Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 NB 2003 - Bilen lagad och körd på Kullen
tråden läst  
54204 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 14, 15, 16

carl.josefsson
Göteborg

Här sedan: 10 Jul 2008
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Aug 2017 18:15     Citera

Kul att bilen är uppe på banan igen

/C

Mazda MX-5 2002 "Vilma the track day lady"

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
Malin W
Sigtuna

Här sedan: 25 Mar 2015
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Aug 2017 19:57     Re: Citera

carl.josefsson skrev:
Kul att bilen är uppe på banan igen

/C

Tack! Ja, det känns jättebra!
Men nu har en camberjusteringsbult lossnat så jag måste göra en hjulinställning igen... Fast man stressar ju bilen till max på banan så det blir så.

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Malin W
Sigtuna

Här sedan: 25 Mar 2015
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Aug 2017 10:52     Citera

Missade körning med LRC på Emmaboda för att jag behövde fixa en ny hjulinställning. Väldigt trist. Hade sett fram emot denna stora konbana. Jag som har övat på det i år.

Men, nu är iaf hjuljusteringen gjord och det gick ju sådär till en början. Var hos min kompis bilverkstad i Västerås igår (börjar bli en vana ) och vi satte igång med hjuljusteringen och byte av gammal camberbult till ny. Jag hade ju extra sådana i min reservdelshylla. Allt i livet har en mening, även att beställa fler justerbultar tydligen... Värdena på hjulinställningssystemet visade galna siffror men vi gjorde som systemet sa vilket innebar att cambern på framhjulen minskades... När vi var klara så skulle vi åka och äta och bilen bara drog till vänster hela tiden, så illa att jag inte ens kunde släppa ratten. Det funkar ju inte att köra så
Vi åt lite och åkte tillbaka till garaget och gjorde en ny inställning. Denna gång verkade systemet vara med och nu funkade allt som det skulle och jag har mina hjul i de vinklar som jag ska thumbs up

Men värre är det med diffen... Den läcker olja och den låter... Ska jag köra tills den rasar helt eller ska jag byta på direkten? Får så mycket olika förslag. Är lite rådvill... Har bokat in körning på Sviestad på torsdag och kommer åka dit. Vi får se hur det går.
Ska iaf få ett kostnadsförslag på renovering av diffen i veckan som kommer. Och så kommer jag leta upp gamla på skrot eller kolla på vad en ny kostar.

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 NB 2003 - Bilen lagad och körd på Kullen
tråden läst  
54204 ggr 
<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 14, 15, 16

<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>