Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 NB 2003 - Säsongspremiär avklarad
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 16, 17, 18   >>
17 besök senaste veckan (116952 totalt)
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Gav lite kärlek till bilen idag igen.
Lackade klart lite småpill på störtbågen med en pensel och fick bort resten av det gröna klistermärket i framrutan.

Bultarna till stolsskenorna är inte så snygga längre. Urgängade, slitna och gamla. Var först till AD bildelar och kollade om de hade bultarna men där gick vi bet. Tog en tur till Mazda (Bilforum) i Enköping och beställde rätt bultar där istället. Sen passade jag på att ta småvägarna hem från Enköping till Sigtuna. Aldrig fel med slingriga vägar!

Min att-göra-lista, som jag skrev för några veckor sedan, börjar betas av
- loctite (jag har nu lärt mig att det är ett produktmärke) på skruvarna till växelspaken
- lacka bågen
- nya golvfästen till båda stolarna. Fasta fästen så att jag kommer ner lägre. Fästen införskaffade men stolar och skenor är inte ditsatta än. Så det återstår.
- nya bultar till golvfästena då de gamla är totalt urgängade. Beställt idag
- ratt och rattnav (men det får bli efter besiktningen någon gång i vår) Kvar att göra
- måla vitt i texten på däcken (adderar MINST 5 hk) Kvar att göra
- få fast avgasröret (vet inte hur än, får ta reda på det)
- undersöka och fixa det som slår i bakvagnen (kan vara avgasröret...)
- få ut stereon och ersätta med något mindre och enklare
- byta registreringsskyltshållare bak (tar väl 5 minuter att fixa) Jupp, det var lätt
- bromsok bak... Byta eller renovera... Det är frågan
- nytt på listan är nu oljebyte och kanske kamremsbyte

Nästa grej jag ska göra, och det blir nog till helgen, är att lyfta bilen och börja kolla på vad jag kan hitta på med avgasröret.


Häpp! Så mycket snyggare med ren framruta

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 428



Malin W skrev:
Gav lite kärlek till bilen idag igen.
Lackade klart lite småpill på störtbågen med en pensel och fick bort resten av det gröna klistermärket i framrutan.

Bultarna till stolsskenorna är inte så snygga längre. Urgängade, slitna och gamla. Var först till AD bildelar och kollade om de hade bultarna men där gick vi bet. Tog en tur till Mazda (Bilforum) i Enköping och beställde rätt bultar där istället. Sen passade jag på att ta småvägarna hem från Enköping till Sigtuna. Aldrig fel med slingriga vägar!

Min att-göra-lista, som jag skrev för några veckor sedan, börjar betas av
- loctite (jag har nu lärt mig att det är ett produktmärke) på skruvarna till växelspaken
- lacka bågen
- nya golvfästen till båda stolarna. Fasta fästen så att jag kommer ner lägre. Fästen införskaffade men stolar och skenor är inte ditsatta än. Så det återstår.


Byt till en skalstol (plaststomme) eller ta bort stoppning i sitsen om det går.
Det finns stolar som har minimalt med stoppning eller inget alls.
Blir det obekvämt kan man klippa till bitar av liggunderlag och sitta på.
Jag hade skalstolar i en låg bil. Huvudet var 1 cm från taket utan hjälm. Inte optimalt...

Citat:
nya bultar till golvfästena då de gamla är totalt urgängade. Beställt idag
- ratt och rattnav (men det får bli efter besiktningen någon gång i vår)


Du vill ha ratten närmare kroppen?

Citat:
Kvar att göra
- måla vitt i texten på däcken (adderar MINST 5 hk) Kvar att göra


Sånt var poppis i Spoilernytt 1977
På MK1 Miata tog vissa bort drivremmen till servostyrningen för några extra hk.

Citat:
- få fast avgasröret (vet inte hur än, får ta reda på det)
- undersöka och fixa det som slår i bakvagnen (kan vara avgasröret...)
- få ut stereon och ersätta med något mindre och enklare


Ersätt stereon med mobilen och hörlurar eller Bluetooth till högtalarna.

Citat:

- byta registreringsskyltshållare bak (tar väl 5 minuter att fixa) Jupp, det var lätt
- bromsok bak... Byta eller renovera... Det är frågan


En prisfråga, byt helst. Det kanske finns som renoverad utbytesdel.

Citat:

- nytt på listan är nu oljebyte och kanske kamremsbyte
Nästa grej jag ska göra, och det blir nog till helgen, är att lyfta bilen och börja kolla på vad jag kan hitta på med avgasröret.


Nåt fäste som är löst eller har gått av? Eller värre?

Citat:

Häpp! Så mycket snyggare med ren framruta


Med vänlig hälsning
Thomas

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Flash_malmö
Malmö
Här sen Feb 2010
Inlägg: 203



Thomas skrev:


Byt till en skalstol (plaststomme) eller ta bort stoppning i sitsen om det går.
Det finns stolar som har minimalt med stoppning eller inget alls.
Blir det obekvämt kan man klippa till bitar av liggunderlag och sitta på.
Jag hade skalstolar i en låg bil. Huvudet var 1 cm från taket utan hjälm. Inte optimalt...

Citat:
nya bultar till golvfästena då de gamla är totalt urgängade. Beställt idag
- ratt och rattnav (men det får bli efter besiktningen någon gång i vår)


Du vill ha ratten närmare kroppen?



Thomas, det verkar inte som om du har läst Malins tråd då du ger dessa råd och tips. Om man följt tråden från början så vet vi att skalstolarna hon har togs med från förra Miatan och att hon dessutom köpte en ny skalstol i somras.
Att Malin vill ha ratten närmare kroppen finns också förklarat, faktiskt redan i allra första inlägget.

Jag tycker att när du ändå ger dig på att ge alla dessa ingående råd och tips så bör du nog ha läst på innan och veta vad som har sagts och gjorts tidigare. Det spar tid och energi åt oss alla.

Malin - kul att se det går framåt! Min räser ska snart till Dr Sanden för byte av diff och lite genomgång av motorn. Våren får gärna infinna sig snart!

_________________


Porsche 964
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Flash_malmö skrev:
Thomas skrev:


Byt till en skalstol (plaststomme) eller ta bort stoppning i sitsen om det går.
Det finns stolar som har minimalt med stoppning eller inget alls.
Blir det obekvämt kan man klippa till bitar av liggunderlag och sitta på.
Jag hade skalstolar i en låg bil. Huvudet var 1 cm från taket utan hjälm. Inte optimalt...

Citat:
nya bultar till golvfästena då de gamla är totalt urgängade. Beställt idag
- ratt och rattnav (men det får bli efter besiktningen någon gång i vår)


Du vill ha ratten närmare kroppen?



Thomas, det verkar inte som om du har läst Malins tråd då du ger dessa råd och tips. Om man följt tråden från början så vet vi att skalstolarna hon har togs med från förra Miatan och att hon dessutom köpte en ny skalstol i somras.
Att Malin vill ha ratten närmare kroppen finns också förklarat, faktiskt redan i allra första inlägget.

Jag tycker att när du ändå ger dig på att ge alla dessa ingående råd och tips så bör du nog ha läst på innan och veta vad som har sagts och gjorts tidigare. Det spar tid och energi åt oss alla.

Malin - kul att se det går framåt! Min räser ska snart till Dr Sanden för byte av diff och lite genomgång av motorn. Våren får gärna infinna sig snart!


Det är inte så långt kvar till våren. Vips så är den här. Tiden bara rinner iväg, tycker jag!

Spännande med genomgång av motorn. Hoppas att Dr Sanden får fart på den thumbs up
Vi ses väl på någon banträff va?

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Den gamla trenden med att måla sina däck började dyka upp för ett tag sedan och har nu eskalerat riktigt mycket. Självklart vill ju jag hänga på denna coola trend. Men det gör jag senare i vår. Måste tvätta bilen först och fixa viktigare saker med lite högre prioritet.

Här är några bilder från mina vänners målade däck. Coolt va?


_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 428



Flash_malmö skrev:

Jag tycker att när du ändå ger dig på att ge alla dessa ingående råd och tips så bör du nog ha läst på innan och veta vad som har sagts och gjorts tidigare. Det spar tid och energi åt oss alla.


Jag ber så oändligt mycket om ursäkt för min imprudenta enfaldighet.
Om det inte är något annat jag kan göra för Er så hittar jag ut själv.

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



"Thomas, det verkar inte som om du har läst Malins tråd då du ger dessa råd och tips. Om man följt tråden från början så vet vi att skalstolarna hon har togs med från förra Miatan och att hon dessutom köpte en ny skalstol i somras.
Att Malin vill ha ratten närmare kroppen finns också förklarat, faktiskt redan i allra första inlägget.

Jag tycker att när du ändå ger dig på att ge alla dessa ingående råd och tips så bör du nog ha läst på innan och veta vad som har sagts och gjorts tidigare. Det spar tid och energi åt oss alla. "

Amen snälla moralryttare, det va väl ganska harmlöst att han försökte på sitt sett hjälpa till lite. Alla lusläser inte allas projekttrådar, man kan väl ändå ge några råd. Vid just ex uppdateringar på en att göra lista som just uppdaterats som i detta fall så är det väl ok att ex jag ge några råd på stol eller vad som va gör det alla andra som läser... Jag följer denna tråd med glädje oavsett om det skrivs samma förslag ifrån olika människor. Det kan alltid leda till något eller annat vem vet. Men att tramsa sig som du gjorde bidrog inte i alla fall till något i Malins tråd denna gång, bättre lycka nästa gång Blixten... ps jag känner inte att jag slösat på min energi även fast jag skrev detta till dig..

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Nu var det ett tag sedan jag var i garaget men nu i helgen så var jag där båda dagarna och pysslade om lillräsern. Testmonterade min Sparco Rev på nya skenorna från GSM Performance. Funkade jättebra. Så nu kan jag sätta dit bältena och skruva fast stolen helt. Och sen passagerarstolen också.

Har en hyfsat nyfunnen kompis som är bilmeck till yrket och han kom till garaget i söndags och hjälpte mig med att försöka lokalisera det som har smäller i bakvagnen när jag kör på banan (vid kraftiga bromsningar och skarpa svängar). Vi har kanske hittat det... Han fann i alla fall att mitt stackars avgasrör inte alls mår bra och behöver svetsas... Så jag ska om två veckor köra bilen till hans garage och när vi ändå ska svetsa och mecka en hel dag så passar vi också på att göra lite andra servicegrejer som att byta olja, oljefilter, växellådsolja, bakaxelolja. Bilen kommer bli som ny

Och så har jag hittat en liten ministereo på Biltema som jag ska köpa. Ska montera bort antennen (onödig vikt) och motorn till den och sätta dit ett täcklock för hålet.
På Ebay fanns det bromsok till jättebra pris. Så nu ska lillräsern även få nya sådana. Jisses, vad fin den kommer bli!

Stolen på nya skenor


Bilen upp på pallbockar


Inspektion av avgasrör... Bilen måste upp på riktig lyft för att kunna fixas helt.

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Pelle_MX5
Bro
Här sen Maj 2016
Inlägg: 140



Blir fränt det där Malin, i sommar kör vi!

såg att du lyckats posta båda mina målade däck, tittade på mina "sönderkörda" V70 härom dagen haha

_________________
Per Nilsson
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Pelle_MX5 skrev:
Blir fränt det där Malin, i sommar kör vi!

såg att du lyckats posta båda mina målade däck, tittade på mina "sönderkörda" V70 härom dagen haha


Jupp! Inte långt kvar till säsongspremiären nu :-)

Tog bilder på dina fina däck, Per! Och Jannes... och några till.

Ses snart! thumbs up

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Nu är det ju inte långt kvar tills säsongen startar Och så mycket kvar att göra.
Men jag tror allt är under kontroll. Känns som det i alla fall.

På lördag blir det att åka till en riktig verkstad med lillräsern. Då ska avgasröret svetsas, olja och filter bytas, ny växellådsolja och bakaxelolja, fixa en gänga i golvet som är helt slut, fixa trepunktsbältet som inte vill rulla tillbaka i hållaren (lägre prio). Listan är ganska lång. Men med proffshjälp så ska det gå på en dag
Jag har ju nya bromsok till bakbromsarna. Vore kul om vi hann med dem också. Men det är inte helt viktigt just nu.

Så för att komma säkert till Västerås (där verkstaden är) så har jag idag monterat fast stolarna och satt tillbaka alla bälten. Har köpt nya bultar till skenfästena i golvet och upptäckte då att det var tydligen inte bara bultarna det var fel på... På passagerarsidan (som tur var) så är det en av muttrarna (hålet i golvet) som är urgängat.

Idag var jag förbi Mekonomen och köpte rör för att byta ut delar av avgasröret. Passade på att beställa en riktig racingratt från KL racing, 95 mm djup och ett snabbfäste till den. Kommer bli superbra.

Och det där med att sätta fast bältena när man har ny inställning på stolen... Bävade mig för att justera det där jäkla grenbältet, men jag tror minsann att jag hade högre makter med mig idag för tro det eller ej, men alla delar av bältena satt som en smäck vid första test.






_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Mr Sound
Göteborg
Här sen Jun 2006
Inlägg: 73



Härligt jobbat Malin ser fint ut och våren närmar sej med stormsteg

_________________
Peter Sjölund
Mazda MX-5 1.8 NBFL -02
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Mr Sound skrev:
Härligt jobbat Malin ser fint ut och våren närmar sej med stormsteg


Tack! Ja, tiden närmar sig nästan skrämmande fort. Och jag ser så fram emot säsongen och hoppas på en hel och fin bil som jag kan lita på.

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Har man en räserbil så har man... Och då måste man lätta på vikten, eller hur?

Originalstereon i bilen är bara ful och i vägen och precis som jag trodde så vägde den bly. Tänkte börja ta ut den igår när jag var förbi garaget men det var inte helt enkelt att göra. Frågade klubbkompisarna i mx5rc och fick ett youtubeklipp som visade exakt hur man skulle göra. Detta visade också att man behövde specialverktyg... Sånt gillas inte!
Ställde en till fråga om hur andra hade gjort utan verktygen och fick svar om tjock ståltråd/svetstråd eller att jag kunde använda små elverktyg (skruvmejslar). Det fick bli små skruvmejslar. Som tur var har jag sådana.
Och här är videon...
https://www.youtube.com/watch?v=8TS4teUju-E&feature=youtu.be&t=53


Bort med sidofästen


In med skruvmejslar och jag petade in ståltråd också... Tog hjälp av en jättemejsel för att få ut stereon den första biten



JÄTTESTOR och tung stereo. Väger på tok för mycket! Men nu är den väck
Ska också ta bort antennen och elmotorn som finns för den. Har köpt ett täcklock att sätta för antennhålet.


Cabben uppe och backluckan är packad med allt som behövs för servicen i helgen och batteriet behövdes laddas igen... Tur att jag provstartade bilen

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Nu är jag nykär i min Lillräser! Den har blivit sååå fin i helgen.
Helt nyservad. Listan är lång på vad som är gjort. Nu är missljud borta, allt sitter fast, alla oljor bytta... Nu ska jag bara besikta bilen också... Men det borde väl gå bra, tycker jag.

Finbilen! Däcktexten måste ha adderat minst 40 hk. Tänk däcktext + stripes... Vilken combo! Bilen kommer fullkomligt susa runt banorna i vår/sommar.


Helgen började med att jag skulle ta ut bilen från garaget vilket var ett projekt i sig. För att få ut bilen måste jag flytta en Audi som står i vägen. Så ut med Audin, som var så låg att den skrapade i kanten. Iväg och hitta plankor att lägga ut som ramp. Funkade bra. Sen skulle jag ut med Lillräsern... Batteriet dött. F*n! Leta reda på ett batteri i garaget och startkabla igång bilen, backa ut den på samma plankor. In med min Subba i garaget och sen in med Audin igen. Var ungefär som att lägga ett sånt där pussel där man flyttar brickor för att skapa ett mönster.

Lördag morgon började vi med att byta alla oljor. Bakaxelolja, växellådsolja och motorolja samt att oljefiltret byttes ut.
Efter det var det dags för bromsoken. Där stötte vi på patrull, för jag hade ju glömt att ta med verktyget för att få av mina OZ-fälgar. Hoppsan! Det var bara att börja söka efter en sådan. Hittade tillslut en firma i V-ås som lånade ut verktyget. Det finns hopp om mänskligheten

Bromsoken byttes ut och mina nya Carbotech XP8-belägg sattes på plats. Och allt vad det innebär med bromsvätska som ska ut ur slangen och sen fyllas på och handbromsen som sitter där någonstans också...


Efter bromsoken var det dags för avgasröret. Det var rostigt och skulle nog rasa sönder när som helst. Mittendelen (tror att det är någon slags ljuddämpare, kanske... vet inte riktigt vad den delen gör) kapades av och ersattes av ett rör som svetsades dit istället. Blev kanonbra!




Och så här fint blev slutresultatet av avgasrörsjobbet thumbs up


Och undertiden allt detta gjordes så passade jag på att göra mina däck supercoola


Vi hann också med att däcksparka och provsitta Peters fina 944


Nu var det så mycket som gjordes med bilen så jag fortsätter berättelsen i morgon

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Jag hade ju ett ljud i bakvagnen vid häftiga inbromsningar och skarpa svängar... Tror att vi hittade felet i att mina coilovers bak inte var riktigt fastskruvade i nedre fästet. Skruv och mutter rörde på sig. Inte bra... Men det är åtgärdat nu. Vet inte om det var det som lät men jag hade ju också en grej som satt lös i bakluckan Den är fastskruvad också. Och mer grejer som lät på bilen... Hade en plåt undertill som skramlade. Den fick sig en törn när jag körde av banan förra året... Den är borta nu. Och så satt det någon typ av isolering kring avgasrörets främre del som höll på att ramla sönder. Borttaget!
Skönt att åka omkring i en bil som inte skramlar och låter

Bilen är till och med snygg under nu


När jag skulle fästa nya stolsskenorna på passagerarsidan i förra veckan så gick det inte att få fast en av skruvarna för att gängan i muttern (hålet i golvet) var totalt slut. Det fixades med en gängsats. Jag är helt imponerad över vilka verktyg det finns!


Och så sista grejen som fixades var mina trepunktsbälten som inte riktigt gled tillbaka in i rullen. Det måste de göra för annars går bilen inte igenom besiktning. Så vad som gjordes var att vi skar bort lite överflödig plast i inredningen så att bältet kunde glida lättare. Funkade ganska bra



Och när jag kom hem till mitt garage igen så började jag om med bilpusslet.
Ska se om jag kan komma iväg till besiktning på onsdag. Men om det snöar som det gjorde idag så väntar jag med det. Vore inte så lämpligt att glida omkring med mina R-däck i snöslask.


Snart är det bara att rejsa Fixa några mer saker först...

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Alex Eriksson
Märsta
Här sen Dec 2016
Inlägg: 198



Härligt när åtgärd bara innebär lite skära i inredningen.

Hoppas vädergudarna är med dig (i morgon?) när det är dags för besiktning.

_________________
Alex N Eriksson
Citera
Pajen
Skövde
Här sen Jun 2005
Inlägg: 106



Hej!
Om ditt rullbälte fortsätter att krångla, så har det hjälpt mig några gånger att tvätta rent det ordentligt ( typfel på SAAB ), dra ut hela bältet och lägg bältet i en balja vatten med någon mild tvållösning en stund, torka sen av o låt torka. Förövrigt så är det roligt med din vetgirighet och entusiasm i tråden thumbs up

Offtopic: Jag har länge tänkt åka och provköra en sån Subaru du har, hur nöjd är du med den???

_________________
Tomas
Andersson

Pontiac Fiero -87 Såld
BMW 525 -05
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Alex Eriksson skrev:
Härligt när åtgärd bara innebär lite skära i inredningen.

Hoppas vädergudarna är med dig (i morgon?) när det är dags för besiktning.


Tack för att du visade mig hur man gjorde med startkablar Kunskapen kom till användning.
Tror faktiskt att jag väntar till på fredag med besiktning. Ser bättre ut på väderkartan då.

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Pajen skrev:
Hej!
Om ditt rullbälte fortsätter att krångla, så har det hjälpt mig några gånger att tvätta rent det ordentligt ( typfel på SAAB ), dra ut hela bältet och lägg bältet i en balja vatten med någon mild tvållösning en stund, torka sen av o låt torka. Förövrigt så är det roligt med din vetgirighet och entusiasm i tråden thumbs up

Offtopic: Jag har länge tänkt åka och provköra en sån Subaru du har, hur nöjd är du med den???


Tack för tips. Bältena är ju 14 år gamla så en tvätt är nog på sin plats faktiskt...

Vetgirig är jag Kul att det lyser igenom! Tycker att det är så roligt att lära mig nya saker.

Och när det gäller min Subaru... Det är min stora kärlek. Jag döpte bilen till Merlin, för att han är så magisk. Att köra, det är som en dröm. Ett stort leende varje dag.
Att ha den som bruksbil är fantastiskt. Jag bor ute på landet och AWD krävs i vintertid. På sommaren är det bara för underbart att gasa igenom alla kurvor och låtsas att man är Colin McRay
Bilen är snart tre år gammal och jag tänkte först att jag skulle sälja och byta till något annat men jag vill behålla bilen. Har bestämt mig för foliera om den till klassisk Subarublå och kanske till och med sätta en spoiler bak, som icke-GT-bilarna har. Foliera först, spoiler sen (kanske).
Så svar på din fråga om jag är nöjd... Jo!

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Pajen
Skövde
Här sen Jun 2005
Inlägg: 106



Malin W skrev:
Och när det gäller min Subaru... Det är min stora kärlek. Jag döpte bilen till Merlin, för att han är så magisk. Att köra, det är som en dröm. Ett stort leende varje dag.
Att ha den som bruksbil är fantastiskt. Jag bor ute på landet och AWD krävs i vintertid. På sommaren är det bara för underbart att gasa igenom alla kurvor och låtsas att man är Colin McRay
Bilen är snart tre år gammal och jag tänkte först att jag skulle sälja och byta till något annat men jag vill behålla bilen. Har bestämt mig för foliera om den till klassisk Subarublå och kanske till och med sätta en spoiler bak, som icke-GT-bilarna har. Foliera först, spoiler sen (kanske).
Så svar på din fråga om jag är nöjd... Jo!


Haha, det var ju inget snack om den åsikten , huu känns som det inte va nyttigt för plånboken att ställa den frågan, för nu måste jag ju försöka att hitta en att provköra

_________________
Tomas
Andersson

Pontiac Fiero -87 Såld
BMW 525 -05
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 NB 2003 - Säsongspremiär avklarad
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 16, 17, 18   >>
17 besök senaste veckan (116952 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande