Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul | << 1, 2, 3 ... 58, 59, 60 14 besök idag (287583 totalt) |
Tjusigt!
Inga planer på nya rampvinklar i diffen medan du ändå har den i delar? Jag upplevde diffingreppet betydligt mjukare, mindre på/av, och en bra uppgradering. Tror Peder på Mobimech fortfarande gör dessa operationer. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||
Tack hörni!
Johan -> Jag börjar så här. 45/45 känns som en bra "grundsetup". Tror skillnaden lär bli stor jämfört med standard visko så kommer nog vara nöjd ett tag. Kanske man kan utvärdera och byta till andra ramper senare. Dessa är ju dock härdade så man behöver se till att det man byter till är bra grejer. Annars kan glidpinnarna gå ner sig i ramperna |
||
Yes, det är härdat och måste naturligtvis härdas igen när nya rampvinklar bearbetats fram.
Men en välfungerande diff i sig är ju ett skönt lyft! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||
Lite stiltje här i väntan på att få diffen helt klar.
Jag passade på att snygga till utgående axlar. Körde ett elektrolysbad och det blev ett jäkla drag. 45 min så var dom fria från rost och offeranoderna såg ut därefter! Drog på ett varv grundfärg och sen några lager svart. Polerade även upp lagerytorna och återanvände dammskydden från mina gamla axlar som såg fina ut. |
||
Säkerligen en aspekt att tänka på. Oklart vad det är för stål i dessa dock. Jag resonerade att här är det extremt kort tid och enbart ytrosten på själva flänsen man angriper, så tror det är lugnt. |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul | << 1, 2, 3 ... 58, 59, 60 14 besök idag (287583 totalt) |