Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 NB 2003 - Säsongspremiär avklarad
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18   >>
43 besök senaste veckan (116983 totalt)
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Film från gårdagens Bankalas med MX-5 racing club

https://www.youtube.com/watch?v=78HT3xs-jpc

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Provar att få in videon direkt i posten...



Uppdatering: Yay! Lyckades

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Bakrutan på min sufflett gick ju sönder häromveckan, så jag har kört omkring med ett gapande hål och när jag har ställt ifrån mig bilen så har den fått pyjamasen på. Att försöka tejpa plast för hålet var lönlöst. Det blåste av rätt fort.
Men det är ju så att kör man bara tillräckligt fort när det regnar så funkar det

En klubbkompis hade en svart skinnsufflett, som var hyfsat ny, till övers. Jag var och kollade på den och tyckte den såg bra ut så jag köpte den.
Det är beundransvärt vad man kan få in i en liten Miata. Vi lyckades faktiskt stuva in nya suffletten i bilen och fälla upp taket. Sen att jag inte såg något i backspegeln är en annan femma.

Nu är den påmonterad och det blev väldigt snyggt. Jag hade en blå canvassufflett innan. Detta blev ett lyft för bilen thumbs up




Allt går om man vill (suffletten instuvad på passagerarsidan)


Snygg bil med ny svart skinncab thumbs up


_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Bilen (som fortfarande inte fått ett ordentligt namn) har ju varit banklar sedan ett tag tillbaka. Men det finns massor kvar att göra. Några lite mer prioriterade och viktiga, andra bara för skoj skull.
Slippery slope, som en kompis sa... Man kan ju lägga ner hur mycket pengar som helst på bilen. Finns ju ingen hejd på vad man kan ändra, lägga till, förbättra, snygga till

- Bälten till passagerarsidan - har faktiskt inte ens fungerande 3-punktsbälte. Finns inget fäste till det då bältesfästet satt fast i originalstolen. Har hög prio. Ska också sätta in 6-punktsbälte. Var inne på RallyShop igår och köpte plattor och öglor för bältesfästen. Har ett set Sabelt 6-punktsbälte från min röda bil som jag kommer använda.

- Ny knopp till växelspaken - Monterade ju faktiskt en ny för några veckor sedan. Men det var nog den sämsta knoppen någonsin! Vissa saker ska man inte köpa på Biltema. Den skallrar som en bäbisskallra. Låter förjävligt inne i bilen. Den är i plast och den är ihålig... Say no more!

- Fixa garageplats... Måste ha någonstans att meka...

- Dekaltrimning Stripes och lite sånt annat bra att ha. Och det gör jag bara för skojs skull. Ok, pilarna till bogseröglorna behöver jag ha... (vinterfix)

- Ny ratt - har funkat bra att köra med den jag har men jag vill ha en med bättre grepp och så vill jag ha ratten lite närmare kroppen. (vinterfix)

- Bör också kolla in bromsarna till nästa säsong, dvs. skivor och belägg. Också vinterfix.

- Snygga till störtbågen... Har några idéer, men det har ingen hög prio.


Och här är några fina bilder från Racefoto (fotograf Bengt-Åce Gustavssson)





_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1223



glöm inte bort att beställa en liten plåt fram, gör världens skillnad

/C

_________________
Carl Josefsson

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
carl.josefsson skrev:
glöm inte bort att beställa en liten plåt fram, gör världens skillnad

/C


Det ska jag göra, plus en liten bak också om det går.
Mycket snyggare så.

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Idag har jag varit i garaget och pysslat lite. Det var ett tag sedan bilen fick lite omvårdnad så det var dags nu.

Jag bytte växelspaksknopp till en i metall, inköpt på Stylingbutiken.se. Denna är bara tillfällig. Ska köpa en finare sen. Nämligen denna: http://rev9autosport.com/carbing-high-grip-competition-shift-knob.html
Så snygg! Har inte riktigt bestämt färg än, men inte svart iaf.


Fixade dit pilar för bogseröglan både fram och bak och passade också på att ta bort skogens alla insekter som tyckte att min front var ett utmärkt ställe att dö på.




Den sufflett som jag skaffade häromveckan var lite skev och det glipade vid förarfönstret. Det skulle rättas till idag och jag tog hjälp av garageägaren. Men (det går helt troll i mina suffletter...) när han skulle skruva loss staget som var snett så gick bulten av! Staget gick att räta ut dock... Så nu sitter det en halv bult i skruvhålet. Men vad jag förstod var det inga större problem att borra loss den.

Jag lämnade bilen i garaget så får han fixa med suffletten till i morgon och så ska han passa på att hjälpa mig med att sätta fast bältesöglor till 6-punktsbälte på passagerarsidan. Det är överkurs för mig.

Skaffade bälteskuddar för det spelade tydligen ingen roll att jag köpte 2"-bälten för de skar in i halsen ändå. Nu blir det bättre.



Har också satt trepunktsbältet tillrätta, så att jag kan använda det i skalstolen och det bör gå igenom en besiktning.

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Cabben på plats thumbs up Allt fixade sig i går kväll. Bultar och stag sitter där de ska

Min mekarkompis har hjälpt mig med att få dit säkerhetsbälten på passagerarsidan. Han har borrat i skrovet och satt dit öglor och plattor för 6-punktsbältet och även fäst trepunktsbältet så att det nu sitter. Så nu kan den som vill och vågar få åka med



Jag ägnade mig åt att putsa mina "mjölkiga" framlyktor. Det blev riktigt bra! Köpte ett kit från Biltema.



Nästa körning är nu på söndag. Gröndal i Eskilstuna tillsammans med LRC.
Inte direkt min favoritbana. Men skam den som ger sig

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Idag har jag blivit vän med Gröndalbanan i Eskilstuna
Det gick riktigt bra att köra och jag var där med Ladies Racing Club, så vi var ett gäng tjejer som susade runt banan. Mycket skoj att träffa andra bilintresserade tjejer, vi är ju inte så många...

Jag fick en hel del fina komplimanger till min bil och även till min körning. Egoboost en masse

Här är en skakig video från dagen inspelad med min mobilkamera



Depån


Det blir lite svettigt att köra


Gummirester över hela däcken


Energipåfyllning: Lasagne och Cola

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Kul att du är flitig med både körning, uppdateringar och video! Kul att se, keep it up!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
Kul att du är flitig med både körning, uppdateringar och video! Kul att se, keep it up!


Tack Pontus

Tre körningar till inplanerade i höst. Förhoppningsvis blir det fler
Sen blir det till att leta garage...

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Idag har jag träffat en lokal firma här i Sigtuna, Cedecor, som ska hjälpa mig att dekaltrimma bilen


För det är ju så att bilen blir ju såååå mycket snabbare med alla dekaler Minst 5hk!!


Fast näst på tur står att ställa in camber. Jag ska ha så mycket vinkel som går Vet dock inte hur mycket camber jag kan få på bilen utan att behöva bygga om.
Innan vi kan vinkla om hjulen så väntar jag hem några bultar (alignment bolts) som jag beställt från MX-5 Parts.



Fortsättning föjer...

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
snysop

Här sen Aug 2016
Inlägg: 33



Åh det där med dekaler är svårt! Jag vill ha namnet på bilen men vet inte riktigt var. Sen vill man ju ha lite annat lullull också men inte för mycket osv. Streamer skippar jag eftersom det tar för mycket av synfältet. Hur ska du göra med din? Kör du MX5-cupen?

_________________
Karin Hallberg

Kul-bilen = Miata NBFL Sport -2002 folierad
Dagligen = Västtåg + buss 16
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
snysop skrev:
Åh det där med dekaler är svårt! Jag vill ha namnet på bilen men vet inte riktigt var. Sen vill man ju ha lite annat lullull också men inte för mycket osv. Streamer skippar jag eftersom det tar för mycket av synfältet. Hur ska du göra med din? Kör du MX5-cupen?


Jag vill ha stripes över huven och baken på bilen. Tycker att det är så fint och jag har i många år drömt om att ha en bil med stripes Och nu får jag det thumbs up
Sen kommer det några andra dekaler som klubbnamnet t.ex. men inte för mycket. Då blir det plottrigt.
En streamer sätter jag nog dit senare. Inte nu.

Tävlar inte i MX5-cupen. Men någon dag förhoppningsvis. Måste bli en bättre och djärvare förare först. Öva, öva, öva. Nu har jag 4 inplanerade trackdays och banträffar innan säsongen är över. Förhoppningsvis hinner jag med någon till

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Jag kommer att köra med SVKG på Falkenberg den 29:e. Brukar vara en hel hög med Miator. Rolig bana och massor med trevligt folk. Anmälan kommer upp på svkg.se när som helst.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
snysop

Här sen Aug 2016
Inlägg: 33



snailspeed skrev:
Jag kommer att köra med SVKG på Falkenberg den 29:e. Brukar vara en hel hög med Miator. Rolig bana och massor med trevligt folk. Anmälan kommer upp på svkg.se när som helst.


Finns det några krav för att köra där? Har tex inte någon huvudströmbrytare på min bil ännu. Alternativt att man bara kommer och kikar.

_________________
Karin Hallberg

Kul-bilen = Miata NBFL Sport -2002 folierad
Dagligen = Västtåg + buss 16
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
snailspeed skrev:
Jag kommer att köra med SVKG på Falkenberg den 29:e. Brukar vara en hel hög med Miator. Rolig bana och massor med trevligt folk. Anmälan kommer upp på svkg.se när som helst.


Ja, det brukar vara en "Miatasvärm" (som Pontus Fyhr uttryckte det i sin biltråd ) på dessa tävlingar. Har tyvärr ingen vagnbok än och saknar huvudströmbrytare, annars följer bilen tävlingsreglimentet.
Huvudströmbrytaren ligger i min lilla baklucka och är redo att monteras men har prioriterats ner i och med att jag inte tänkt tävla än. Men någon dag så kanske jag slänger mig ut på banan och tävlar...

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
snysop skrev:
snailspeed skrev:
Jag kommer att köra med SVKG på Falkenberg den 29:e. Brukar vara en hel hög med Miator. Rolig bana och massor med trevligt folk. Anmälan kommer upp på svkg.se när som helst.


Finns det några krav för att köra där? Har tex inte någon huvudströmbrytare på min bil ännu. Alternativt att man bara kommer och kikar.


Ja, det finns lite krav att uppfylla. Bilen måste genomgå en besikning innan den blir godkänd för tävling. Här är vad som krävs för att få en vagnbok: http://www.mx5racingclub.se/index.php?page=byggabil
Sen måste man som förare ha en racinglicens, men det var nog "information overflow"

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Höstrusket som vi på Göteborgskt vis kallar det, är ett trackdayevent. Det räcker med båge och vanliga 3-punktsbälten. Föraren ska ha hjälm och heltäckande klädsel. Finns bra beskrivning på andra event på svkg.se

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2480



snailspeed skrev:
Höstrusket som vi på Göteborgskt vis kallar det, är ett trackdayevent. Det räcker med båge och vanliga 3-punktsbälten. Föraren ska ha hjälm och heltäckande klädsel. Finns bra beskrivning på andra event på svkg.se


Jag tror ni blandade ihop det med SPVM:s final 17-18 September som också går på Falkenberg.
Där är det också en "Miatasvärm"...

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
snailspeed skrev:
Höstrusket som vi på Göteborgskt vis kallar det, är ett trackdayevent. Det räcker med båge och vanliga 3-punktsbälten. Föraren ska ha hjälm och heltäckande klädsel. Finns bra beskrivning på andra event på svkg.se


Höstrusket låter kul! Ska hålla utkik på svkg.se för mer info. Stod inte så mycket nu när jag kollade

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 NB 2003 - Säsongspremiär avklarad
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18   >>
43 besök senaste veckan (116983 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande