Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Isbaneträff
4042 besök totalt
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355


Trådstartare
Isbanekörning i Umeå
Lördag den 25:e januari ordnar Alfaklubben isbanekörning. Vi träffas 12.30 på Shell Teg. Det kommer att bli körning på sjön i Tavelsjö. Alla som vill är välkomna, inte bara Alfa Romeos utan även andra som vill gasa. En avgift på 1000kr/antalet bilar kommer att uttagas för att ge till banplogaren. Om 10 kommer blir det alltså 100 kr per bil.
Medtag hjälm.

Anmälan till annica@nord.alfaromeo.org senast torsdag thumbs up

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



Är det inte på Trehörningen nedanför Västbärgs Bil?....synd bara att man är i Piteå den dagen

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355


Trådstartare
Vi var ca 10 Alfisiti som begav oss till Långviksvallen för att köra på is. Banplogaren hade fått slita för sina kronor eftersom det hade snöat och drevat de senaste dagarna precis som hela den här vintern för övrigt. Banan var rytmisk och bra thumbs up men lite smal efter allt snöande och så stod det lite vatten på två ställen. De lokala hjältarna hade kört 2 varv med stående start på 1.57 så när Erik med 33 SW 4wd körde stadiga 56 s och Roger med 75 TS körde på 57 s varv skulle väl inte rekordet vara svårt att slakta. Men banan blev lite uppkörd och snöig och greppet försämrades och kanske även koncentrationen hos förarna så när det väl vart dags för motsvarande tidtagning som rekordet så ville det sig inte bättre än 2,03.

En modig grabb med båge XR 650 hade vi också fått med oss och han var nog den som nötte isen ihärdigast.

För egen del så var det knappt kul att lotsa 164:an mellan vallarna. Höjdaren blev istället att få köra Rogers 75 TS i några varv, det som slog mig var hur snällt den bilen går, vilken styrprecision det är och att Alfas sista riktiga bil ännu finns till överkomliga priser är bara att gratulera dig som äger en.

Dagen avslutades med Alfaljug och fika.

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



Vilka var dom lokala hjältarna då?...en blå 900

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355


Trådstartare
De lokala hjältarna höll sig antingen undan eller så hade de annat för sig. Det var bara deras rykte som nådde oss.

Westberg själv berättade för oss om tiderna som fanns att gå på. Du har förmodligen helt rätt i att det var Trehörningen vi körde på, jag såg visserligen inga skyltar eller så men nedanför Westbergs Bil var det allt. Vi laddar om och hoppas komma tillbaka fler gånger senare i vinter.

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



Det var rally i Piteå samma dag... ..så några var nog där kan jag tänka mig

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355


Trådstartare
Följ länken och kolla Pers text och bilder om isbanekörningen utanför Umeå.
http://www.diket.net/sevart.htm

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355


Trådstartare
Nisse vet du om det går att åka på isen hos Westbergs fortfarande fastän det har varit töväder? Jag har nämligen fått nys på rallydäck.

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



Vet inte...men jag skall fara till Tavelsjö i morgon så jag kan svänga in och kolla hur isen ser ut..om det går att

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Inför träffar
Isbaneträff
4042 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande