Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Poängställning BMW Sport Club TA 2016
1 besök senaste veckan (6214 totalt)
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1125


Trådstartare
Hej!

Premiären på Falkenberg var en stor succé, vädret var strålande och banan var fylld av körglada förare.

I klubbens Time Attack serie så tog Peter Naperotti och Viktor Örtegren segern i respektive klass. Full poängställning kommer här nedan samt även på vår hemsida http://www.bmwsc.com/TimeAttack/Resultat2016/



Det är bara ett par veckors uppehåll tills vi kör på Kinnekulle och anmälan är redan öppnad
http://www.bmwsc.com/TimeAttack/Anmalningar/TAKinnekulle21Maj2016/

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683



BMW-DJ skrev:
Hej!

Premiären på Falkenberg var en stor succé, vädret var strålande och banan var fylld av körglada förare.

I klubbens Time Attack serie så tog Peter Naperotti och Viktor Örtegren segern i respektive klass. Full poängställning kommer här nedan samt även på vår hemsida http://www.bmwsc.com/TimeAttack/Resultat2016/



Det är bara ett par veckors uppehåll tills vi kör på Kinnekulle och anmälan är redan öppnad
http://www.bmwsc.com/TimeAttack/Anmalningar/TAKinnekulle21Maj2016/


Riktigt roligt med en sådan uppslutning thumbs up Som jag grämer mig att bilen inte var klar... Måste komma igen och försvara E36orna

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
K_1_M
Tyresö
Här sen Dec 2007
Inlägg: 121



Isf 1 tävling Gabbe! Du vill ju inte förnedra alla andra, utan bara markera att e36:or oxå kan! :P

_________________
Kim Karjalainen Team 57 Motorsport
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Kan inte jag få ett tröstpoäng iallafall? Jag kom ju tidsmässigt på en andraplats i klass 1 och en 9:e plats i klass 2, attans man inte var anmäld och hade transponder på bilen.

Sa jag att det var en E36:a

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nisse Järnet
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 243



Finns tiderna att se nånstans?

_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Citera
K_1_M
Tyresö
Här sen Dec 2007
Inlägg: 121




_________________
Kim Karjalainen Team 57 Motorsport
Citera
Nisse Järnet
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 243



Nice, tack!

_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Ingen som har filmat? Kunde vara kul att se. Har inte tittat så noga på TA, kan bero på att det är mitt i lunchen

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1125


Trådstartare
Gabriel Wendel skrev:

Riktigt roligt med en sådan uppslutning thumbs up Som jag grämer mig att bilen inte var klar... Måste komma igen och försvara E36orna


Ja vist är det kul, hade varit grymt intressant att ha dig med Gabbe, jag tror det hade blivit rätt jämnt i toppen, den där M4an är vass och Viktor är duktig att köra också. Förra året var du ju outstanding på varvtid men lite problem med tillförlitlighet. Hade inte blivit riktigt samma i år om du kommer och kör.


Johan Sjöström skrev:
Kan inte jag få ett tröstpoäng iallafall? Jag kom ju tidsmässigt på en andraplats i klass 1 och en 9:e plats i klass 2, attans man inte var anmäld och hade transponder på bilen.

Sa jag att det var en E36:a


Nä några tröstpoäng blir det inte tal om, hade du varvat Viktor skulle jag funderat på saken men bara för att harva runt olovandes utan tranponder är det inte aktuellt
Men nu vet du ju att du är konkurrenskraftig så det är bara att anmäla sig till Kinnekulle, jag tror att du har än mer fördel på den banan

Jo alla vet att du kör E36 Compact Johan, de e sen gammalt


Marcus S skrev:
Ingen som har filmat? Kunde vara kul att se. Har inte tittat så noga på TA, kan bero på att det är mitt i lunchen

Har tyvärr ingen film, men ta och anmäl dig nu Marcus, du är ju snabb på kullen och jag vet ju att du redan tänkt tanken, finns inget bättre ställe för dig att börja. Är det något du funderar på så är det bara att hojta till så hjälper jag

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



David,
Jag har kontrollbehov så jag vill veta vad jag ger mig in på Men det är väl som ett gatbilspass typ om jag fattat rätt? Omkörningar förekommer antar jag, de flesta har ju lite snabbare bilar än jag.

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1125


Trådstartare
Mycket kan man säga om träffen på Kinnekulle, några hann inte träna så mycket men TA kördes och 10 deltagande bilar är verkligen bra. Denna gång även bättre fördelning mellan klasserna thumbs up

Stort grattis till Daniel Rosenblom som vann i klass 1
samt Hans Laning som vann i klass 2

Tävlingsresultatet blev följande:


och i den nya tabellen leder fortfarande Peter Naperotti i klass 1 med 27 poäng, Christopher Kent går upp som ny ledare i klass 2 på 22 poäng. Bra kört

Nya poängtabellen ser ut som följer:

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1125


Trådstartare
Igår körde vi Time Attack på Gelleråsen, regnet hängde i luften men började inte droppa ner förrän sent på eftermiddagen så vi fick torr bana på tävlingen.

Grattis till Christopher Kent som vann i klass 2!

Extra stort grattis till Daniel Rosenblom som inte bara vann i klass 1 utan även körde snabbare än alla klass 2 bilar. Hästkrafter är inte allt!
Bra rattat allihop

Resultatet:


I Tabellen så behåller Peter Naperotti och Christopher Kent förstaplatsen i respektive klass:

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656



Tack för helgens tävling, återkommer på Mantorp med bättre däck. Hade inte så jätte bra grepp i finalen....



thumbs up thumbs down

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
The Mudflap
Stockholm
Här sen Apr 2013
Inlägg: 62



Tack för en trevlig tävling, både socialt och på banan! thumbs up

Nästa gång ska jag dock ta en titt på stötdämparinställningarna INNAN tävlingen istället för efteråt. Det understyrda beteendet ska inte skyllas på Kumho-däcken fram. Någon (är det verkligen jag?) hade ju lämnat kompressionsdämpningen fram i läge 1 (= hårdast) av 12 klick!

Vidare kan jag berätta att Pirelli P Zero Trofeo R i storlek 265/35-18 verkligen är bredare än både Michelin Pilot Sport Cup 1 och Kumho Ecsta V70A på samma 9,5x18 fälg. De tog plötsligt i både på in- och utsida i mina hjulhus bak. 285 vore ett mer passande namn ...


[/img]

_________________
Mikael Johnsson
BMW 335i E90 (N54)
Alpinweiss 3
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1195



David, är ev sugen på att köra TA på knutan , går det att få till så det går att byta däck och andas mellan bmw cup och TA?

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1125


Trådstartare
Ulf Sanden skrev:
David, är ev sugen på att köra TA på knutan , går det att få till så det går att byta däck och andas mellan bmw cup och TA?


Hej Ulf,

Vore kul om du är med thumbs up

Jag vet inte på rak arm hur vi skulle få ihop schemat men jag lovar att se vad jag kan göra i alla fall.
Hur lång tid tror du skulle behövas mellan Cup och TA för att det skall vara möjligt?
Måste du stå i Park Ferme eller kan du åka rakt in och byta däck efter loppet?

Så som schemat har sett ut hittills under året så har vi ju startat TA direkt efter första BMW Cup racet dvs BMW Cup 12.00 och TA 12.30.
Inom befintligt schema så kan man skjuta TA ungefär en kvart och starta kl 12.45. men det kanske inte räcker om du skall byta däck också?


PS.
Alla ni som läser, ni har väl inte missat att anmälan är öppen till Mantorp?
http://www.bmwsc.com/Bankorning/Anmalningar/GatbilMantorp27Augusti2016 . . . .
http://www.bmwsc.com/TimeAttack/Anmalningar/TAMantorp27Augusti2016/
DS.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1195



Tja en halv timma "effektiv" tid ?

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1125


Trådstartare
Ulf Sanden skrev:
Tja en halv timma "effektiv" tid ?

Fortsätter diskussionen via PM så den här tråden får fortsätta handla om TA Resultaten thumbs up

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1125


Trådstartare
Hej allihop!

Igår körde vi som vanligt TA på BMW Sport Clubs träff. Denna gången på Mantorp park som för dagen visade sig från sin allra bästa sida med underbart väder

Grattis igen till Daniel Rosenblom som tog segern i klass 1 samt till Viktor Örtegren som både tog segern i klass 2 och satte snabbaste varvet för dagen trots vissa bekymmer.

Resultatet från dagen var som följer:



I poängtabellen håller Peter Naperotti fortfarande förstaplatsen i klass 1 och Christopher Kent håller ett stadigt grepp om förstaplatsen i klass 2.


_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1125


Trådstartare
I lördags körde vi säsongsfinalen i BMW Sport Club Time Attack

Grattis till Peter och Viktor som vann deltävlingen i respektive klass.
Nedan tävlingsresultatet:


...och ett STOORT grattis till Peter Naperotti och Christopher Kent som vann mästerskapet i respektive klass.
Båda dessa får förutom ära och pokaler varsitt valfritt sett däck från vår stolta sponsor Michelin!
Extra grattis till Peter som också skramlade ihop flest poäng av alla och blev totalsegrare i BMW SC TA 2016!

Såhär ser den slutgiltiga poängtabellen ut efter 2016:


För dom som inte var på avslutningsfesten men hamnade på pallen i tabellen så finns det pokaler att hämta om man anmäler sitt intresse till mig inom kort!

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
The Mudflap
Stockholm
Här sen Apr 2013
Inlägg: 62



Tack David för ett bra arrangemang!
Det är en rolig extrakrydda på träffarna och med härliga fajter.

_________________
Mikael Johnsson
BMW 335i E90 (N54)
Alpinweiss 3
Citera
Allmänt banåkaforum
Poängställning BMW Sport Club TA 2016
1 besök senaste veckan (6214 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande