Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2016-05-21 Kinnekulle med BMW Sport Club
5102 besök totalt
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111


Trådstartare
Jag får väl starta eftersnacket här, vad skall man säga om helgens träff på Kinnekulle?

Administrativt var det totalt kaos, vi som jobbade försökte verkligen vårat bästa för att allt skulle funka ändå, vissa hamnade i kläm, det var exempelvis inte meningen att några skulle behöva stå flaggvakt 80 minuter i streck.
Ingen ursäkt, men en förklaring kan vara att vi hyrt in och inte haft egna flaggvakter de senaste tio åren

Jag lovar och svär att för alltid verka för att klubben hyr in flaggvakter till alla framtid träffar.

MED DET SAGT:

Jag tyckte vi ändå hade en jäkligt bra banträff, BMW Cup racen blev av, Time Attack kördes och hade dessutom 10 tävlande vilket är väldigt bra. Vi hade på åtminstone på eftermiddagen massor av bantid för gatbilsåkarna så jag tror de flesta fick köra sig trötta och glada.
Det fina vädret vi hade beställt kom också fram när det var dags att köra

Jag fick själv nöjet att svartflagga vår forumägare Magnus Thomé
Nej han körde inte fult, vi ville bara ha inom honom för att instruera lite, Tack Magnus för att du hjälpte till

Stort tack till er som offrade halva förmiddagen för att BMW Cup skulle kunna köra och tack alla som spontant kom och frivilligt tog flaggvaktposter m.m.

Time Attack resultat kommer separat så fort jag sammanställt

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Schwedenkreuz
Stockholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 19



Tack för en bra träff! Att stå flaggvakt för BMW cup var bara en bonus och upplevelse!

_________________
A n dyrxeza s S lxaytza r
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Tack för att ni ställde upp och viftade!

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



BMW-DJ skrev:
Jag får väl starta eftersnacket här, vad skall man säga om helgens träff på Kinnekulle?

Administrativt var det totalt kaos, vi som jobbade försökte verkligen vårat bästa för att allt skulle funka ändå, vissa hamnade i kläm, det var exempelvis inte meningen att några skulle behöva stå flaggvakt 80 minuter i streck.
Ingen ursäkt, men en förklaring kan vara att vi hyrt in och inte haft egna flaggvakter de senaste tio åren

Jag lovar och svär att för alltid verka för att klubben hyr in flaggvakter till alla framtid träffar.

MED DET SAGT:

Jag tyckte vi ändå hade en jäkligt bra banträff, BMW Cup racen blev av, Time Attack kördes och hade dessutom 10 tävlande vilket är väldigt bra. Vi hade på åtminstone på eftermiddagen massor av bantid för gatbilsåkarna så jag tror de flesta fick köra sig trötta och glada.
Det fina vädret vi hade beställt kom också fram när det var dags att köra

Jag fick själv nöjet att svartflagga vår forumägare Magnus Thomé
Nej han körde inte fult, vi ville bara ha inom honom för att instruera lite, Tack Magnus för att du hjälpte till

Stort tack till er som offrade halva förmiddagen för att BMW Cup skulle kunna köra och tack alla som spontant kom och frivilligt tog flaggvaktposter m.m.

Time Attack resultat kommer separat så fort jag sammanställt



Det var helt klart dåligt uppstyrt då ordinarie folk inte kommer och inte tydligt meddelat detta och delegerat uppdrag. Sedan kan man ju undra om 80minuter är så hemskt när inhyrda 6-8 timmar utan att gnälla. Men heder åt dem som spontant ställde upp.

Björne

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Rickard-v
Västerås
Här sen Dec 2015
Inlägg: 217



Björnes skrev:


Sedan kan man ju undra om 80minuter är så hemskt när inhyrda 6-8 timmar utan att gnälla. Men heder åt dem som spontant ställde upp.

Björne


SÅ där kan du bara inte jämföra. De som får betalat att stå där är nog inte så ivriga på att komma ner o köra.
De är ju där enbart för att vara flaggvakt. O få betalt. Jämfört med en som betalt för att få köra.

_________________
Rickard Vikström
VW Golf R
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Rickard-v skrev:
Björnes skrev:


Sedan kan man ju undra om 80minuter är så hemskt när inhyrda 6-8 timmar utan att gnälla. Men heder åt dem som spontant ställde upp.

Björne


SÅ där kan du bara inte jämföra. De som får betalat att stå där är nog inte så ivriga på att komma ner o köra.
De är ju där enbart för att vara flaggvakt. O få betalt. Jämfört med en som betalt för att få köra.


Ursäkta men få betalt? Det är nog inte riktigt så det går till när det hyrs in från klubbar utan det går till den klubbens verksamhet och mycket försvinner i boende och arrangemang för funkisarna i form av någon aktivitet som studiebesök till ex. Så det är inget dom blir rika på.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111


Trådstartare
För det första, all heder åt inhyrda funktionärer, dom är inte där för att bli rika i alla fall.

Men när det gäller våra bekymmer i helgen så är det något vi främst måste ta på oss från klubbens sida. Ett schema mailades ut alldeles för sent och krockade med sådana saker som besiktning och förarmöte där förarna måste vara samtidigt som de skulle flagga.

Vi fick improvisera direkt på morgonen helt enkelt och om någon missade sin flaggvakttid p.g.a. det så förstår jag faktiskt det. Om någon ignorerade det så är det däremot extremt dåligt. Men det där vet vi inget om, vi kan bara spekulera oh det tjänar inte mycket till.

Hur lång tid som är mycket eller lite att stå flaggvakt, det beror förstås mycket på vilka förväntningar man har och det skulle vi också behövt ge mer info om i förväg förstås.

Men nu hoppas jag vi kan lägga den diskussionen bakom oss och fokusera på det positiva

Björnes: Det fina vädret kom till slut ändå

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111


Trådstartare
Apropå det positiva, jag agerade starter för det andra BMW Cup racet, ganska kul grej faktiskt.
Jag hade helt glömt hur man gör en riktig flaggstart så jag fick en "crash course" av tävlingsledare Funder

Alla eventuella startmissar från Cup förarna kan ni alltså skylla på mig

Såg även att folk tog lite kort, posta gärna bilder här i tråden thumbs up

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
axzell
Stockholm
Här sen Feb 2013
Inlägg: 156



Lyckades konvertera min video nu ... min gopro fick för sig att den skulle spegelvända bilden... jag hade tydligen en brittisk bil och en kinnekulle med vänstervarv...




från 12 min är 2 sista varven och vid 13min ser man sista varvet som blev det snabbaste: 1:04,274

Det blir TA nästa träff med

Tack alla som hjälpte till på träffen! Hoppas det blir vanliga rutiner nästa träff

_________________
Erik Axzell

BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19
Citera
andlid
Stockholm
Här sen Feb 2015
Inlägg: 126



axzell skrev:
Lyckades konvertera min video nu ... min gopro fick för sig att den skulle spegelvända bilden... jag hade tydligen en brittisk bil och en kinnekulle med vänstervarv...




från 12 min är 2 sista varven och vid 13min ser man sista varvet som blev det snabbaste: 1:04,274

Det blir TA nästa träff med

Tack alla som hjälpte till på träffen! Hoppas det blir vanliga rutiner nästa träff

Låter jäkla soft, verkar vara tung bra tid!

_________________
Anders Lidman
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111


Trådstartare
Axzell, lägg upp originalvideon med vänstervarv också låter grymt kul 😜 thumbs up

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
axzell
Stockholm
Här sen Feb 2013
Inlägg: 156



BMW-DJ skrev:
Axzell, lägg upp originalvideon med vänstervarv också låter grymt kul 😜 thumbs up


Haha, här kommer det!


_________________
Erik Axzell

BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



BMW-DJ skrev:
Axzell, lägg upp originalvideon med vänstervarv också låter grymt kul 😜 thumbs up


Får bara meddelande att det är privat.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
axzell
Stockholm
Här sen Feb 2013
Inlägg: 156



Björnes skrev:
BMW-DJ skrev:
Axzell, lägg upp originalvideon med vänstervarv också låter grymt kul 😜 thumbs up


Får bara meddelande att det är privat.


Åtgärdat nu

_________________
Erik Axzell

BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



axzell skrev:
Björnes skrev:
BMW-DJ skrev:
Axzell, lägg upp originalvideon med vänstervarv också låter grymt kul 😜 thumbs up


Får bara meddelande att det är privat.


Åtgärdat nu



Jäkla häftig upplevelse blev ju som helt helt ny bana,

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
axzell
Stockholm
Här sen Feb 2013
Inlägg: 156



Kan vi inte prova på att köra omvända varv på någon bana nästa år? Kan vara en kul twist för de som varit med ett tag och vill prova något nytt

_________________
Erik Axzell

BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111


Trådstartare
axzell skrev:
Kan vi inte prova på att köra omvända varv på någon bana nästa år? Kan vara en kul twist för de som varit med ett tag och vill prova något nytt


Kul att se filmen Erik!

Att köra en bana åt fel håll skulle vara en grymt rolig utmaning
Tyvärr tror jag inte att det är tillåtet. Har ju att göra med banans licens och att vi kör under SBF o.s.v.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



BMW-DJ skrev:
axzell skrev:
Kan vi inte prova på att köra omvända varv på någon bana nästa år? Kan vara en kul twist för de som varit med ett tag och vill prova något nytt


Kul att se filmen Erik!

Att köra en bana åt fel håll skulle vara en grymt rolig utmaning
Tyvärr tror jag inte att det är tillåtet. Har ju att göra med banans licens och att vi kör under SBF o.s.v.



Banlicensen är inte det värsta utan det är att avåkningszoner och räcken är byggda för en viss riktning.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Eftersnack
2016-05-21 Kinnekulle med BMW Sport Club
5102 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande