Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018 Gjuter kolfiber
tråden läst  
98206 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<< Föreg. sida  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

PH_
Alingsås

Här sedan: 03 Okt 2009
Tipsa Facebook   Inlägg  27 Maj 2017 21:04     Citera

Imponerande och skitsnyggt som vanligt!

Helt of topic, men jag försökte mig på att göra en plugg till en motorcykeldetalj. Använde grejer från biltema men hade problem med att glasfibern inte ville fästa riktigt vid pluggen. Läste sedan i den eminenta guiden du/ni(9) skrivit att man skulle låta epoxyn/polyestern stå och tjocka till sig lite. Bör man göra detta till alla glasfiberlager eller bara första? Ber om ursäkt för trådkapning och dumma frågor

Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
per_cooper
Sundsvall

Här sedan: 22 Sep 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  27 Maj 2017 22:29     Re: Citera

PH_ skrev:
Imponerande och skitsnyggt som vanligt!

Helt of topic, men jag försökte mig på att göra en plugg till en motorcykeldetalj. Använde grejer från biltema men hade problem med att glasfibern inte ville fästa riktigt vid pluggen. Läste sedan i den eminenta guiden du/ni(9) skrivit att man skulle låta epoxyn/polyestern stå och tjocka till sig lite. Bör man göra detta till alla glasfiberlager eller bara första? Ber om ursäkt för trådkapning och dumma frågor

På detaljer med skarpa hörn och/eller många konstiga och svåråtkommliga delar brukar jag nuförtiden efter jag ha lagt gelcoaten och låtit den härda tills man kan ta i den utan att få gelcoat på fingrarna lägga ett lager med 100g/m2 glasfibermatta och rikligt med polyester. Detta lager får sedan härda varpå jag ruggar upp ytan med ett grovt slippapper och torkar av med aceton. När jag gjort det så lägger jag resterande lager med tjockare matta tills jag kommer upp i tjockleken jag vill ha, detta utan att låta det härda eller tjocka till sig mellan lagren.
Våra race- och banåkarbilar
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
per_cooper
Sundsvall

Tipsa Facebook   Inlägg  29 Maj 2017 19:56     Citera

En instrumentpanel har blivit gjuten och fått sig lite klarlack, mittendelen av instrumentpanelen ska senare lackeras i samma färg som bilen.

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
ZVR
Malmköping

Här sedan: 18 Nov 2004
Tipsa Facebook   Inlägg  29 Maj 2017 21:43     Citera

Grymt jobbat som vanligt, man är så bortskämd med att allt ni gör blir så perfekt.

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
per_cooper
Sundsvall

Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jun 2017 21:01     Citera

Vi bygger vidare, har blivit en vägg mot motorutrymmet, testat lite hjul samt kolfiberbalkar till dörrgågnjärnen, endast 233 gram styck.

per_cooper
Sundsvall

Tipsa Facebook   Inlägg  25 Jun 2017 21:59     Citera

Fixat gjutformar och gjutit av framlyshållarna, nu ska jag bygga fästena för strålkastarna innan jag plastar fast dem i karossen.

Har också börjat med låsanorningen till dörrarna.

Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018 Gjuter kolfiber
tråden läst  
98206 ggr 
<< Föreg. sida  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>