Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 52, 53, 54 >> 49 besök idag (334937 totalt) |
Nu har jag äntligen fått ur huven ur formen... den satt som f..n... får jobba mer med släppvinklar framöver..
Fronten som är näst på tur är nu belagd med gelcoat... blir plastning/laminering inom kort... _________________ Thomas Hällqvist |
||
Sjukt ambitiöst projekt det här alltså. Man har lite svårt att fatta när man ser planerna rullas ut, men sen när det börjar poppa ut karossdelar med bra finish så känns det plötsligt mer verkligt.
En hel del av den där bilen är ju fälgarna känns det som - kommer du också ha 28" fälgar eller vad det nu kan vara, eller slänger du på ett par 18x8"? När man kollar filmen känns bilen gigantisk - hur lång är den egentligen? Nu när du plötsligt bygger en batmobile, så kan du ju överväga mattsvart. |
||
Gällande fälgar så har jag fram tills nu tänkt mig ta ett par "vanliga" snygga 20 eller 21 tummare.... men det blir ju inte helt rätt.... så alternativet är att skaffa en uppsättning lagom stora (21, 22") som inte behöver vara ngt speciellt (kanske smala ekrar för att synas mindre) och fräsa ut fälgsidor enligt originalet, och montera dem på fälgarna.. ???.. så länge som inte bärande fälgen syns så mkt så kanske det går att få till.. på sikt kanske jag kan beställa gjutna egendesignade fälgar.... Bilen är (min i alla fall) ca 470 cm lång, 192 cm bred och 108 cm hög. CAD-modellen jag fick var inte i rätt skala så jag fick skala om den till en lämplig storlek.. Vet inte vad den riktiga modellen är... den är så låg vilket gör att den ser extra lång och bred ut, när den egentligen inte är särskilt bred jämfört med andra bilar. Färgen vet jag inte än.. men lutar åt silver eller mörkare grafitgrå... _________________ Thomas Hällqvist |
||
Yo! NU då Du fräst ut en kaross.....Låt detta smälta in, köp lite fler tillbehör och fräs Dina egna fälgar!!
Vi kommer göra det till min Lola Anyway! Det är ett senare probs! Hur lång är hjulbasen? _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
Alltså... Designen är så snygg. Ska bli otroligt spännande att se den växa fram framöver. Det har ju börjat bra.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Chansar på att slänga iväg en fråga som ngn kanske har koll på....
Har ju en manuell C5 låda till bygget och måste därför ha en vanlig växelspaksanordning... Tycker egentligen inte detta passar i denna bil.. Traditionell manuell låda/koppling vill jag såklart ha men med en annan växlingsmanövrering... Då jag ändå har vissa framtidsplaner på att byta från SMG2 till manuell manövrering i m3'an så funderar jag på om jag kan ta detta system. Således, går det att eftermontera och få till kalibrering med detta system på en Corvette C5 låda på ngt hyfsat överkomligt sätt? Eller finns det andra alternativ?? Skulle gärna vilja ha denna typ av växelmanövrering som jag gillar skarpt... _________________ Thomas Hällqvist |
||
Ingen aning om tekniken, funktionen etc, men en sökträff
http://www.mastershift.com/index.php Lanserade på SEMA 2011, så det borde väl finns nån praktisk erfarenhet av just den lösningen (eler så är det värdelöst för annat än dragracing och utställningar, tex pga värme eller knas vid nedväxling...). Dvs finns det nån växlingsrobot till T56an du har som kan fås att göra det du vill, tillräckligt bra? |
||
Jag vill minnas att jag också sett någon svensk som byggt en pneumatisk växling, då till en Audilåda. Har inte Sponton gjort något liknande, ett pneumatiskt system för att få paddelväxling på bil med H-låda?
_________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||
Får söka lite efter möjliga lösningar.. börjar nog med en kraftigt kortad spak så att den kommer ur vägen samt medger handledsdväxlingar...
Sitter med lite lördagsmys och spånar på interiören igen.. Hade ju ett förslag tidigare som skulle likna AMG GT. Skrotar nog det förslaget och skall försöka hitta ett lämpligt alternativ: Detta förslag använder sig utav samma airvents som tidiagre (Merca original). Har här två separata mediaskärmar för olika ändamål. Vill få till ngt nytt och inte efterlikna exempelvis Tesla med en stående stor skärm... Inte snyggt enligt mig själv och vriden åt fel håll för det jag tänker mig... Behöver hitta en IWC AMG klocka, så om ngn har en liggande vore det kanon _________________ Thomas Hällqvist |
||
Paddelshifters till C5:or har funnits i evigheter.
Vi hade med ett par i förra katalogen. Har inga bilder på den här, men här är sid 65 i nya katalogen som vi håller på och färdigställer just nu så vi kan skicka den till tryck före jul. Tyvärr har vi inte hunnit lägga text men Du ser lite bilder på dem längst ner. När Du kommit så långt att det är dags är det bara säga till så hittar vi på något Trevlig Helg!! _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
Tidsödande jobb med att designa kanterna som skall möta upp mot dörrarna. Tanken är att få detta klart inom kort för att sedan kunna prova fräsa mittendelen av bakpartiet. Håller även på med finlir på pluggarna för sidokjolarna som sedan skall gjutas av....
_________________ Thomas Hällqvist |
||
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 52, 53, 54 >> 49 besök idag (334937 totalt) |