlager till min motor i underdimension. Det sög. =) Men efter mycket letande o tittande har jag hittat ett lager som ser ut att kunna passa. Det har iallafall samma mått. Thomas på CP service har varit snäll nog o tagit hem dem åt mig. Dessa borde dyka in i nästa vecka. Undertiden har jag försökt tagit nya tag o göra klart lite skit som funnits. Fönsterhissarna har jag tittat lite på, dessa var ju CAN styrda och av någon anledningen så gillade dem inte att jag varit inne o klippt lite i härvan, hehe. Så nu har jag plockat sönder motorerna o lött på kablar direkt på dc motorn och sedan kör jag dem via en korskopplad fjädrande brytare. Så jag caddade upp en modell där brytaren sitter i. Med denna kunde jag även dölja det fula hålet som jag gjort för remmen som jag öppnar dörren med. JAg blev skitnöjd med detta. Sen har jag lagt lite tid o målat upp kompressorkåpan och insuget till bilen. Använder en färg som heter wrinkle paint från VHT. Tycker det blir en nice clean oem look med denna färg. Duschar på tre lager och sedan värmer man med värmepickan. =) Jaja bygget rullar på sakta men säkert. Här är lite bilder: _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||
jaa det krävs väl inte så många ord för o beskriva detta. Bilderna talar ju sitt språk.
FAN va porrigt det blev. :P :P :P _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||
Våra race- och banåkarbilar VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10 | << 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 44, 45, 46 >> 50 besök idag (405870 totalt) |