Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Rally Mercedes 190 2.3 2.5-16v
5138 besök totalt
Påven
Säffle
Här sen Maj 2008
Inlägg: 32


Trådstartare
Hej
Nån som vet vad som användes i bilarna när det begav sig på -80-90 talet?
Homologerings handlingarna belyser inte speciellt mycket i motorväg men en hel del om resten av bilen i tilläggs homologering, kördes det standard motor och allt annat ändrades?
Det är ju trots allt gr A/B homologering, eller kördes det med nåt lokalt reglemente för varje land?
Nån som har några säkra tips och eventuellt bilder från tiden -80-90?
Banbilarna körde väl under nåt annat reglemente med frihet kan jag tro?

_________________
Staffan Nilsson
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1747



Du får läsa grupp A reglementet

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Påven
Säffle
Här sen Maj 2008
Inlägg: 32


Trådstartare
Babbe skrev:
Du får läsa grupp A reglementet


Jo det är väl så, men om man funderar på app K tex. så är det ju av intresse att se vad som användes under perioden för att få en uppfattning av vad som användes nationellt och internationellt då bilen ifråga inte brukades nåt nämnvärt här i Sverige?
Eller hur går man till väga för app K?
Är det strikt homologerings handling man får följa eller är det vad som "användes" under tidsperioden i olika länder man får leta efter?
Jag vet ju inte på tex. Volvo 240 då jag inte sett på en sån handling, har den en Fia homologering på sug motor som används nu i app K eller är den nationellt inklassad?
Gr A på den antar jag är turbo modellen, men sugmotor, är det klass 1-4 som den gått då under tidsperioden isåfall?
Och ja, jag har svårt att tolka vad som skrivs på Fia sidor, det kanske inte är så svårt om man bara får rätt ingångs vinkel på det? 😂😂😂

_________________
Staffan Nilsson
Citera
Allmänt banåkaforum
Rally Mercedes 190 2.3 2.5-16v
5138 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande