Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 58, 59, 60   >>
12 besök idag (287119 totalt)
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Tackar! Den är ÄNNU bättre med nya chassit Anders!
-10mm bak igen blev bra och ner till 2.2 bar varmtryck gjorde också under för fästet.

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
crille_hallden
Huskvarna
Här sen Feb 2014
Inlägg: 580



Hej Niclas!

Köpte du pucken via Ebay, eller vart hittade du billigast?

Mvh Christian

_________________
Christian Halldén
Enthusiast Group AB
BMW 1M -12
BMW Z3 Coupe -00
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
crille_hallden skrev:
Hej Niclas!

Köpte du pucken via Ebay, eller vart hittade du billigast?

Mvh Christian


Yes, eBay USA.
Länk här: http://www.ebay.com/itm/Dual-XGPS150A-Universal-Bluetooth-GPS-Receiver . . . .

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
crille_hallden
Huskvarna
Här sen Feb 2014
Inlägg: 580



Ledsen att du fick göra en dubbelpost, jag missade flera inlägg mitt på förra sidan...

_________________
Christian Halldén
Enthusiast Group AB
BMW 1M -12
BMW Z3 Coupe -00
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
crille_hallden skrev:
Ledsen att du fick göra en dubbelpost, jag missade flera inlägg mitt på förra sidan...


Ja bedrövligt!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
crille_hallden
Huskvarna
Här sen Feb 2014
Inlägg: 580



Förlåt!

_________________
Christian Halldén
Enthusiast Group AB
BMW 1M -12
BMW Z3 Coupe -00
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Även om fästet var förbättrat efter sänkningen igen kunde man fortfarande busa en del


_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Fast den ville du själv, eller hur. 😁👍🏻

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
964RS skrev:
Fast den ville du själv, eller hur. 😁👍🏻


Några gånger till och med, särskilt när folk åkte med
Bilen är sanslöst lättkontrollerad, på sladd bara styra med gasen och bilen går åt det hållet man vill

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Du skulle ha kört den innan jag bytte till Millways bussningar. Då självstyrde den åt vilket håll den själv ville. Skitläbbigt 😬

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
I måndags var det heldag med Öhlins på Gelleråsen! Kom dit redan kvällen innan jag och farsgubben, campade på depåområdet i härlig kvällssol och några kalla öl. Kul var att det under helgen race:ats med massa gamla bilar som nu lastades på, så mycket fint att kika på. Passade även på att reka banan och nya asfalten under kvällen.




Vaknade upp, och för en gångs skull sovmorgon innan en bandag(!) vilket aldrig hänt innan, till en strålande fin dag. +19gr och blå himmel. 30 minuters pass hoj och bil omvartannat från kl 09-18 = mycket köra!
Började som vanligt att gå ut på 1.8 kallt i däcken och 3 klick fram, 4 bak på dämparna. Rullade ut och körde lugnt några varv då motorn var kall. Märker att asfalten förvisso är ny men inte särskilt slät. Innan Ejes är det ju om möjligt ännu mer hoppigt än innan . Bra för att testa stötdämpare förvisso, men inte annars. Vi började köra gamla sträckningen.

Ökar på tempot och går in i depån och kikar tryck, ca 2.4. Kör lite hårdare och bilen är inte alls så överstyrd som den var på Mantorp längre nu när jag sänkt tillbaka den, skönt! Funkar bra och sätter några 1.16 tider, bra känsla i bilen.

Innan lunch testar jag att gå ner på 2.2 bar varmt och öppnar upp till 5 klick bak. Faktiskt klart bättre grepp i däcken med lägre tryck. När jag åkte Kumho blev det en betydligt sämre känsla i bilen när man åkte lägre än 2.3-2.4. Med Michelin däcken känns det som att stommarna hänger med bättre och i princip samma känsla med ökad greppnivå.

Bästa tid för dagen slutade på 1.15.52 vilket jag känner mig nöjd med! En sekund bättre än förra året, vilket verkar vara genomgående på alla banor jag kört hittills i år. Vi körde nya sträckningen efter lunch men åkte i princip aldrig själv i bilen då. Satte precis i slutet av dagen en 1.16-tid själv, men jag tror faktiskt inte nya sträckningen gör så pass mycket tidsmässigt.

Bilen funkar hur som helst verkligen så j*vla bra och totalt blev det runt 80 varv. Mot slutet av dagen började bromsarna dock säga upp sig, så till nästa vända sitter nya fräscha skivor och belägg på
Fnular lite på att gå upp lite på fjäder fram. Bilen är i princip aldrig understyrd, snarare överstyrd, så kanske kan få bort lite av det genom att styva upp den fram. Var lite inne på att gå upp på 4gr camber fram med då det vissa gånger kan tugga lite i snabba böjar (typ Parisern eller Depåkurvan), men den rullar ändå en del gata så känns lite surt att slita så mycket på innern på däcken. Vi får se, blir att åka på denna setupen hela säsongen iaf.

Avslutar med lite bilder och film!




_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133



Fan va fint den går! och ljudet.. som balsam för själen eller vad brukar man säga

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Tackar! Den både låter och går gött!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Nya bromsar på runt om!





Gamla vs nya frambelägg.


Damaskerna börjar bli ordentligt dåliga. Blir ett projekt nästa år, renovera oken. Lite tråkigt att sätta tillbaka när allt annat blir nytt och fräscht.


Man klämmer sönder kylslangen efter ett tag med 265or däck på fram tyvärr


Hur funkar det då? Precis varit ute och testat och första hårda inbromsningen under inkörningen kändes den väldigt svajig bak. Kändes som att det bromsade alldeles på tok för mkt där. Men när inkörningen var klar och efter några fler hårda inbromsningar känns det inte så längre thumbs up. För tidigt att säga något innan första vändan på banan. Initiala bettet är bättre i dessa belägg, men det är ingen extrem skillnad ändå jämfört med Pagiden tycker jag. Mindre skillnad än väntat. Väsnas precis lika mycket med . Får hoppas det funkar fint på banan sen

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Update: Kört bilen igen och det bromsar JÄVLIGT bra . När man kliver på så här direkt utan inbromsning och med Pagiden i färskt minne är det stor skillnad. Klart bättre nyp.

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Rickard-v
Västerås
Här sen Dec 2015
Inlägg: 217



Du kunde dragit lite mer på växlarna utanför biltema ikväll

_________________
Rickard Vikström
VW Golf R
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Rickard-v skrev:
Du kunde dragit lite mer på växlarna utanför biltema ikväll



_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



N Wiberg skrev:
Nya bromsar på runt om!





Gamla vs nya frambelägg.


Damaskerna börjar bli ordentligt dåliga. Blir ett projekt nästa år, renovera oken. Lite tråkigt att sätta tillbaka när allt annat blir nytt och fräscht.


Man klämmer sönder kylslangen efter ett tag med 265or däck på fram tyvärr


Hur funkar det då? Precis varit ute och testat och första hårda inbromsningen under inkörningen kändes den väldigt svajig bak. Kändes som att det bromsade alldeles på tok för mkt där. Men när inkörningen var klar och efter några fler hårda inbromsningar känns det inte så längre thumbs up. För tidigt att säga något innan första vändan på banan. Initiala bettet är bättre i dessa belägg, men det är ingen extrem skillnad ändå jämfört med Pagiden tycker jag. Mindre skillnad än väntat. Väsnas precis lika mycket med . Får hoppas det funkar fint på banan sen


Är det Boxster S ok och CSL skivor?

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Stämmer bra thumbs up

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Tips för dom som kanske inte testat ännu. Sonax fälgrengöring är verkligen grym. Medlet här har verkat ca 3 min. Fälgarna har väl inte utsatts för nåt extremt men inte blivit tvättade på typ 2 månader. Funkar grymt bra även på rejsfälgarna efter en bandag thumbs up


_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
MagnusM3E46
Östersund
Här sen Jun 2015
Inlägg: 108



Mycket kul och intressant läsning 😃 skall själv göra förösta körningen på lördag med mitt nya chassie och bromsar . Nu kör jag KW v3or . Vad kör du för hjulinställning nu ? Vet du hur hög din bil är fram resp. Bak nu ? // Magnus

_________________
Magnus Östlund

M3 F80
E30 M3 Replica
M3 E46 Ex
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 58, 59, 60   >>
12 besök idag (287119 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande