Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 NB 2003 - Säsongspremiär avklarad
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 16, 17, 18   >>
5 besök senaste veckan (116893 totalt)
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Malin W skrev:
bakmotor skrev:
Malin W skrev:
bakmotor skrev:
Malin W skrev:
bakmotor skrev:
Malin W skrev:
På lördag... Då händer det!
Åh, vad jag längtar till årets första bankörning!
Jag är nervös redan nu. Kommer jag komma ihåg hur man gör? Det var så länge sedan.


Som att cykla Malin...... thumbs up
Lycka till!


Ja, det är väl så förhoppningsvis!
Tack, Thomas! thumbs up


Varsågod thumbs up
Det kommer säkert gå kanon!
Själv börjar jag säsongen i Eifel bergen nästa helg


Åh! Dit vill jag och köra också. Någon dag så...
Lycka till och hoppas att du får fint väder och bra förhållanden!


Bara säg till när du ska följa med thumbs up

Tack, det hoppas jag också


Oh! Får jag följa med!! Gärna!
Säg till när du ska åka så får vi se om jag kan. Nästa helg funkar dock inte.


Absolut, det löser vi thumbs up
Ok, jag säger till när jag ska dit nästa gång då

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
bakmotor skrev:


Det betyder Bridge To Gantry, tiden mellan broarna man tar vid icke helvarv. Skiljer ca 17 sek mot helvarv vid BTG tid på 8min.


Ok, då fattar jag ännu mer!
Ska bli kul att köra där någon dag thumbs up

Ja, säg till när du ska åka nästa gång!

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Malin W skrev:
bakmotor skrev:


då ser vi fram emot att få ta del av BTG tiden

/C


Carl, jag undrar vad som menas med BTG? Försökte googla Det gick inget bra


Det betyder Bridge To Gantry, tiden mellan broarna man tar vid icke helvarv. Skiljer ca 17 sek mot helvarv vid BTG tid på 8min.[/quote]

Ok, då fattar jag ännu mer!
Ska bli kul att köra där någon dag thumbs up[/quote]

Alles klaar mao.....

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Så... Det där med säsongspremiären sket sig ju totalt. Bokstavligen
Har varit magsjuk hela veckan men optimist som jag är trodde jag att jag skulle bli frisk. Åkte de 55 milen till Skåne igår och med min fina nyservade bil, umgicks med mina vänner på kvällen, fick i min lite kryddstark mat (inte bra när man är magsjuk) och vaknade tidigt i morse, typ runt 4-rycket och tänkte att detta kommer inte gå bra.
Vid 7-tiden, ungefär när jag egentligen skulle åkt till Ljungbyhed raceway, sms-ade jag arrangören och sa att jag får hoppa över denna dag.
Kan medge att jag fällde en liten tår och tyckte hysteriskt synd om mig själv.

Kände mig någorlunda vid lunchtid så jag åkte iväg till räserbanan för att morsa på alla trevliga bilmänniskor och däcksparka lite. Att köra på banan skulle ha varit för ansträngande för kroppen.
Så jag fick i alla fall känna lite doft av varmt gummi och heta bromsar Det var ok det med, nörd som man är.

Nu lämnar jag bilen här i Skåneland i drygt två veckor och gör ett nytt försök med säsongspremiär den 20/4, då på Ring Knutstorp. thumbs up

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Flash_malmö
Malmö
Här sen Feb 2010
Inlägg: 203



Malin W skrev:
Så... Det där med säsongspremiären sket sig ju totalt. Bokstavligen
Har varit magsjuk hela veckan men optimist som jag är trodde jag att jag skulle bli frisk. Åkte de 55 milen till Skåne igår och med min fina nyservade bil, umgicks med mina vänner på kvällen, fick i min lite kryddstark mat (inte bra när man är magsjuk) och vaknade tidigt i morse, typ runt 4-rycket och tänkte att detta kommer inte gå bra.
Vid 7-tiden, ungefär när jag egentligen skulle åkt till Ljungbyhed raceway, sms-ade jag arrangören och sa att jag får hoppa över denna dag.
Kan medge att jag fällde en liten tår och tyckte hysteriskt synd om mig själv.

Kände mig någorlunda vid lunchtid så jag åkte iväg till räserbanan för att morsa på alla trevliga bilmänniskor och däcksparka lite. Att köra på banan skulle ha varit för ansträngande för kroppen.
Så jag fick i alla fall känna lite doft av varmt gummi och heta bromsar Det var ok det med, nörd som man är.

Nu lämnar jag bilen här i Skåneland i drygt två veckor och gör ett nytt försök med säsongspremiär den 20/4, då på Ring Knutstorp. thumbs up


Jättetråkigt att du inte kunde vara med idag Malin, vet att du längtat efter dagens körning. Men trevligt att du kom förbi och gav mig den där babsekramen ;-)

_________________


Porsche 964
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Flash_malmö skrev:
Malin W skrev:
Så... Det där med säsongspremiären sket sig ju totalt. Bokstavligen
Har varit magsjuk hela veckan men optimist som jag är trodde jag att jag skulle bli frisk. Åkte de 55 milen till Skåne igår och med min fina nyservade bil, umgicks med mina vänner på kvällen, fick i min lite kryddstark mat (inte bra när man är magsjuk) och vaknade tidigt i morse, typ runt 4-rycket och tänkte att detta kommer inte gå bra.
Vid 7-tiden, ungefär när jag egentligen skulle åkt till Ljungbyhed raceway, sms-ade jag arrangören och sa att jag får hoppa över denna dag.
Kan medge att jag fällde en liten tår och tyckte hysteriskt synd om mig själv.

Kände mig någorlunda vid lunchtid så jag åkte iväg till räserbanan för att morsa på alla trevliga bilmänniskor och däcksparka lite. Att köra på banan skulle ha varit för ansträngande för kroppen.
Så jag fick i alla fall känna lite doft av varmt gummi och heta bromsar Det var ok det med, nörd som man är.

Nu lämnar jag bilen här i Skåneland i drygt två veckor och gör ett nytt försök med säsongspremiär den 20/4, då på Ring Knutstorp. thumbs up


Jättetråkigt att du inte kunde vara med idag Malin, vet att du längtat efter dagens körning. Men trevligt att du kom förbi och gav mig den där babsekramen ;-)


Tack själv, raraste Magnus!

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Shakedown på Knutstorp i morgon då... Sitter på tåget nu och gör mitt bästa för att tro på mig själv och min körförmåga Lyckas sådär.... Har aldrig kört på Knutan förr så jag är hyfsat nervös.

Det har ju varit kallt den senaste tiden, om man uttrycker sig milt. Fick en bild på min snötäckta bil i söndags... Är det nu man ska dessa däckvärmare som jag såg på Biltema...?


_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1824



Aha, flera träffar under samma Skånetur (för jag antar att du inte åker hem innan lördag). Välkommen till Furulund på lördag!

Knutstorp är skoj, men krönet leker man sällan ostraffat med

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Victor. skrev:
Aha, flera träffar under samma Skånetur (för jag antar att du inte åker hem innan lördag). Välkommen till Furulund på lördag!

Knutstorp är skoj, men krönet leker man sällan ostraffat med


Ja, praktiskt att slå ihop allt under samma resa

Tack! Ska bli kul att köra konbanan på Furulund. Vi ses där
Och så skulle jag tydligen ta med mig utrustningen norrut sen thumbs up

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1193



Victor. skrev:
Aha, flera träffar under samma Skånetur (för jag antar att du inte åker hem innan lördag). Välkommen till Furulund på lördag!

Knutstorp är skoj, men krönet leker man sällan ostraffat med


Krönet med kalla däck och regn skojar man inte bort......

/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Då var premiären för året och premiären för Ring Knutstorp avklarad.

Sååå kul att köra! Vilken bana! Har ju åkt med runt vid två olika tillfällen så banan var ju inte helt okänd för mig. Visste ju om att den är väldigt kuperad och krokig.

Började dagen med att söndagsåka runt. Hitta spåret, hitta apex, bromspunkter och så. Sen ökade jag farten vartefter. Gick ganska så bra. Är hyfsad nöjd med min körning
Men jag är ju jag och det är sällan jag är helt nöjd. Skulle kunna gått bättre om jag hittat vägen runt hårnålen uppe på kullen. Fick inte riktigt till den. Plus att när jag kom ut ur hårnålen så ska jag lägga in 3:ans växel... Det gick att få i den ungefär 20% av gångerna. Blev väldigt frustrerad över det. Missade många sekunder och mycket fart på alla missade växlingar där.
Pratade med min klubbkompis, som också var där och körde, som haft samma problem och han sa att det var troligtvis "motorkuddarna" som var slut. Lät väldigt troligt då jag aldrig har svårt att få i 3:ans växel när jag kör bilen normalt på gatan. Så det blir nästa projekt med bilen; fixa nya motorkuddar. Sen ny ratt.

Många coola och snabba bilar var på Knutan idag. Gienettor, Radicals, Porschar och massa andra superbilar. Vi var två omodifierade Miator där och en Miata med kompressor. Kändes nästan som om jag var i vägen mest hela tiden. Blev inte så många "cleana" varv, men jag är tacksam över att det var så pass få ekipage ändå, så att det inte blev så stressat

Har filmat lite. Får se om det blev bra. Jag kollar senare och lägger upp i så fall thumbs up

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1824



Malin W skrev:
Plus att när jag kom ut ur hårnålen så ska jag lägga in 3:ans växel... Det gick att få i den ungefär 20% av gångerna. Blev väldigt frustrerad över det. Missade många sekunder och mycket fart på alla missade växlingar där.
Pratade med min klubbkompis, som också var där och körde, som haft samma problem och han sa att det var troligtvis "motorkuddarna" som var slut. Lät väldigt troligt då jag aldrig har svårt att få i 3:ans växel när jag kör bilen normalt på gatan. Så det blir nästa projekt med bilen; fixa nya motorkuddar.

Hög igenkänningsfaktor (fast mig hände det oftast ut på rakan istället ). Med hårdare motorkuddar försvann problemet helt.

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Victor. skrev:
Malin W skrev:
Plus att när jag kom ut ur hårnålen så ska jag lägga in 3:ans växel... Det gick att få i den ungefär 20% av gångerna. Blev väldigt frustrerad över det. Missade många sekunder och mycket fart på alla missade växlingar där.
Pratade med min klubbkompis, som också var där och körde, som haft samma problem och han sa att det var troligtvis "motorkuddarna" som var slut. Lät väldigt troligt då jag aldrig har svårt att få i 3:ans växel när jag kör bilen normalt på gatan. Så det blir nästa projekt med bilen; fixa nya motorkuddar.

Hög igenkänningsfaktor (fast mig hände det oftast ut på rakan istället ). Med hårdare motorkuddar försvann problemet helt.


Hoppas på samma här.

Tips!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Victor. skrev:

Hög igenkänningsfaktor (fast mig hände det oftast ut på rakan istället ). Med hårdare motorkuddar försvann problemet helt.


Bra att höra! thumbs up Ska fixa så fort som möjligt.

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Claes Haglund skrev:
Victor. skrev:
Malin W skrev:
Plus att när jag kom ut ur hårnålen så ska jag lägga in 3:ans växel... Det gick att få i den ungefär 20% av gångerna. Blev väldigt frustrerad över det. Missade många sekunder och mycket fart på alla missade växlingar där.
Pratade med min klubbkompis, som också var där och körde, som haft samma problem och han sa att det var troligtvis "motorkuddarna" som var slut. Lät väldigt troligt då jag aldrig har svårt att få i 3:ans växel när jag kör bilen normalt på gatan. Så det blir nästa projekt med bilen; fixa nya motorkuddar.

Hög igenkänningsfaktor (fast mig hände det oftast ut på rakan istället ). Med hårdare motorkuddar försvann problemet helt.


Hoppas på samma här.

Tips!


Tack för länken till IL thumbs up
Fick precis samma länk från annat håll för 1,5 timma sen. Det bådar gott! Beställer dessa redan idag.

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Jag kör på de kuddarna och på en gatbil som körs på bana så är de säkert en bra kompromiss, ingen nämnvärd försämring av vibrationer/ljud.
Men de är egentligen för mjuka för en racebil, motorn rör på sig en hel del, fast de har löst växlingsproblemet på min bil så det får duga tills vidare.
Dock har jag även bytt bussningarna till diffen, kan också påverka något.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
TPR skrev:
Jag kör på de kuddarna och på en gatbil som körs på bana så är de säkert en bra kompromiss, ingen nämnvärd försämring av vibrationer/ljud.
Men de är egentligen för mjuka för en racebil, motorn rör på sig en hel del, fast de har löst växlingsproblemet på min bil så det får duga tills vidare.
Dock har jag även bytt bussningarna till diffen, kan också påverka något.


Bra att jag får mer bekräftelse om motorkuddarna från I.L. Har nämligen beställt dessa nu

Varför bytte du bussningarna till diffen? Körde du på några standardbussningar eller köpte du special? Bytte du dessa samtidigt som motorkuddarna?

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1824



Malin W skrev:
TPR skrev:
Jag kör på de kuddarna och på en gatbil som körs på bana så är de säkert en bra kompromiss, ingen nämnvärd försämring av vibrationer/ljud.
Men de är egentligen för mjuka för en racebil, motorn rör på sig en hel del, fast de har löst växlingsproblemet på min bil så det får duga tills vidare.
Dock har jag även bytt bussningarna till diffen, kan också påverka något.


Bra att jag får mer bekräftelse om motorkuddarna från I.L. Har nämligen beställt dessa nu

Varför bytte du bussningarna till diffen? Körde du på några standardbussningar eller köpte du special? Bytte du dessa samtidigt som motorkuddarna?

Motor, växellåda och bakaxel står/hänger på de två motorkuddarna och de två diffbussningarna (växellådan och bakaxeln sitter ihop med fackverksstaget som går längs med kardanaxeln). Hela paketet vrider sig och då hjälper både hårdare motorkuddar (som är enklare att byta) och diffbussningar till att hålla allt i schack.

Det finns SuperPro fyllnadsbussningar till diffbussningarna om man inte vill pressa ur originalbussningarna (polyurethanbitar som fyller ut hålrummen i originalbussningen så de blir styvare), Tobias kanske kan berätta hur de fungerar? (Jag köpte sådana men hann inte montera innan jag sålde bilen så Tobias köpte dem av mig.)

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Victor. skrev:
Malin W skrev:
TPR skrev:
Jag kör på de kuddarna och på en gatbil som körs på bana så är de säkert en bra kompromiss, ingen nämnvärd försämring av vibrationer/ljud.
Men de är egentligen för mjuka för en racebil, motorn rör på sig en hel del, fast de har löst växlingsproblemet på min bil så det får duga tills vidare.
Dock har jag även bytt bussningarna till diffen, kan också påverka något.


Bra att jag får mer bekräftelse om motorkuddarna från I.L. Har nämligen beställt dessa nu

Varför bytte du bussningarna till diffen? Körde du på några standardbussningar eller köpte du special? Bytte du dessa samtidigt som motorkuddarna?

Motor, växellåda och bakaxel står/hänger på de två motorkuddarna och de två diffbussningarna (växellådan och bakaxeln sitter ihop med fackverksstaget som går längs med kardanaxeln). Hela paketet vrider sig och då hjälper både hårdare motorkuddar (som är enklare att byta) och diffbussningar till att hålla allt i schack.

Det finns SuperPro fyllnadsbussningar till diffbussningarna om man inte vill pressa ur originalbussningarna (polyurethanbitar som fyller ut hålrummen i originalbussningen så de blir styvare), Tobias kanske kan berätta hur de fungerar? (Jag köpte sådana men hann inte montera innan jag sålde bilen så Tobias köpte dem av mig.)


Tack, Victor! Tror jag fått mig en bild hur det hänger ihop...
Och så slog det mig... Fasen, vad jag lärt mig om hur bilar fungerar Vem kunde trott det för nåt år sedan...?

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Malin W
Sigtuna
Här sen Mar 2015
Inlägg: 240


Trådstartare
Och så ville jag bara visa mina coola nya racingpjuck



Slog ihjäl lite tid denna blåsiga och gråa dag med ett besök på Rallyshop i Hässleholm. De hade skor i min storlek. thumbs up

_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Victor. skrev:
Malin W skrev:
TPR skrev:
Jag kör på de kuddarna och på en gatbil som körs på bana så är de säkert en bra kompromiss, ingen nämnvärd försämring av vibrationer/ljud.
Men de är egentligen för mjuka för en racebil, motorn rör på sig en hel del, fast de har löst växlingsproblemet på min bil så det får duga tills vidare.
Dock har jag även bytt bussningarna till diffen, kan också påverka något.


Bra att jag får mer bekräftelse om motorkuddarna från I.L. Har nämligen beställt dessa nu

Varför bytte du bussningarna till diffen? Körde du på några standardbussningar eller köpte du special? Bytte du dessa samtidigt som motorkuddarna?

Motor, växellåda och bakaxel står/hänger på de två motorkuddarna och de två diffbussningarna (växellådan och bakaxeln sitter ihop med fackverksstaget som går längs med kardanaxeln). Hela paketet vrider sig och då hjälper både hårdare motorkuddar (som är enklare att byta) och diffbussningar till att hålla allt i schack.

Det finns SuperPro fyllnadsbussningar till diffbussningarna om man inte vill pressa ur originalbussningarna (polyurethanbitar som fyller ut hålrummen i originalbussningen så de blir styvare), Tobias kanske kan berätta hur de fungerar? (Jag köpte sådana men hann inte montera innan jag sålde bilen så Tobias köpte dem av mig.)


Eller så trycker man de befintliga diffbussningarna fulla av rutlim. Kan intyga att de blir ganska stumma.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 NB 2003 - Säsongspremiär avklarad
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 16, 17, 18   >>
5 besök senaste veckan (116893 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande