Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Hjälp med hjulvinkar S2000
2622 besök totalt
Uhlin
Nynäshamn
Här sen Maj 2009
Inlägg: 74


Trådstartare
Tjena!
Har precis byt bussningar och monterat camber kit fram på min S2000 -03, alltså en AP1.
Bilen har H&R coilisar (så sänk en del), HotDog rollbar, rensad på allt bakom stolarna, kör staggered setup med 225/255, Nankang RS-R fram och Federal bak. Powerflex BlackSeries bussningar i nedre länkarmen och nya bussningar i övre som satt i camber kitet.

Kört bilen på 2 olika banor:
Kinnekulle: 1.08 (första gången på bana med bilen)
Gotland Ring: 1.40

Efter Gotland kunde jag konstatera att med bilens dåvarande setup understyrde den i utgången av kurvorna och om jag var lite sen med inbromsningen/växlandet vart den lite nervös i rumpan.
MEN jag verkligen pressade ett par gånger för att få bilen att släppa i rumpan utan framgång, så greppet i bak var mycket högre än fram!

Då hade bilen följande inställningar:
-----------Fram Bak----------
Camber: -1.1 -2.4
Toe total: -0.02 +0.20
Caster: +5,29/6,36

Däcks tryck varma (Biltemas mättare): Fram 2.0 bar och bak 2.2 bar.

Har dock fått minimalt däck slitage, vilket är bra. Och det fungerade även bra på gata och i regn (eller ja om man körde med huvudet så).

Det jag är ute efter är ju så klart mindre understyrning men samtidigt vågar jag inte gå för aggressivt då jag är ny bakom ratten i bilen och inte helt säker på att jag kan hämta den om det skulle släppa helt.
Så efter mycket läsande på diverse forum har jag kommit fram till detta;

-----------Fram Bak--------
Camber: -2.2 -2.6
Toe totalt: 0.0 0.25 in
Caster: 6.5

Kommer nästa säsong istort sett enbart köra Gotland Ring och nåt enstaka besök på Mantorp och Gelleråsen.

Ni som kan, hur verkar detta?
Är jag på rätt väg, sen är det ju självklart "trail and error" som gäller men vill ha en bra bas att utgå ifrån.

Bjuder på en bild om någon skulle stöta på mig på Mantorp nu 5e


Tack på förhand.
Mvh
Adam

_________________
Adam Uhlin
0722215950
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Hjälp med hjulvinkar S2000
2622 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande