Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Road and track verkar vara bra grejer :-)
4940 besök totalt
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1135

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Jag har nu beställt en Cup-S med Öhlins.

https://www.youtube.com/watch?v=nCJQ6GxfwFc

Det här kan bli riktigt skoj :-)

Mvh
Anders
Citera
Ter
Täby
Här sen Feb 2012
Inlägg: 22



Tjenare, klockrent val! Beställde du med Öhlinare ny i Sverige?

_________________
Tobias Ericson
Citera
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1135

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Ter skrev:
Tjenare, klockrent val! Beställde du med Öhlinare ny i Sverige?


Hola!
Beställer via Österrike.
http://www.renault.de/media/pdf/att7a39f88578b44e9284bf0313b2a43598/31 . . . .

Självfallet beställde jag grip-pack :-)

För massa år sen hade jag en Clio Sport, monstermotor i minibil, sablar vad den gick.
Megane blir skoj att testa.

Mvh
Anders
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Hur ligger den i pris mot vanliga megane RS 2016 med 275hk i sverige(som har ett listpris på 279.900kr)?

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1135

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Wiklundh skrev:
Hur ligger den i pris mot vanliga megane RS 2016 med 275hk i sverige(som har ett listpris på 279.900kr)?


Grundpriset är 30 EUR, dvs ca 280 SEK.
Jag kompletterade med avgassystem, grip pack, skalstolar i läder och RS monitor samt något till som jag glömt.
Skoj trackday kärra och mer funktionell för det jämfört den bilen jag hade med på shortlist, Focus RS.
Visst, det kommer en ny megane som är mycket bättre ur alla perspektiv men manuell låda, mekanisk diff och ett svenskt chassi, det funkar för mig :-)

Mvh
Anders
Citera
CZ
Stockholm
Här sen Jul 2012
Inlägg: 210



Wiklundh skrev:
Hur ligger den i pris mot vanliga megane RS 2016 med 275hk i sverige(som har ett listpris på 279.900kr)?


Fast för det priset får man med cup chassi diffbroms mm. Samt 5 års garanti här hemma. Med lite otur sista gången vi får en manuellt växlad 3 dörrars rs.

_________________
Christopher Zell
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134



CZ skrev:
Wiklundh skrev:
Hur ligger den i pris mot vanliga megane RS 2016 med 275hk i sverige(som har ett listpris på 279.900kr)?


Fast för det priset får man med cup chassi diffbroms mm. Samt 5 års garanti här hemma. Med lite otur sista gången vi får en manuellt växlad 3 dörrars rs.


Den österrikiska varianten inkluderar Cup-paketet, och tur är väl det. Att köpa en Megane RSutan Cup-paket vore århundradets felspec - ungefär som att köpa en 911 GT3 RS med komfortstolar, eller en Rolls Royce med sportfjädring.

Öhlinarna är riktiga godingar, men är det bara ren speed på banan som gäller så finns det vassare grejer som KW Clubsport. Men då får man å andra sidan försaka i stort sett allt i termer av vardagsegenskaper/komfort - det är där Öhlinarna excellerar med vettig kombo.

_________________
Per Brugge
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134



AndersK skrev:
Wiklundh skrev:
Hur ligger den i pris mot vanliga megane RS 2016 med 275hk i sverige(som har ett listpris på 279.900kr)?


Grundpriset är 30 EUR, dvs ca 280 SEK.
Jag kompletterade med avgassystem, grip pack, skalstolar i läder och RS monitor samt något till som jag glömt.
Skoj trackday kärra och mer funktionell för det jämfört den bilen jag hade med på shortlist, Focus RS.
Visst, det kommer en ny megane som är mycket bättre ur alla perspektiv men manuell låda, mekanisk diff och ett svenskt chassi, det funkar för mig :-)

Mvh
Anders


Jag bytte åt andra hållet, från lagom kittad Megane RS 265 till Focus RS. Den sistnämnda har inte levererats än, så jag får vänta med konklusioner. Men jag har bra benchmark-data i form av varvtider och liknande.

Forden är en tjocksmock och lite för tung för de där riktigt vassa varvtiderna, särskilt på Ringen. Men som allt-i-ett-bil lär den ha mycket att erbjuda, "kul" verkar ha varit ledordet i utvecklingen.

Lycka tilö med Cup S:en. 👍

_________________
Per Brugge
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



AndersK skrev:
Jag har nu beställt en Cup-S med Öhlins.

https://www.youtube.com/watch?v=nCJQ6GxfwFc

Det här kan bli riktigt skoj :-)

Mvh
Anders

Härligt, ska bli kul o läsa mer om den när du fått den....O glöm inte bilder..=)

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1135

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Ibland går det fort, eller åtminstone inte för min kontaktperson hos Renault i Österrike, hon tog semester i en månad och min beställning ligger i hennes inbox.
I mellantiden fick jag tag på en race-bil av den mer kompromisslösa sorten, den har skyltar och ska gå igenom besiktning om vinge/splitter plockas bort.
Med all respekt, Megane RS/CUP är fantastiska bilar men jag vill köra lite clubracing och i samband med trackdays ha en bil med säkerhetsutrustning.
Rätt eller fel beslut?
Vet inte men testar allafalll.

Mvh
Anders
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



AndersK skrev:
Ibland går det fort, eller åtminstone inte för min kontaktperson hos Renault i Österrike, hon tog semester i en månad och min beställning ligger i hennes inbox.
I mellantiden fick jag tag på en race-bil av den mer kompromisslösa sorten, den har skyltar och ska gå igenom besiktning om vinge/splitter plockas bort.
Med all respekt, Megane RS/CUP är fantastiska bilar men jag vill köra lite clubracing och i samband med trackdays ha en bil med säkerhetsutrustning.
Rätt eller fel beslut?
Vet inte men testar allafalll.

Mvh
Anders

Om det är så de sköter om sina kunder hade jag också köpt något annat, bara för att jävlas. Å andra sidan, just säkerheten är inte ett större bekymmer med just Megane, kan man säga: https://www.youtube.com/watch?v=bvEDN-jM_5M

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Ter
Täby
Här sen Feb 2012
Inlägg: 22



Meantek skrev:
AndersK skrev:
Ibland går det fort, eller åtminstone inte för min kontaktperson hos Renault i Österrike, hon tog semester i en månad och min beställning ligger i hennes inbox.
I mellantiden fick jag tag på en race-bil av den mer kompromisslösa sorten, den har skyltar och ska gå igenom besiktning om vinge/splitter plockas bort.
Med all respekt, Megane RS/CUP är fantastiska bilar men jag vill köra lite clubracing och i samband med trackdays ha en bil med säkerhetsutrustning.
Rätt eller fel beslut?
Vet inte men testar allafalll.

Mvh
Anders

Om det är så de sköter om sina kunder hade jag också köpt något annat, bara för att jävlas. Å andra sidan, just säkerheten är inte ett större bekymmer med just Megane, kan man säga: https://www.youtube.com/watch?v=bvEDN-jM_5M


Låter ju som Upplands Motors enormt trötta Renault-försäljare som knappt verkar orka lyfta ett finger.

_________________
Tobias Ericson
Citera
RenaultSport
Road and track verkar vara bra grejer :-)
4940 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande