Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) F1 releases och allmänt snack om F1 2016 | 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (30351 totalt) |
Renault Sport är först ut att presentera utseendet på årets bil:
Och nu är det även officiellt bekräftat att K-Mag blir stallets andra förare, tillsammans med Palmer. Kul att se Magnusen tillbaka i F1, han förtjänar en andra chans. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Vadå, det var ju alltid spännande när han körde Kul att Magnussen kommer tillbaka, undrar bara hur det blir med två helt nya förare. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
Skulle gissa på att det blir väldigt bra. Två unga och hungriga förare som kommer med ny energi till teamet. Och bägge förarna är erkänt duktiga så de har nog alla chanser att vara med och fajtas om poäng. Ska i övrigt bli intressant att se vilka stall som är starkast nästa år av Williams, Renault, McLaren, Force India Haas etc. Många som har potential att vara likvärdiga. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Det presenteras bilar på löpande band i Barcelona.
Årets första tester är igång, följ det via live-text/stillbilder exempelvis hos: http://beta.autosport.com/live/ _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||||
Test 1 Barcelona dag 2.
1 Vettel Ferrari 1:22.810 126 2 Ricciardo Red Bull 1:23.525 112 3 Pérez Force India 1:23.650 101 4 Rosberg Mercedes 1:24.867 172 5 Ericsson Sauber 1:25.237 106 6 Gutiérrez Haas 1:25.524 79 7 Bottas Williams 1:25.648 134 8 Wehrlein Manor 1:25.925 71 9 Alonso McLaren 1:26.082 119 10 Palmer Renault Sport 1:26.189 42 11 Verstappen Toro Rosso 1:26.539 121 Force India gamla bilen. Sauber gamla bilen. Mercedes körde endast mediumdäcken. Haas sjätte plats. Manor Åtta. Fanns en del kul att läsa. Och så klart kolla video från testet. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
HALO-systemet testas, Räkan säger att sikten inte var så dålig och Nico säger att det är bra för säkerheten.
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||||
Vettig lösning på ett allvarligt problem. 1000 ggr bättre än någon jävla glas bubbla... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Tills någon får en smäll från sidan så att ena sidofästet släpper och spetsar hjälmen.. Alltför negativ tanke kanske Tycker dessutom att det ser ut som skit och någon annan mer estetiskt godtagbar men likvärdig lösning borde de väl kunna komma på med tanke på miljarderna som spenderas inom F1?? |
||||||
Ferrari testade väl bara om det störde synfältet, designen är inte klar ännu.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Det nya kvalsystemet lär göra att förarna kör lite mer i varje pass.
How the new qualifying format will work: The new elimination system retains the idea of three separate qualifying segments to decide the grid, albeit under a changed format as set out below: Q1 - 16 minutes - After 7 minutes, slowest driver eliminated - Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag - 7 drivers eliminated, 15 progress to Q2 Q2 - 15 minutes - After 6 minutes, slowest driver eliminated - Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag - 7 drivers eliminated, 8 progress to Q3 Q3 - 14 minutes - Ater 5 minutes, slowest driver eliminated - Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag - 2 drivers left in final 1 minute 30 seconds In each session, the final elimination will occur at the chequered flag, rather than when the time is up. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Tror det kan bli intressanta kval med detta!
Nackdelen med att förare kör fler varv är väl bara att trafik på banan kan bli en onödigt stor faktor.. Men å andra sidan, sånt är livet _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
Inte helt säker på det... På de flesta banor ger däcken bara sitt bästa under ett varv, dvs det tjänar inte till att ligga ute 2-4 varv i taget (in- och utvarv undantaget). Dessutom finns det fortfarande begränsningar på hur många däck man får använda. Tror vi kommer få se två försök per förare, kanske tre om man har missat i något och tror sig kunna förbättra. Däremot kan timingen för försöken justeras något, dock osäker på om det kommer bli trängre eller glesare på banan. Angående däckvalen: Finns det en risk att det tom kan bli färre varv på kvalet pga föraren har valt hårdare gummiblandning för däcken? Tar man sig till Q3 får man ett extra set av de mjukaste däcken för helgen, men hur blir det i Q1 och Q2? Troligen inte, men vi får väl se. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
http://www.bbc.com/sport/formula1/35
Återgår tydligen till gamla kvalificeringssystemet redan till nästa race. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
Elitracing (åskådarracing) F1 releases och allmänt snack om F1 2016 | 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (30351 totalt) |