Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 NB 2003 - Säsongspremiär avklarad
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18
41 besök senaste veckan (116981 totalt)
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Var till garaget idag och hade bestämt möte där med en klubbkompis som skulle hjälpa mig att byta tillbaka till mina r-däck. Jag var där lite tidigare för att fixa fram däck, domkraft m.m. Satte ju batteriet på laddning tidigare i veckan och en garagekompis tog bort laddaren efter ett dygn, så som sig bör. Monterade tillbaka kopplingarna/sladdarna på polerna och hoppade in i bilen för att starta den. Död! Helt död. Inget lyste, inget lät... Tänkte att det kanske var fel på laddaren och drog fram en annan jag hittade i garaget (delar det med 5 andra snubbar så det finns en del att använda ) Men så kom en annan garagekompis och påpekade att laddarna ger fel utslag och att det skulle stå si och så på displayen... Ok. "Så vad du säger är att batteriet är trasigt?", frågade jag. Jo, så var fallet.
Men då dyker min klubbkompis upp och som ett under så har han ett sprillans nytt batteri som han köpt men var för stort och fick inte plats i hans Miata. Tänk så enkelt livet är ibland... Det känns liksom som att det är meningen att man ska mötas Så vi drog hem till honom och hämtade batteriet, som jag köpte av honom.
Väl tillbaka i garaget så tog han sig an mina hjul och jag skruvade loss den anordningen som håller fast batteriet i bagageluckan så att vi kunde sätta in det nya sen.

Så nu är r-däcken (Nankang AR1) på bilen och nytt batteri sitter i och bilen startar I morgon kväll ska jag tvätta Lillräsern.



_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Pelle_MX5
Bro
Här sen Maj 2016
Inlägg: 140



Blir bra det där Malin, nästa helg så

_________________
Per Nilsson
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Pelle_MX5 skrev:
Blir bra det där Malin, nästa helg så


Tack för hjälpen, Per! thumbs up

Wrooom!

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Som förberedelse för den ganska sena säsongstarten så åkte jag i onsdags kväll och tankade skitgrisen och sen in till gör-det-själv-hallen för en rejäl tvätt.
Nu är Lillräsern redo för shakedown på Gröndal motorstadion på lördag
Ikväll hämtar jag den från garaget och om det är fint väder så åker jag nog en sväng på de fina landsvägarna också.




_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Pelle_MX5
Bro
Här sen Maj 2016
Inlägg: 140



Samling vid macken strax efter 7??

_________________
Per Nilsson
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Pelle_MX5 skrev:
Samling vid macken strax efter 7??


Det kör vi på thumbs up
Ses då!

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Säsongspremiären är avklarad Och vilken härlig dag!

Vi var 4 som möttes vid Shellmacken i Bålsta kl 7 på morgonen. Två var coola och hade cabbat ner. Jag var inte en av dem Sen åkte vi i karavan till Gröndals motorstadion utanför Eskilstuna. Vacker morgon med solsken.


Vi var först på plats och fick platser under tak Lyx! Det var vått på marken och fanns några pölar på banan men de torkade snabbt upp när vi kom igång med körningen.
Här väntar vi på besiktning.


Körningen var jättekul! Det gick snabbt att komma in i gängorna igen. Jag körde medelgruppen som jag gick upp i förra säsongen. Gjorde även göra omkörningar i denna grupp :P
Fick också lyxen att köra om en Caterham, och han hade inte kört av... Det var en regelrätt omkörning.
Mindre bra gick det i Sprintcuppen. Fick inte alls bra tider. Det där med att starta från stillastående är tydligen inte min grej. Jag måste verkligen öva



Tyvärr började det regna på eftermiddagen. Jag kollade upp en regnradar-site och det såg inte ut att bli bättre så vid 15-tiden drog jag hemåt och var riktigt nöjd med dagen. Kul att träffa klubbkompisarna igen och få köra min lilla Miata.
Nästa körning är Kinnekulle 18 maj.

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Pelle_MX5
Bro
Här sen Maj 2016
Inlägg: 140



Lika kul som vanligt Malin, bara kämpa på.. det kommer även i stillastående

_________________
Per Nilsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 NB 2003 - Säsongspremiär avklarad
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18
41 besök senaste veckan (116981 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande